Figurile de stil la poezia Lacul:
Personificare ("lacul[. ] tresărind, lacul[. ] tremură, "glas de ape", "apa sune")
Lacul este personificat de-a lungul întregii poezii deoarece s-a stabilit o relaţie între natură şi sentimentele poetului. Astfel, lacul reprezintă un fel de oglindă a gândurilor sale, Eminescu realizând asta cu ajutorul personificărilor.
Inversiunea ("lacul codrilor albastru", "blândei lune", "lin foşnească",
"unduioasa apă")
Epitete ("lacul[. ] albastru", "nuferi galbeni", "cercuri albe", luntrea mică",
"blânda lună", "unduioasa apă")
Epitetele sunt folosite pentru a caracteriza natura şi sunt prezente mai ales în prima şi ultima strofă. Datorită acestei caracterizări (epitetele folosite sunt aceleaşi în ambele strofe) şi deoarece natura este ca o "oglindă" a sufletului îndrăgostitului apare impresia că nimic în sentimentele acestuia nu s-a schimbat nici după trezirea din visare şi realizarea că iubirea lui este neîmpărtăşită.
figurile de stil la poezia Izvorul noptii:
epitete (ochii negri, ochii adanci), metafore (izvorul si mare de intuneric) personificare (curge noaptea peste vai). In poezia Izvorul noptii pentru eul liric ochii iubitei devin simbolul central al poeziei : ei reprezinta frumusetea fizica a iubitei dar si frumusetea sufleteasca a acesteia (ochii reprezinta ferestrele sufletului). Frumusetea ochilor degaja o liniste deplina care se asterne peste tot.Intre natura si iubita exista o relatie (iubita capata trasaturi specifice elementelor naturii, ochii devin izvor sau mare); natura intreaga pare a se naste din ochii iubitei, natura este impregnata de frumusetea iubitei.
figuri de stil emotie de toamna
Figurile de stil sunt prezente, reprezentate mai ales prin epitete cum ar fi : ‘aripi ascutite’, ‘ochi strain’, etc. Metafora ‘frunza de pelin’ subliniaza emotia si amarul trait de autor la gandul pierderii iubitei.
Atat imaginile artistice cat si figurile de stip folosite au rolul de a-l sensibiliza pe poet.
sper sa iti fie de folosfunda?
Din cate stiu eu, in general, in poezie predomina metaforele, epitetele si comparatiile.
Figurile de stil la poezia Lacul:
Personificare ("lacul[. ] tresărind, lacul[. ] tremură, "glas de ape", "apa sune")
Lacul este personificat de-a lungul întregii poezii deoarece s-a stabilit o relaţie între natură şi sentimentele poetului. Astfel, lacul reprezintă un fel de oglindă a gândurilor sale, Eminescu realizând asta cu ajutorul personificărilor.
Inversiunea ("lacul codrilor albastru", "blândei lune", "lin foşnească",
"unduioasa apă")
Epitete ("lacul[. ] albastru", "nuferi galbeni", "cercuri albe", luntrea mică",
"blânda lună", "unduioasa apă")
Epitetele sunt folosite pentru a caracteriza natura şi sunt prezente mai ales în prima şi ultima strofă. Datorită acestei caracterizări (epitetele folosite sunt aceleaşi în ambele strofe) şi deoarece natura este ca o "oglindă" a sufletului îndrăgostitului apare impresia că nimic în sentimentele acestuia nu s-a schimbat nici după trezirea din visare şi realizarea că iubirea lui este neîmpărtăşită.
figurile de stil la poezia Izvorul noptii:
epitete (ochii negri, ochii adanci), metafore (izvorul si mare de intuneric) personificare (curge noaptea peste vai). In poezia Izvorul noptii pentru eul liric ochii iubitei devin simbolul central al poeziei : ei reprezinta frumusetea fizica a iubitei dar si frumusetea sufleteasca a acesteia (ochii reprezinta ferestrele sufletului). Frumusetea ochilor degaja o liniste deplina care se asterne peste tot.Intre natura si iubita exista o relatie (iubita capata trasaturi specifice elementelor naturii, ochii devin izvor sau mare); natura intreaga pare a se naste din ochii iubitei, natura este impregnata de frumusetea iubitei.
figuri de stil emotie de toamna
Figurile de stil sunt prezente, reprezentate mai ales prin epitete cum ar fi : ‘aripi ascutite’, ‘ochi strain’, etc. Metafora ‘frunza de pelin’ subliniaza emotia si amarul trait de autor la gandul pierderii iubitei.
Atat imaginile artistice cat si figurile de stip folosite au rolul de a-l sensibiliza pe poet.
sper sa iti fie de folosfunda?
Mers ult chiar imi trebuia la rom.pentru maine
Lacul- Epitete: lacul albastru-ep. cromatic- sugereaza tabloul colorat al naturii.
-nuferi galbeni si cercuri albe- exprima tabloul colorat al naturii.
-luntre mica, blanda apa(ep. personificator), unduioasa apa, cade lin, lin fosneasca, incarcat..Metafoea "glas de apa" sugeraza sunetul apei, miscarea acesteia, conturand o img. auditiva... Personificarea "cutremura" sugereaza ca lacul a prins suflet.
Enumeratia "singuratic" si "sufar" exprima durerea autorului.
Inversiune: "blandei lune" "lin fosneascA" "unduioasa apa" " lacul codrilor albastru"
Repetitia verbului "parca"
Izvorul noptii
Epitete- " ochii negrii"-ex. culoarea ochilor, epitet cromatic
- ochii adanci-ep. personificator
-tainic curge- epitetul "tainic" ex. trasatura vbului "curge"
Metafore: izvorul noptii" sugereaza intensitatea culorii si privirii iubitei
mare de intuneric- sugereaza intesitatea culorii ochilor iubitei
lumina mea- intensitatea sentimentului profun de iubire, alintul autorului fata de iubita sa.
Personificare" curge noapte peste vai"
Enumeratia" si"
"si peste munti si peste sesuri"
Inversiunea" Asa-s de negri ochii tai "
- "tainic curge"
Repetitia" ochii"
Hiperbola" mare de intuneric"
Iar Emotie de toamna acum il studiem.
funda
Figurile de stil la poezia Lacul:
Personificare ("lacul[. ] tresărind, lacul[. ] tremură, "glas de ape", "apa sune")
Lacul este personificat de-a lungul întregii poezii deoarece s-a stabilit o relaţie între natură şi sentimentele poetului. Astfel, lacul reprezintă un fel de oglindă a gândurilor sale, Eminescu realizând asta cu ajutorul personificărilor.
Inversiunea ("lacul codrilor albastru", "blândei lune", "lin foşnească",
"unduioasa apă")
Epitete ("lacul[. ] albastru", "nuferi galbeni", "cercuri albe", luntrea mică",
"blânda lună", "unduioasa apă")
Epitetele sunt folosite pentru a caracteriza natura şi sunt prezente mai ales în prima şi ultima strofă. Datorită acestei caracterizări (epitetele folosite sunt aceleaşi în ambele strofe) şi deoarece natura este ca o "oglindă" a sufletului îndrăgostitului apare impresia că nimic în sentimentele acestuia nu s-a schimbat nici după trezirea din visare şi realizarea că iubirea lui este neîmpărtăşită. batting eyelashes
figurile de stil la poezia Izvorul noptii:
epitete (ochii negri, ochii adanci), metafore (izvorul si mare de intuneric) personificare (curge noaptea peste vai). In poezia Izvorul noptii pentru eul liric ochii iubitei devin simbolul central al poeziei : ei reprezinta frumusetea fizica a iubitei dar si frumusetea sufleteasca a acesteia (ochii reprezinta ferestrele sufletului). Frumusetea ochilor degaja o liniste deplina care se asterne peste tot.Intre natura si iubita exista o relatie (iubita capata trasaturi specifice elementelor naturii, ochii devin izvor sau mare); natura intreaga pare a se naste din ochii iubitei, natura este impregnata de frumusetea iubitei.
figuri de stil emotie de toamna
Figurile de stil sunt prezente, reprezentate mai ales prin epitete cum ar fi : ‘aripi ascutite’, ‘ochi strain’, etc. Metafora ‘frunza de pelin’ subliniaza emotia si amarul trait de autor la gandul pierderii iubitei.
Atat imaginile artistice cat si figurile de stip folosite au rolul de a-l sensibiliza pe poet.
sper sa iti fie de folos funda?
Asta caut si eu de o ora
Omggg! si eu vreau sa stiu asta( omgggg! stie cineva? tu ai gasit?
Regretul,tristetea si singuratatea poetului
Figurile de stil la poezia Lacul:
Personificare ("lacul[. ] tresărind, lacul[. ] tremură, "glas de ape", "apa sune")
Lacul este personificat de-a lungul întregii poezii deoarece s-a stabilit o relaţie între natură şi sentimentele poetului. Astfel, lacul reprezintă un fel de oglindă a gândurilor sale, Eminescu realizând asta cu ajutorul personificărilor.
Inversiunea ("lacul codrilor albastru", "blândei lune", "lin foşnească",
"unduioasa apă")
Epitete ("lacul[. ] albastru", "nuferi galbeni", "cercuri albe", luntrea mică",
"blânda lună", "unduioasa apă")
Epitetele sunt folosite pentru a caracteriza natura şi sunt prezente mai ales în prima şi ultima strofă. Datorită acestei caracterizări (epitetele folosite sunt aceleaşi în ambele strofe) şi deoarece natura este ca o "oglindă" a sufletului îndrăgostitului apare impresia că nimic în sentimentele acestuia nu s-a schimbat nici după trezirea din visare şi realizarea că iubirea lui este neîmpărtăşită. batting eyelashes
figurile de stil la poezia Izvorul noptii:
epitete (ochii negri, ochii adanci), metafore (izvorul si mare de intuneric) personificare (curge noaptea peste vai). In poezia Izvorul noptii pentru eul liric ochii iubitei devin simbolul central al poeziei : ei reprezinta frumusetea fizica a iubitei dar si frumusetea sufleteasca a acesteia (ochii reprezinta ferestrele sufletului). Frumusetea ochilor degaja o liniste deplina care se asterne peste tot.Intre natura si iubita exista o relatie (iubita capata trasaturi specifice elementelor naturii, ochii devin izvor sau mare); natura intreaga pare a se naste din ochii iubitei, natura este impregnata de frumusetea iubitei.
figuri de stil emotie de toamna
Figurile de stil sunt prezente, reprezentate mai ales prin epitete cum ar fi : ‘aripi ascutite’, ‘ochi strain’, etc. Metafora ‘frunza de pelin’ subliniaza emotia si amarul trait de autor la gandul pierderii iubitei.
Atat imaginile artistice cat si figurile de stip folosite au rolul de a-l sensibiliza pe poet.
sper sa iti fie de folosbig grinfunda? big grin
Auziti puteti sa-mi ziceti si mie comparatia din Lacul si ce se descrie va rog repede daca se poate
Bine, imi trebuie aceste informatie pentru interpretarea poeziei de Blaga. Ahhh... Nu sunt foarte buna sa individuez figurile de stil XD
misauratcuviata întreabă: