| realistul01 a întrebat:

Anul asta o sa absolvesc licecul, iar intre timp ma gindesc unde sa studiez, acasa sau in afara. Ma ajutati si pe mine, spuneti-mi parerile voastre, argumente, de ce sa studiez in tara straina, ce imi ofera facultatea de acolo spre deosebire de ce din tara?

Răspuns Câştigător
| MasterOfDisaster a răspuns:

Buna.
Eu cred ca ar trebui (daca ai posibilitatea) sa mergi intr-o tara straina. In Romania chiar daca ai facultate, in primul rand nu vei avea un loc de munca. Daca nu dai mita nu iei examenele.
In strainatate studentii au anumite beneficii. De exemplu in Danemarca (unde sunt eu acum, dar eu sunt inca la liceu) studentii primesc de la stat 6.000 KR. (coroane daneze), si pentru o persoana pe luna pentru mancare cheltui cam 2.000 KR, chiriile sunt mari, dar poti gasi un camin, si in plus se gasesc locuri de munca si doar cateva ore pe zi. In specia despre tarile nordice am auzit lucruri bune, am auzit ca o persoana a mers in suedia la facultate, si toate cheltuielile (taxe scolare) au fost suportate de stat. Gasesti asa ceva in Romania? Nu prea cred.

| realistul01 explică (pentru MasterOfDisaster):

Despre Cehia ce parere ai?

| MasterOfDisaster a răspuns (pentru realistul01):

Din pacate nu te pot ajuta cu asta, pentru ca nu stiu, nu am vorbit cu nimeni care sa fi studiat/mers la scoala in Cehia.
Am citit acum pen net, si din cate am vazut invatamantul e „de calitate" dar nu stiu ce beneficii ai avea. Nu vreau sa vorbesc despre ce nu stiu.
Mai intreaba tu oamenii, poate vei cunoaste pe cineva care a studiat in cehia si stie conditiile.
Apropo, stii limba? Si ai acolo membrii din familie? De ce te gandesti tocmai la Cehia?

| realistul01 explică (pentru MasterOfDisaster):

Pentru ca ofera bursa, limba se invata timp de un an dupa care incep studiile propriu-zise

| MasterOfDisaster a răspuns (pentru realistul01):