Avantajele internetului drept canal de promovare pentru produse sau servicii
Este un mijloc rapid si usor de accesat de catre oricine, utilizat pentru informare de un numar crescator de persoane;
Internetul este o unealta perfecta pentru informare si invatare.
Este un mijloc de comunicare foarte flexibil, are capacitatea de a modifica imediat continutul unui mesaj, putand reactiona imediat sub imboldul presiunii concurentiale;
Are avantajul ca poate „transporta" mesaje publicitare complicate, ce pot contine in acelasi timp text, imagine si sunet in proportia dorita de client (mesaje multimedia);
Costurile publicitatii pe internet sunt mici comparativ cu celelalte modalitati de promovare de produs, serviciu sau marca;
In actualul peisaj oferit de massmedia traditionala, internetul reprezinta canalul cu cea mai mare raza de actiune ce poate fi utilizat pentru realizarea unor campanii de publicitate nationale sau globale.
Dezavantajele utilizarii internetului in publicitate:
Consumatorii in varsta prezinta inca reticenta in a utiliza internetul pentru achizitii de produse sau servicii deoarece trebuie sa-si ofere informatiile cartilor de credit, iar site-urile destinate tranzactiilor si comertului nu sunt mereu sigure.
Numarul mare de oferte disponibile si imposibilitatea de a intra in contact direct cu produsul ii determina pe multi consumatori sa prefere mijloacele traditionale de informare si achizitie.
Unii consumatori prefera achizitionarea unui produs sau serviciu direct, astfel le ofera mai multa incredere si au senzatia de control asupra situatiei.
Este evident ca sunt mai multe avantaje ale publicitatii pe Internet, unele poate nedescoperite inca. Concluzia este ca evolutia actuala a internetului ofera solutii din ce in ce mai variate de promovare. Publicitatea pe internet fiind mult mai raspandita decat cea din media traditionala.
Avantege: Gasesti aproape tot de ce ai nevoie(informatii, filme, prieteni, stiri etc.)
Dezavantaje: Omoara timpul