Ceea ce scrie in Biblie nu trebuie interpretat chiar asa, acolo sunt o serie de metafore pe care numai oamenii intelepti reusesc sa le descifreze. Nefericirea omului capata radacini adanci cand nu are credinta in nimic. Daca n-ar exista un Dumnezeu, un Creator, nimic din ceea ce vezi in jurul tau n-ar exista: pamantul, soarele, stelel si luna, oamenii, padurile si marile... ele sunt materie, exista, inseamna ca cineva le-a creat: Creatorul, Dumnezeu. daca nu incerci sa crezi cu toata puterea sufletului nu ajungi sa simti prezenta lui. El poate fi in aer, in inima, in suflet, in iubirea ce-o simti pentru cei dragi. faptul ca scrie in Biblie ca toti suntem frati se refera ca toti suntem copiii(creatile) lui Dumnezeu si ca trebuie sa ne iubim unii pe altii; e vorba de acea iubire, umanitate de la fiinta la fiinta...
Cand am avut nevoie de el in atatea momente de cumpana si disperare si cand nu am mai vazut nicio solutie, mi-am plecat capul in fata lui si l-am rugat fierbinte sa-mi vina in ajutor. Niciodata, dar NICIODATA sa stii ca nu m-a lasat! Cauta credinta in iubirea din suflet!
Pai nu ai o dovada clara ca exista...cum a spus si @pepenerosu singura dovada este biblia si si asta a fost scrisa de oameni ca doar nu a fost trimisa prin fax din rai si nici nu i s-a luat interviu la Dumnezeu sa se poata scrie ...plus ca ce scrie in biblie a fost ales de Constantin cel Mare care era pagan doar ca a acceptat crestinismul...la inceput au fost peste 90 de evanghelii din care s'au extras doar cele pe care le vazi azi in biblie...intrebare e de ce s-a facut chestia asta? daca nu era nimic de ascuns atunci se facea o biblie completa...pe vremea lui Constantin paganii se inchinau la zeul Soare iar cand a scris biblia a incercat sa inpace atat crestinii cat si paganii... unele sarbatori ale noastre sunt de fapt sarbatori pagana...de exemplu Rusaliile erau sarbatorite de pagani da se numeau Rosalii...aceeasi chestie...si l'am intrebat pe profesorul meu de religie despre asta si mi-a spus ca este adevarat...sa folosesc termenii lui:"sunt sarbatori pagane crestinizate" ) ...mda foarte interesant...si daca citesti biblia asa cap coada o sa vezi ca o gramada de chestii se contrazic...intr'un loc zice o chestie si in alt loc contrazice aceeasi chestie...eu unanu pot sa zic ca nu cred dar nici ca cred...cred in mine si atat... oricum chestiile alea ca te rogi sa iei nota mare si chiar iei is o mare porcarie...ai luat nota pentru ca ai invatat...hai ca m-am lungit cam mult... oricum asta e parerea mea
Foarte buna intrebare @coco...pai aste e toata ideea...nu se zice ca suntem toti frati? si iti dai seama ca daca ar fi adevarate fazele din biblie cu Adam si Eva atunci s'au inmultit intre ei...atunci alta intrebare e de ce religia nu accepta casatoriile intre rude? alta explicatie in afara ca s'au inmultit intre ei nu ar putea exista... faza e ca multi nu si'au pus intrebarile astea si multi nu s'au gandit logic la toate chestiile...de ce sunt atatea crime, atatea violuri, atatia copii orfani, atatea accidente? parca ziceati ca Dumnezeu ne ajuta in cele mai grele momente din viata...si fetele alea violate nu aveau nevoie de ajutorul lui? sau e prea ocupat si nu are timp si de chestii de genu?
Eu cred in Dumnezeu.chair daca nu merg prea des la biserica. Dar oricum, daca nu prea merg la biserica nu inseamna ca nu cred in Dumnezeu.
by daii
Nu cred pentru ca ma gandesc la cate suflete neajutorate sunt in toata lumea. Ce face dumnezeu pentru ei? Ce face dumnezeu pentru aia din africa sau din tarile subdezvoltate unde sunt copii care mor pe capete? Ce face dumnezeu atunci? nimic.
Zeitatile au existat de cand lumea si pamantul, tind sa cred ca oamenii i`au inventat pentru a`i potoli pe cei care comiteau asasinate, furturi, etc. Ca ei sa aiba "frica de dumnezeu". Nu cred in dumnezeu, pentru ca sunt prea multi care au credinta oarba in el. Desi nu avem dovezi ca exista (mda, Biblia). Cunosc o groaza de persoane care uita de asumarea responsabilitatii si zic " asa a vrut dumnezeu". NU! Nu, nu asa a vrea dumnezeu, asa ai decis tu sa faci. Cum sa crezi ca dumnezeu e stapanul nostru, ca el stie ce vei face in secunda urmatoare? Mi se pare aberant, suntem stapanii vietilor noastre si mai ales daca ni se intampla ceva grav, noi suntem unicii raspunzatori si vinovati. Nu dumnezeu, nu divinitatile. noi.
In plus, credinta se rezuma la " a crede" sau "a nu crede". Unii cred, altii nu. E alegerea fiecaruia.
Buna...
De mica cred in Dumnezeu, si nu voi inceta niciodata sa fac asta.
See you soon
Bună! Necredinţa şi desfrânarea sunt considerate cele mai mari păcate ale umanităţii. Nu pot concepe cum un om nu crede în Dumnezeu. Dumnezeu este viaţa, este iubirea... este totul, începutul şi sfârşitul, α şi Ω (Alfa şi Omega)!
Eu cred in DUMNEZEU. dar u ai indoieli ca exista sau dc ai pus intrebarea asta?
Eu cred in Dumnezeu, pentru ca exista, ne ajuta, chiar daca unii nici nu observa.Mereu cand m-am rugat la El m-a ajutat. Daca ai credinta, Dumnezeu te ajuta!
Pai... nu prea imi place sa imi expun parerea in legatura cu acest subiect.fiindca nu prea stiu ce sa zic...
Familia m'a invatat intotdeauna ca este bine sa crezi in Dumnezeu, dar eu sunt genul de om care nu crede pana nu vede. Exista vreo dovada sigura a existentei lui Dumnezeu? NU.
Si mai e o chestie.Se presupune ca este un singur Dumnezeu.Atunci de ce religiile il vad toate in alt mod?
Fac parte dintr-o familie foarte credincioasa, fratele meu urmand sa fie preot si sa-l slujeasca pe Dumnezeu, eu fiind cel mai necredincios, deseori tata spunandu-mi ca as fi Fiul Risipitor. In fine eu cred ca exista ceva Maret, si ca nu suntem lasati in univers de izbeliste, insa toata chestia asta cu religiile si cu dumnezeii, fiecare cu cultul lui, nu stiu ma da peste cap, ceea ce ma face sa mi pun un semn de intrebare. Crede si nu cerceta. Oare este o vorba care duce spre Mantuire, sau spre pieire. Sa duci o viata crestina inseamna multa indurare si multa rabdare, dar oare suntem rasplatiti pentru toate acestea? Toate acestea le vom afla doar in momentul mortii.
Scria cineva ca ce face Dumnezeu pentru aia din Africa? intrebati-va voi insiva ce faceti voi mai intai pentru ei ca sa nu-l mai judecati pe Dumnezeu... Dumnezeu are grija pentru tot Universul acesta ca sa fie in echilibru si armonie ca daca nu ar avea grija ar da meteoritii peste noi si ne-ar face praf! Dumnezeu face lucrurile bune, Satana le face pe cele rele...asa ca reprosati raul Satanei si laudati binele Domnului. Dar cat e de greu sa priceapa lumea ca exista Bine si rau suprem...greu cu filozofia asta!
Buna, nu zic ca nu cred in Dumnezeu dar iti spun o intrebare si dupa te gandesti tu la restul:In biblie scrie cam asa, prima data a aparut Adam apoi a aparut Eva, Eva a muscat din mar si la convins si pe Adam sa muste, Dumnezeu i-a dat afara din gradina lui, Adam si Eva au facut doi copii Abel si Cain. E deja sunt 4 persoane pe paman 3 barbati si o femeie, cum ne-am inmulti asa de multi? Adica cum de am ajuns noi la numarul asta de persoane tinand cont ca erau 3 barbati si o femeie si erau familie?
Nu. pentru ca nu exista dovezi.singura dovada este biblia, si nu mi se pare destul de convingatoare. Si plus, nu mi-a demonstrat niciodata ca ar exista....iti propun sa vizionezi Zeithgeist. o zi buna!:*
Buna si tie...
Eu am o foarte mare credinta in Dumnezeu, si mereu voi crede in El.
Dumnezeu nu-ti indeplineste dorintele; cum ar fi sa te rogi pentru o nota mare sau pentru un Ferrari (parerea a eluveitie-ei).
Dumnezeu ne ajuta atunci cand ne este noua mai greu, in cea mai grea parte din viata noastra, cand nimeni nu ne poate ajuta.
Noi, oamenii datorita cui suntem, existam? Datorita Lui Dumnezeu. Dumnezeu a facut totul. Am citit undeva ca Pamantul s-a creeat din formarea unor nuclee, molecule, nu mai retin bine ce scria, dar omul, vietuitoarele, toate care vietuiesc pe acest Pamant, cum au fost creeate?
Cum spuneam Dumnezeu a creeat totul, El este Atotputernic.
Dumnezeu este CALEA, ADEVARUL si VIATA.
Cred in DUMNEZEU!
Eu cred in dumnezeu....chiar foarte mult si la fel ca "daii" nu prea ma duc la biserica recunosc
PWP
Nu cred într-o entitate de tip "Dumnezeu" deoarece nu există dovezi în favoarea existenţei unei astfel de entităţi. A nu se confunda credinţele/convingerile cu dovezile/demonstraţiile.
Există mai multe moduri de a crede într-o entitate de tip "Dumnezeu" de la religiile consacrate până la formele strict individuale de credinţă-forme independente de orice religie. Dacă este să luăm varainta creştină de a crede într-o astfel de entitate, această variantă ridică o serie de probleme specifice:
Într-o societate civilizatǎ niciun curent, fie acesta filosofic, politic, religios (nimic special) sau de altǎ naturǎ nu deţine monopolul asupra problemelor legate de moralǎ. Într-o astfel de societate doctrinele niciuni curent nu trebuie sǎ fie instanţe supreme în chestiunile legate de moralǎ. Într-o astfel de societate morala are un caracter deschis (a nu se confunda noţiunea de "moralǎ deschisǎ" cu alte noţiuni cum ar fi "morala total relativǎ", "amoralitatea", "arbitrariul" ) fiind perfectibilǎ în urma testǎrilor empirice şi supusǎ evoluţiei mentalitǎţiilor.
În baza celor de mai sus, ideea cǎ Biblia este o instanţǎ supremǎ în privinţa chestiunilor legate de moralǎ nu mi se pare a avea suport. Au trecut aproape 2000 de ani decând au fost redactate ultimile pasaje incluse în Bibile, perioadǎ în care morala a evoluat fiind perfecţionatǎ în baza evoluţiei mentalitǎţiilor-evoluţii de naturǎ sociologicǎ, politologica, filosoficǎ etc. Iatǎ câteva exemple din Biblie care, dacǎ le raportǎm la staiul actual al evoluţiei moralei, sunt problematice.( Atâta timp cât avem de-a face cu ideea cǎ Biblia este instanţa moralǎ supremǎ a tutror timpurilor, aceastǎ idee trebuie introdusǎ în arena criticilor şi a dezbaterilor la confruntare cu ideile morale ale tuturor timpurilor, în particular şi cu acelea ale timpului actual. Dacǎ aveam de-a face doar cu ideea cǎ Biblia ereprezintǎ cea mai bunǎ poziţie în raport cu cele existente în perioada scrierilor textelor biblice ar fi stat în picioare replica de tipul "nu judeca cu criteriile din ziua de azi". Oricum supunerea Bibliei la criteriile filosofice, politologice şi sociologice din ziua de azi nu înseamnă în niciun caz vulgarizare. După unii orice atitudine critică faţă de religie este o vulgarizare. Alţii nu recurg la o astfel de etichetare decât atunci când nu mai au argumente)
1)De exemplu, dacǎ este sǎ analizǎm episodul din Biblie legat de viţelul de aur vom vedea cǎ acesta conţine unele omucideri în baza criterilor legate de divergenţele de naturǎ teologicǎ. Raportat la stadiul actual al evoluţiei mentalitǎţiilor, pedepsirea sau discriminarea unei persoane în baza atitudinii acesteia faţǎ de fenomenul religios (sau pentru exprimarea unui punct critic în raport cu o anumitǎ religie) este de neacceptat (cel puţin în lumea civilizatǎ). Ce sǎ mai vorbim despre omucidere…
2)Episodul în care Avraam "este pus la încercare de fiind îndemnat de cǎtre acesta sǎ-şi omoare fiul" Dupǎ cum se ştie Avram a ascultat orbeşte de "porunca lui " pânǎ în momentul în care acesta s-a rǎzgândit (în acel momet Avraam era deja cu cuţitul la gâtul copilului) şi l-a pus pe Avraam sǎ înjungie un miel. Orice moralist modern îşi pune probleme legate de traumele psihice pe care le-a suferit copilul. Sǎ nu mai vorbim de faptul cǎ astfel este încurajatǎ credinţa oarbǎ lipsitǎ de orice spirit critic. Chiar dintr-o perspectivǎ teologicǎ iudaicǎ/creştinǎ Avraam s-ar fi putut întreba: "sigur îmi vorbeşte şi nu. Atunci am fi avut de-a face mǎcar cu o brumǎ de spirit critic şi cu un "embrion" de problematizare.
3)Numeroasele episoade în care sunt pedepsiţi în bloc cananiţii, eboniţii, fenicienii, egiptenii şi alţii doar datoritǎ faptului cǎ din punct de vedere politic acestea s-au aflat la un moment sau altul în conflict cu evreii (sau numai cu diverse grupǎri de naturǎ evreiascǎ ). În stadiul actual al evoluţiei moralei ştim cǎ culpa este individualǎ şi nu colectivǎ ( în particular culpa nu se transmite prin etnie comunǎ). Este un fapt recunoscut în lumea civilizatǎ cel puţin la nivel principial (şi aceastǎ recunoaştere reprezintǎ un imens progres în evoluţia moralei), chiar dacǎ nu se aplicǎ întotdeauna datoritǎ tendinţelor excesive de a generaliza. Oricum din partea unei entitǎţi care se pretinde atotputernicǎ şi moral desǎvârşitǎ (aşa cum este Dumnezeul biblic) trebuie avut pretenţia ca aceasta sǎ cunoascǎ şi sǎ aplice principiul caracterului individual al culpei.
A se vedea în acest sens şi culpa artificială indusă oamenilor pentru "păcatul primordial" care este o idee care de asemenea se abate de la caracterul individual al culpei.
Cum este posibil ca un Dumnezeu iubitor sǎ urascǎ popoare întregi?
4)Pasajul din Biblie "Romani 13" în cadrul cǎreia Pavel pledeazǎ pentru o supunere oarbǎ faţǎ de autoritǎţi (pasaj atât de drag regimurilor totalitare, în particular şi regimului comunist). În stadiul actual al moralitǎţii ştim cǎ atitudinea critic-constructivǎ în raport cu autoritǎţile este una beneficǎ. Politologia a evoluat foarte mult în raport cu stadiul în care se afla în perioada redactǎrii Romani 13. Probabil cǎ creştinii (sau doar gruparea paulinǎ) doreau sǎ arate (în calitate de grupare dizidentǎ în raport cu curentul majoritar evreiesc de atunci) cǎ ei sunt loiali autoritǎţilor romane spre deosebire de majoritatea evreilor. De altfel multe pasaje biblice sunt inspirate de contextul local al orientului mijlociu din perioiada redactǎrii lor şi sunt din punct de vedere politologic depǎşite.
Atunci când selectǎm ceea ce este moral şi ceea ce nu este moral în Biblie recurgem la un criteriu exterior Bibliei. Multe scene din Biblie (cu precǎdere din Vechiul Testament) au o moralitate îndoielnicǎ şi chiar un caracter horror. Cea mai cunoscutǎ replicǎ datǎ acestei afirmaţii este aceea cǎ aceste pasaje nu trebuie luate ad-literram cǎ ele reprezintǎ doar alegorii. Dar atunci se poate pune urmǎtoarea întrebare: de ce aceste pasaje luate ad-literam trebuie sǎ sune horror? (Alegorie a ce?…)
Care este criteriul dupǎ care unele pasaje trebuie luate ad-literram şi altele nu?
5) Există greşeli pe care le facem faţă de ceilalţi oameni, greşeli pentru care există dovezi empirice că sunt lucruri rele-greşeli pentru care trebuie să ne simţim vinovaţi şi a căror efecte trebuie înlăturate pe cât posibil şi există "greşeli", adică neconcordanţe în raport cu doctrinele teologice ale religiei "X" sau ale religiei "Y", necondcordanţe pentru care nu există nicio dovadă empirică că sunt rele şi pentru care, dacă suntem spirite libere, nu trebuie să simţim niciun sentiment de culpă.
Cele 10 porunci din decalog sunt de două feluri: porunci etice (pentru care există o bază empirică) de tip "să nu furi", "să nu minţi", "să nu ucizi" şi porunci de natură dogmatică de tip "crezi într-unul Dumnezeu" etc. Dacă pentru primele există o bază empirică în favoarea faptului că a le încălca este rău pentru cele de-a doua categorie nu există o astfel de bază.
1. Nu cred in dumnezeu (da am scris "d" cu litera mica
2.Am 13 ani. Ce te face sa crezi ca exista?