| Gabriela11 a întrebat:

De cateva luni m-am mutat cu parintii cu Franta si am intrat la scoala.Sunt in 3°.(in tara eram a 8a) E putin cam greu pentru ca sunt intr-o clasa normala cu francezi nu clasa speciala pentru a invata limba.Ma descurc cat de cat cu ce mai stiam de la scoala in Romania(am mai facut si niste cursuri pe perioada vacantei), adica inteleg aproape tot, dar e mai greu cu vorbitul, cand aud pe cineva inteleg, dar cand e sa vorbesc eu nu mai stiu sa spun.As vrea niste metode prin care sa mai fac eu acasa, adica gramatica sau vocabular, cum sa fac.Si as vrea expresii care se folosesc mai des aici(unele chestii sunt total diferite in romana si daca traduci cuvant cu cuvant nu prea iese bine)pentru a incepe sa vorbesc. Si ce ar mai trebui sa stiu, cum sa ma adaptez mai rapid, si cum sa-mi imbunatatesc pronuntia(mai greu cu r-ul 'frantzuzilor'happyMersiiiii

20 răspunsuri:
| Anca95 a răspuns:

In primul rand da-mi voie sa-ti spun ca te invidiez pentru ca stai in Franta este tara visurilor mele:X, in finelaughing. Deci iti poti cumpara carti de gramatica sunt foarte bune, cuvintele pe care nu le intelegi cauta-le in dictionar ca sa ti se intipareasca ft bine in minte, de fapt mai repede ca daca locuiesti acolo cu siguranta o sa le inveti, tot o varianta pentru invatarea timpurilor este discheta versurilor daca o poti gasi te va ajuta ft, ft mult.in privinta R-ului nu-ti fa probleme! Odata cu trecerea timpului te vei obisnui si il vei avea. Iti las cateva expresii pe care le mai stiu si eu sper sa-ti fie de ajutor:
Bon voyage – drum bun
Pardon?- poftim?
En effet – intr-adevar
Qu’est-ce cu’il ya? – ce este?
Bien entendu – bineinteles
Pas encore – inca nu
Qu’est-ce que c’est? – ce este aceasta?
Je crois bien – cred si eu….
Bientôt – in curand
ằ votre service - - la dispozitia dumneavoastra
rangez-vous! – feriti-va, dati-va la o parte
comment allez vous? – ce mai faceti?
Dans quelques instants – peste cateva clipe
Je ne sais pas encore – nu stiu inca
Vous êtes chargé de l’accueillir – sunteti insarcinat sa-l asteptati
Enchanté de vous revoir – sunt incantat sa va revad
S’il vous plaît – va rog
C’est tout ce que vous avez? – este tot ce aveti?
Ce n’est pas tout – nu este totul
ằ mon sens – dupa parerea mea
tout près – foarte aproape, aproape de tot
tant mieux – cu atat mai bine
ca va! – ajunge!
elle est vraiment très belle – este intr-adevar foarte frumoasa
vous voilằ enfin arrivé – iata-va in sfarsit sositi
oui, enfin. – da, in sfarsit
vous désirez – ce doriti?
Escusez – moi – scuzati-ma
Bien sûr – desigur
Combien de temps pensez-vous? – cat timp credeti?
ça vous convient? – va convine?
ça depend – depinde
de toute façon – in orice caz
pas plus de deux moins – nu mai mult de doua luni
trè bien – foarte bine
voilằ qui este fait – s-a facut
c’est fait – s-a facut
a demain – pe maine
vous avez besoin de – aveti ne voie de
au revoir – la revedere
Sper ca ti-am fost de ajutor si demonstreaza-le francezilor ca suntem tari!
Succes
Pa, pa
Funda?batting eyelashes

| Anca95 a răspuns:

Mihaidavidoglu1954 in Franta clasa a12-a este echivalentul clasei I din Romania.Deci Gabriela e in clasa a 10-a, nu?
Daca nu am dreptate sa ma contraziceti va rog, insa eu asa stiamhee hee

| Anca95 a răspuns:

eu sunt din vaslui

| Anca95 a răspuns:

poate o sa vrei sa mai vbim pe messenger iti las id-ul: chanca95

| Fineness a răspuns:

Asculta muzica franceza cu lyricul! La mine a mers si ma descurc bine cu pronuntia in franceza,iar in legatura cu,, r''-ul nazal, fa exercitii si te vei obisnui cu timpul.
Uite cateva melodii:
http://www.youtube.com/watch?v=cJ6MYtP-6Bs
http://www.youtube.com/watch?v=bgSFPQgytWE
http://www.youtube.com/watch?v=iEAnLDzZ8Ok
http://www.youtube.com/watch?v=wnxVsOzWfjM
...si multe alte melodii.
Bafta in Franta!

| Gabriela11 explică (pentru Fineness):

Tu in ce oras esti?

| MMihai a răspuns:

Cred că scrii prostii!
Dacă în România ai terminat clasa a7a și intrai în clasa a 8a, nu se poate ca în Franța să te fi băgat în clasa a 3 a, este aberant cea ce scrii tu.
Poate te-au băgat în clasa a 3a de gimnaziu, deci în clasa a 7a, că poate tu nu ai terminat în România clasa a 7a în totalitate.
Este prea aiurea să te fi băgat din clasa a 7 a românească în clasa a 3 a de la primară.

| Gabriela11 explică (pentru MMihai):

Chiar deloc!
In Romania eram clasa a 8a, am ajuns in februarie aici si cand am fost sa ma inscriu la scoala mi s-a spus ca nu mai sunt locuri la scoli care au clase speciale pentru straini sa invete franceza si ca trebuie sa astept pana in toamna.Insa cineva mi-a spus ca ar trebui sa mai incerc asa ca m-au bagat intr-o clasa normala cam prin luna mai.In iunie am luat vacanta si profesorii mi-au spus ca ei cred ca eu m-as descurca intr-o clasa normala si ca nu ar trebui sa pierd un an cu clasa pregatitoare.Deci acum in septembrie(dupa niste cursuri pe perioada verii) am intrat in 3° echivalentul clasei a 9a.
Aici vine invers, dupa primar, vine 6°, 5°, 4°,3° apoi urmeaza liceul (3 ani), apoi Bac-ul si mai departe stii...
Sper ca te-am lamurit cat de cat:*

| MMihai a răspuns:

Dacă te-au băgat în clasa a 9 a este vai de fundul tău.
Ar fi trebuit ca un an de zile ori să repeți clasa, ori să înveți limba.
Tu neștiind franceza suficient de bine, nu prea ai cum să pricepi manualele școlare scrise în franceză, că nu știi toate cuvintele.
Nu spun că și ei trebuie să aibă un Bac unde să dea limba franceză și literatură franceză, așa cum la noi se dă vrei nu vrei examen la limba și literatura română, și dacă nu tragi foarte tare, și nu înveți f serios, nu ai cum să te descurci.
R-ul francezilor este neimportant.
Importantă este ortografia franceză, gramatica franceză și fondul principal de cuvinte și cuvintele de specialitate.

| Gabriela11 explică (pentru MMihai):

Da stiu,tocmai de asta imi este putin teama,sunt constienta ca o sa fie greu,si trebuie sa ma pun serios pe invatat.Din manuale inteleg asa, adica mai sunt cuvinte pe care nu le stiu, dar in mare imi dau seama.La mate ma mai descurc,(la celelalte e mai greu) adica chiar ieri am facut niste exercitii in clasa si eu le-am rezolvat imediat astea de algebra, adica nu mi s-au parut grele.O sa fie ceva mai greu cand o sa am exercitii tip problema cu enunt si toate cele, trebuie sa inteleg foarte bine cerinta.Eu totusi sper ca ma pot descurca daca chiar ma pun pe invatat.Profesorii mi-au zis atunci inainte de vacanta ca daca nu sunt multumita de nota de la examen pot sa redublez, dar nu as vrea asa.Stiu ca era mai bine sa fi pierdut un an pentru invatare,asa sa repet aceeasi clasa,mi se pare ciudat.Dar sa vedem...
Da cum ai zis si tu,am nevoie de carti de gramatica,ghiduri de conversatie, etc si am cateva aici luate de cand eram eu in tara.
Normal trebuia sa ma fi pus pe invatat de cand am ajuns aici, dar eu ma bazam pe cateva notiuni asa pentru faptul ca eu credeam ca o sa intru intr-o clasa speciala de una stiam ca te ia de la 0 si inveti perfect intr-un an de zile. Dar sunt ceva luni pana la examen, daca invat poate reusesc, sper...kiss

| MMihai a răspuns:

Orișice lecție dintr-un manual să zic de matematică are 3 tipuri de cuvinte:
1...cuvinte ce aparțin de fondul principal de cuvinte==cuvinte uzuale
2...cuvinte de specialitate, considerate ca fiind cunoscute
3... cuvinte de specialitate, considerate ca fiind noi

cuvinte de specialitate, considerate ca fiind cunoscute : patrulater convex== poligon convex, formând o figură închisă cu 4 laturi.
Trapez = patrulater convex cu 2 laturi paralele
http://ro.wikipedia.org/wiki/Trapez
Trapez banal== Trapezul reprezintă un caz particular de patrulater convex, având două laturi opuse paralele şi celelalte neparalele. Laturile paralele ale unui trapez se numesc baze. Distanţa dintre cele două baze se numeşte înălţimea trapezului. Trapezul care are laturile neparalele congruente se numeşte trapez isoscel.
http://www.e-formule.ro/wp-content/uploads/trapezul.htm
Congruenţă (geometrie)
De la Wikipedia, enciclopedia liberă
În geometrie spunem că există o relaţie de congruenţă între două mulţimi dacă una se poate transforma în cealaltă printr-o izometrie.
În termeni mai puţin riguroşi, două figuri sunt congruente dacă au aceeaşi formă şi mărime, dar poziţii diferite, adică una faţă de cealaltă este rotită şi/sau translatată.
Congruenţa este o relaţie de echivalenţă.
http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=CONGRUENT
CONGRUÉNT, -Ă, congruenți, -te, adj. 1. Care concordă, care coincide; corespunzător, coincident, echivalent. 2. (Despre numere întregi) Care dau același rest la împărțirea cu un număr întreg. 3. (Despre figuri geometrice) Care sunt egale sau care pot fi făcute să coincidă una cu alta printr-o deplasare. [Pr.: -gru-ent] - Din fr. congruent, lat. congruens, -ntis.
Sursa : DEX '98
CONGRUÉNT adj. v. coincident, concordant, corespunzător, echivalent.
Sursa : sinonime
CONGRUÉNT, -Ă adj. care concordă, coincide; corespunzător, echivalent. o numere? = numere care dau același rest când sunt împărțite la un divizor comun; figuri? = figuri geometrice care coincid exact una cu alta. (< fr. congruent, lat. congruens)
Sursa : neoficial
CONGRUÉN//T \~tă (\~ți, \~te) 1) Care concordă; cu proprietatea de a coincide; corespunzător; coincident; echivalent. Figuri \~te. 2) (despre numere întregi) Care, fiind împărțite la un număr întreg, dau același rest. [Sil. -gru-ent] /congruent, lat. congruens, \~ntis
Sursa : NODEX
CONGRUÉNT, -Ă adj. Care se potriveşte exact cu altceva; corespunzător, echivalent. * Numere congruente = numere care dau același rest când sunt împărțite la un divizor comun; figuri congruente = figuri geometrice care coincid exact una cu alta. [Pron. -gru-ent. / < fr. congruent, cf. lat. congruens - care se potriveşte].
Sursa : neologisme
http://ro.wikipedia.org/wiki/Paralelogram
Paralelogram ==Paralelogramul este patrulaterul convex cu laturile opuse paralele si congruente.
Adică : Paralelogramul este patrulaterul convex cu laturile opuse paralele și egale.
Să spunem că învățăm despre dreptunghi, pătrat și romb.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Dreptunghi
Dreptunghiul reprezintă un caz particular de paralelogram, având toate unghiurile drepte. / definiția corectă a dreptunghiului este Dreptunghiul reprezintă un caz particular de paralelogram, având un unghi drept // la paralelogram unghiurile opuse sunt = și cele alăturate unei laturi fac la un loc 180 de grade, deci având un singur unghi de 90 de grade automat toate sunt egale și au 90 de grade și toate sunt unghiurile drepte.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Romb
Rombul reprezintă un caz particular de paralelogram, având toate laturile egale.
Definiție incorectă : rombul este paralelogramul cu 2 laturi lipite =.
Având câte 2 laturi opuse paralele și = că ăsta este paralelogramul, dacă are 2 laturi alăturate = toate laturile sunt egale.
Proprietăţile :
laturile opuse sunt paralele si egale;
toate laturile sunt egale (congruente);
diagonalele sunt (reciproc) perpendiculare;
aria este egală cu jumătate din produsul diagonalelor;
aria este egală cu produsul dintre o înălţime şi latura pe care cade înălţimea;
aria este egală cu pătratul unei laturi şi sinusul unghiului ascuţit;
aria este egală cu dublul ariei formate de două laturi alăturate şi diagonala;
aria este de patru ori mai mare decât aria triunghiului ce poate fi format de o latură şi cele două diagonale;
diagonalele sunt şi bisectoarele unghiurilor;
pătratul reprezintă un caz particular al rombului, în care toate unghiurile sunt egale.
fiindcă rombul este un paralelogram particular, toate proprietăţile paralelogramului sunt valabile şi pentru romb.
http://ro.wikipedia.org/wiki/P%C4%83trat
Pătratul reprezintă poligonul regulat cu patru laturi şi, în acelaşi timp, un caz particular de romb şi dreptunghi.
http://ro.wikipedia.org/wiki/P%C4%83trat
Proprietăţi

laturile opuse sunt paralele;
toate laturile sunt egale;
toate unghiurile sunt drepte;
laturile alăturate sunt perpendiculare;
arie este egală cu pătratul laturii;
arie este egala cu produsul diagonalelor împărţit la 2
perimetrul este egal cu latura înmulţită cu 4;
diagonalele sunt congruente şi perpendiculare;
diagonalele sunt şi bisectoarele unghiurilor;
mijloacele laturilor formează un alt pătrat;
are 4 axe de simetrie.
Pătratul este rombul cu un unghi drept sau dreptunghiul cu 2 laturi alăturate = sau Pătratul este paralelogramul cu toate unghiurile drepte și cu toate laturile egale.
Nu este definiția corectă, sau cea mai corectă, dar este mai simplu de formulat așa.

| MMihai a răspuns:

Orișice lecție dintr-un manual să zic de matematică are 3 tipuri de cuvinte:
1...cuvinte ce aparțin de fondul principal de cuvinte==cuvinte uzuale
2...cuvinte de specialitate, considerate ca fiind cunoscute
3... cuvinte de specialitate, considerate ca fiind noi
Tu nu vei știi cuvintele din cele 3 grupe.
Inevitabil aveți rude / cunoștințe în România.
Trebuie să le trimiteți bani și să îți cumpere gramatici românești ale limbii franceze plus exerciții de gramatică franceză și să îți trimeată toate manualele românești ca să pricepi despre ce este vorba că tu gândești în limba română, nu în franceză+ghiduri de conversație român- francez și francez -român + dicționare: român - francez și francez -român.

| MMihai a răspuns:

Ca să păți învăța trebuie să știi ce înseamnă cuvintele alea. Definițiile sunt mai exacte, iar definirile eventual mai aproximative.
Deci trebuie scanat textul și de căutat mereu cu un motor de căutare, sau introduci cuvinte sau grupe de cuvinte și dai căutare. Asta nu se poate face mereu, dar se poate face la 3... cuvinte de specialitate, considerate ca fiind noi, la cuvintele noi.
Să ne întoarcem la pătrate.
Există mulțimea pătratelor.
Mulțime mai mare= mulțimea dreptunghiurilor.
Mulțime mai mare decât mulțimea dreptunghiurilor = mulțimea paralelogramelor. Mulțime mai mare decât mulțimea paralelogramelor este mulțimea patrulaterelor convexe.
Numim gen proxim Mulțimea imediat mai mare.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Defini%C8%9Bie
Definiţia este operaţia logică prin care se stabileşte conţinutul unei noţiuni. Tot definiţie se numeşte şi enunţul prin care se face această operaţie. Adesea definirea unei noţiuni se face prin indicarea genului proxim şi a diferenţei specifice: genul proxim este termenul de referinţă al definiţiei, cel mai apropiat ca sens de noţiunea definită; diferenţa specifică este trăsătura caracteristică a noţiunii, care o deosebeşte de celelalte noţinui cuprinse în genul său proxim.
Pentru ca o definiţie să fie funcţională, ea trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
Să fie caracteristică;
Să nu fie circulară (un cuvânt nu se defineşte prin el însuşi);
Să fie clară şi precisă;
Să fie logic afirmativă;
Să nu conţină contradicţii.
Definiţia încheie un proces de cunoaştere.
Numim diferențe specifice, cea ce ne permite să deosebim elementele celor 2 mulțimi. Care sunt dreptunghiuri dar nu sunt pătrate. care sunt romburi dar nu sunt pătrate.
Dacă cunosc pătratul și paralelogramul și nu cunosc noțiunile dreptunghi și romb, evident că bag multe diferențe specifice.

| MMihai a răspuns:

Deci dai de pătrat sau de alt cuvânt și te întrebi care este care este genul proxim și care sunt diferențele specifice.
Dreptunghiurile care au laturile alăturate inegale, (că cele opuse sunt egale că este paralelogram ), nu sunt pătrate, iar dreptunghiurile care au laturile alăturate egale, (că cele opuse sunt egale, ), sunt pătrate.

| MMihai a răspuns:

Să facem un alt exercițiu:
Să zicem că este corect Darwinismul și că oamenii sunt din grupul maimuțelor superioare, adică al primatelor.
Cum definim oamenii
http://ro.wikipedia.org/wiki/Om
Om
De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Om Imagine a unui bărbat şi a unei femei (Sondele spaţiale Pioneer 10 şi 11) Clasificare ştiinţifică Regn: Animalia Încrengătură: Chordata Subîncrengătură: Vertebrata Clasă: Mammalia
Ordin: Primata Familie: Hominidae Gen: Homo Specie: sapiens Subspecie: sapiens
Nume trinomial Homo sapiens sapiens Linnaeus, 1758
Oamenii (denumire ştiiţifică: Homo sapiens sapiens) sunt fiinţe vii inteligente. Biologii consideră că toţi oamenii de azi sunt membri ai aceleiaşi subspecii numite Homo sapiens sapiens. Generic, oamenii sunt denumiţi „rasa umană" sau „umanitatea", iar membrii săi sunt cunoscuţi ca „oameni" sau „fiinţe umane". Istoria speciei
Umanitatea modernă (nu cea contemporană) este, măcar în parte, contemporană cu H. sapiens fossilis. Ipoteza unei succesiuni cronologice între cele două specii s-a născut din situaţia specială europeană. Într-adevăr, H. sapiens sapiens pătrunde în Europa cândva în jurul anului 40.000 î.Hr. Dar originile sale se plasează în grupul din Orientul Apropiat (Qafzeh, Tabun, Skhul etc.), aflat mai aproape de H. s. sapiens decât de neanderthalienii europeni. Evoluţia în timp a oamenilor moderni duce la apariţia raselor moderne - un fenomen relativ recent, poate chiar de la sfârşitul paleoliticului, şi reprezentând ultima formă de adaptare biologică a fiinţei umane la mediu. Rasele actuale sunt deosebite anatomic, uneori foarte evident. Numai amănuntele biologice cu rol adaptativ sunt cele care dau un aspect diferit raselor (de ex., tendinţa corpurilor umane de compactare în zonele reci, pentru a limita piederea de căldură, respectiv alungirea membrelor pentru un efect invers, accentuarea ţesuturilor adipoase pentru menţinerea umidităţii, apariţia pliului ocular pentru protejarea globului ocular etc.). Potenţialul intelectual este identic, iar apartenenţa raselor la o singură specie este demonstrată de posibilitatea metisajului.
,,Omul Vitruvian, de Leonardo da Vinci
La nivel anatomic înregistrăm evoluţii în parte paralele ale diferitelor tipuri; în general, ele au o talie mai mare (Cro-Magnon = 1, 80 m, Grimaldi = 1, 80 - 1, 95 m) sau mai mică (Combe-Capelle = 1, 63 m, Chancelade = 1, 60 m), dar în ambele cazuri capacitatea craniană este mare (Cro-Magnon = 1600 cm³, Chancelade = 1710 cm³).
Succesiunea tipurilor pare să fie: Combe-Capelle (perigordian inferior) → Cro-Magnon (aurignacian) → Chancelade (magdalenian). Alte exemple relevante sunt Paviland, Solutré, Laugerie-Basse, Grimaldi, Predmosti, Obercassel. Dar practic fiecare regiune a lumii a dat la iveală resturi ale lui H. s. sapiens.
Principalele achiziţii culturale din paleolitic pot fi ordonate pe mai multe paliere. La nivel tehnologic asistăm la diversificarea tradiţiilor tehnologice şi a tipologiilor; începând cu nivelul paleoliticului superior evoluţia uneltelor începe să fie în bună măsură regionalizată. Alături de utilajul litic (de piatră), capătă o pondere deosebită utilajul din os şi corn sau fildeş; din aceste materiale (foarte probabil utilizate şi înainte, dar în proporţie mai mică) se produc unelte mai eficiente (de tipul harpoanelor şi vârfurilor de suliţă). Dar poate ceea ce este mai important este faptul că apare prima unealtă care multiplică forţa umană - propulsorul. Acesta practic măreşte distanţa loviturii eficace de suliţă, ceea ce atrage după sine o vânătoare mai eficientă. La nivel cultural principala achiziţie este apariţia artei. Complexitatea acesteia reprezintă separarea clară a omului modern de toţi predecesorii săi. Originea speciei umane
Conform studiilor evoluţioniste, cele mai apropiate rude actuale ale omului (specii care se întâlnesc astăzi pe Pământ, deci nu specii fosile) sunt două specii de cimpanzeu Pan troglodytes ("cimpanzeul obişnuit") şi Pan paniscus ("cimpanzeul pitic" sau "Bonobo"). Alte rude apropiate actuale sunt urangutanii şi gorilele. Biologii au comparat o secvenţă de perechi de bază ADN de la oameni şi cimpanzei şi au estimat o diferenţă totală genetică de circa 5 % [1]. Se presupune că rasa umană s-a despărţit dintr-un strămoşul comun cu al cimpanzeului acum 5 milioane de ani. O linie a mers spre umanizare şi o altă linie a dus la cimpanzei. Totuşi, rapoarte recente, folosind date obtinute de la un craniu uman în vârstă de 7 milioane de ani, indică despărţirea de alte hominide mult mai devreme. Unii oameni de ştiinţă încearcă să includă cimpanzeii în genul Homo, dar aceasta este deocamdată o părere minoritară în cadrul comunitaţii ştiinţifice.
Diferite grupuri religioase au ridicat o serie de obiecţii la teoria evoluţiei umanităţii dintr-un strămoş comun cu cel al hominidelor. Vezi Teoria creaţionistă şi Teoria evoluţionistă a umanităţii pentru câteva puncte de vedere contadictorii.

Definițiile astea sunt cum sunt, dar dacă ești un extraterestru și vrei să pricepi ce sunt oamenii nu te ajută.
Deci omul este o ființă vie, un mamifer din neamul primatelor, socio-psiho-afectiv, este o ființă socială trăind în comunități sau mai rareori izolat, cu statură bipedă și cu degetele de la picioare puțin opozabile, care nu are atâta păr pe trup ca restul primatelor, nu are coadă, nu are canini proeminenți, care are cavitatea craniană și creierul este mult mai mare decât la orișice alt primat și care gândește, învață și muncește și face obiecte de care se folosește. Pentru că nu are blană pe trup își face haine cu care se îmbracă, și încălțăminte, cu care se încalță.
Putem băga și alte diferențe specifice, pentru ca păianjenul inteligent extraterestru să priceapă, cât de cât, cam ce sunt oamenii.

| MMihai a răspuns:

Site-ul ăsta funcționează groaznic, că am scris mai bine de o oră despre mărimi vectoriale cu explicații pe accelerația gravitațională și pe forța de frecare de alunecare,
Ți-am scos și despre mărimi tensoriale și în loc de tot răspunsul a apărut numai începutul cam 10 % din răspuns iar ce era partea despre mărimile vectoriale și tensoriale nu a apărut nimic.
M-am înfuriat că am muncit aiurea peste o oră, și nu mai am chef să scriu din nou, același lucru.
Sper că ai priceput din rest cum este treaba cu gen proxim și diferență specifică, la formarea definițiilor și a definirilor.
Analizând corect noile cuvinte din manuale și stabilind la fiecare cuvânt,/ noțiune introdusă în lecția respectivă, care este genul proxim și care sunt diferențele specifice, nu vei mai învăța superficial, ci vei pricepe ce înveți.

| MMihai a răspuns:

Să zic că citești un text despre câini și rase de câini
http://www.animale.ro/caini
http://www.animale.ro/......ireada/215
http://www.animale.ro/......etieni/227
http://www.animale.ro/......errier/229
http://www.animale.ro/......teckel/239
http://www.animale.ro/......imitiv/232
http://www.animale.ro/......rudite/228
http://www.animale.ro/articole-categorie-specii/caini/7-caini-de-aret/231
http://www.animale.ro/......de-apa/226
http://www.animale.ro/......mpanie/230
http://www.animale.ro/articole-categorie-specii/caini/10-ogari/233
Îți apare textul "dacă examinăm boturile câinilor, vedem că sunt o grupă buldogii, Bullmastiffii, dogii Dog de Bordeaux și mastifii, Rottweileri care au o formă mai particulară a botului. Rasa de câini mai micuți din grupa asta, sunt buldogii francezi care fiind mai micuți sunt utilizați numai ca animale de companie."
Care este aici genul proxim aici : Buldogi francezi, Buldogi, mastifi, câini de companie?
http://www.220.ro/animale/Puiut-De-Buldog-Francez/go500TdC1K/
http://www.220.ro/video/animale/Buldog-Francez-1/5EN5GZ1fnO/?rel=related
http://www.gds.ro/......+afectuos+
http://www.canise.ro/rase-de-caini/rasa-Bulldog-Francez/31/rasa-316
http://www.youtube.com/watch?v=AIm9yQLm6vQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=UEAUM93vb9g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qMUPRajd62g&feature=related
http://www.animale.ro/caini/bulldog-ul-francez-french-bulldog
http://www.youtube.com/watch?v=VWa8dXQszlI&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=T_OmYspPAE8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wot25BiisiI&feature=related
Diferențele specifice sunt chiar caracteristicile rasei.

| Jαne a răspuns:

Citez :,, De cateva luni m-am mutat cu parintii cu Franta..."
Si cum te-ai mutat cu franta?
Zimi și mie ca la mine nu a incaput in portbagaj

| Gabriela11 explică:

Multumesc pentru sfaturi:*:*
O sa incerc cu muzica in franceza,sa vedem poate imi ieselaughing Mersi si tie Anca pentru expresii,am si niste carti de gramatica dar imi trebuiesc si expresiile comune de zi cu zi,pentru ca de exemplu la scoala cand mai aud ceva si nu inteleg, daca traduc cuvant cu cuvant nu iese ce ar trebui, dar sa vedem. Oricum trebuie sa lucrez foarte mult si la gramatica si probabil ca ar trebui sa si citesc carti in franceza si sa-mi notez cuvintele pe care nu le inteleg. Sper sa ma descurc mai ales ca anul viitor am si examenul...
Si iti doresc sa ajungi si tu in Franta daca chiar iti doresti.Intr-adevar este frumos,este 'altfel' insa eu cand am ajuns aici eram cam suparata(adica dezamagita) pentru ca totul a fost diferit dintr-o data,alt sistem,si mai era si chestia ca m-am despartit de colegi(am plecat in februarie anul acesta,chiar inainte de inceperea celui de-al doilea semestru, dar ma gandeam ca oricum ne desparteam acum ca as fi trecut la liceu)Incerc sa ma obisnuiesc si da, trebuie sa le aratam francezilor cine sunt romanii! big hug
P.S : Aici la ora de matematica se foloseste calculatorul pentru calculebig grin sa nu se streseze prea mult