Impactul motoarelor pe benzina, diesel sau GPL asupra mediului.
Una din cele mai importante provocări pe care le are de înfruntat industria auto in a vinde o masina este nevoia de a reduce consumul de carburant şi prin urmare emisiile de dioxid de carbon cu implicatii asupra mediului prin producerea efectului de seră, care determină modificări ale climei.
Dioxidul de carbon (CO2) rezultat în urma proceselor de utilizare a cărbunelui afectează temperatura atmosferei inferioare din mediu.Acest gaz absoarbe radiaţiile termice şi reflectă o parte din radiaţiile infraroşii, conducând la efectul de seră sau la încălzirea globală a atmosferei şi deci la apariţia unor dezechilibre în ecologia mondială.
Aproape 40% din emisiile de dioxid de carbon (gaz cu efect de seră) din sectorul de transport provin din utilizarea maşinilor private în oraşe. Gazele de eşapament ale oricărui autovehicul conţin substanţe chimice (dioxid de sulf, dioxid de azot, compuşi organici volatili, monoxid de carbon, hidrocarburi aromatice, plumb) care au o influenţă negativă asupra mediului si implicit asupra sănătăţii omului (în special asupra persoanelor cu afecţiuni respiratorii şi cardiace).
Atunci cand dorim a cumpara o masina de ocazie trebuie sa tinem cont de emisiile de dioxid de carbon ce depind de cilindree si de tipul de combustibil folosit. Sunt in general mai mari la autoturismele pe benzina si cu cateva zeci de procente mai reduse la masinile diesel si la hibride (cele care au si motor electric, pe langa clasicul motor pe benzina).
Valoarea emisiilor este comunicata de producator si reprezinta cantitatea, in grame, eliminata de un vehicul pe distanta de un kilometru. Cele mai "verzi" masini au o valoare de putin peste 100 g/km, segmentul important de masini de volum cu motoare pe benzina se situeaza in jurul a 160 - 180 g/km, in timp ce masinile super-sport si SUV-urile cele mai puternice trec de 300 g/km.
Sursa:http://economie.hotnews.ro/......omania.htm
Cele mai noi reglementari impuse de Uniunea European, pentru 2012, prevad scaderea mediei emisiilor in cadrul flotelor constructorilor pana la 130 g/km fata de 160 g/Km cat este in prezent.
Sursa :http://www.stiriauto.ro/......la-Toyota/
Motoarele diesel generează de 100 de ori mai multe particule decât motoarele pe benzină. Mai mult, particulele de la motoarele disel sunt mult mai mici şi pot fi inhalate mult mai adânc în plămâni. Ecologistii sustin ca, in prezent, masinile sport cu motoare de mare capacitate care genereaza de trei ori mai mult CO2 (intre 200 si 500 de grame de CO2 pe kilometru) decat autovehiculele normale, nu-si mai gasesc locul intr-o lume in care poluarea este o problema mondiala.
Sursa : http://www.gandul.info/......cilor.html 3891; 2300639
Motorizarea GPL, reduce simtitor uzura motorului, este curat, nu contine apa sau alte impuritati, nu genereaza depuneri de reziduuri pe pistoane, bujii sau segmenti, nu se amesteca cu uleiul, prelungind perioada de folosire a acestuia, iar emisia de CO2 scade cu pana la 15 - 20 %.
Funda? :D