| ZenoviaMe a întrebat:

Recent am participat la olimpiada de romana si m-am calificat la judeteana. Ati putea sa-mi dati niste sfaturi in legatura cu modul in care ar trebui sa abordez subiectele sau sa-mi spuneti pe ce trebuie sa ma axez ca sa iau un punctaj bun?

4 răspunsuri:
| denniii a răspuns:

Anul trecut am fost a treia la judeteana si m-am calificat si anul acesta... uite cum fac eu:mai intai citesc cu atentie textul-suport si apoi cerintele.mai apoi incep cu subiectele de gramatica pe care le parcurg cu mare atentie ca sa fiu sigura ca nu pierd puncte din neatentie. dupa aceea ma apuc de compuneri si le fac doar pe ciorna.si cu aproximativ o ora inainte de terminarea timpului transcriu compunerile dupa ce le verific inca o data. si in ultimele 15 minute verific tot inca o data... cam atat. mult succes!happy

| Aberdeen a răspuns:

Sunt incantata sa aflu ca si tu te-ai calificatwinking.De curand am fost si eu una dintre norocoase happy

revenind la intrebarea ta. specifica, te rog, ce clasa esti?

| Decrepit a răspuns:

Esti la liceu? Atunci pupa-i in fund cu spor pe Eliade, Camil, Ion - romanul si mai ales, pe Eminescu. Daca esti clasa a 9-a, nu ai alta optiune pentru S1 decat sa tocesti pe rupte comunicarea si functiile comunicarii, cele cinci.Invata temele literare principale si componentele expresive, adica figurile de stil si limbajul.Tot daca esti in clasa a 9-a, gaseste o cale de a aburi corectorii, la S3 ca ce minunat se face legatura intre familie/iubire/religie si literatura, pentru ca pica des subiecte de genul. Daca esti in clasa a 11-a, ai grija sa pupi in fund episcopii si fituicile scrise de ei prin 1700, ai grija sa-i da lustru lui Maiorescu, lui Kogalniceanu si sa se explici cat de minunata e componenta romana in formarea poporului roman si limbii romane, componenta care si-asa, e aproape inexistenta.Si nu uita sa ii proslavesti pe cronicari, ca, na, nu da bine sa critici ce s-a invatat la studiile de caz.Nu-s ironic.E trist, dar adevarat.In clasa a 9-a, a 11-a si a 12-a, personalitatea ti-e aproape asasinata la olimpiada, doar in clasa a 10-a e rupere, unde poti sa faci cam ce vrei, desi te omoara si acolo cu "capacitatile de intelegere ale textului" de la S1.La eseuri, in clasa a X-a, chiar e rupere, acolo poti lua maxim daca iti mergi capul, iar aberarea cu gratie ti-e a doua natura.Asta,daca esti la liceu.

Daca esti la gimnaziu, pune si invata gramatica din scoarta-n scoarta si tine-ti degetele incrucisate la compuneri, ca e mare vrajeala la gimnaziu la categoria asta.Vezi tu, romana nu prea e o materie care sa te lasa sa faca ce vrei la un concurs de genul, cand tocmai asta ar trebui sa stimuleze.

PS : Stii ca-ti spun des profesorii sa citesti vreo 10 minute subiectele bine.Nu e chiar un sfat dat in doi peri, te ajuta la S2, daca esti la liceu, pentru ca au o legatura directa.

| RasfoiescPeNet a răspuns:

Formarea poporului si a limbii romane



Formarea poporului si a limbii romane reprezinta o problema esentiala a istoriei patriei noastre.

Formarea poporului si a limbii romane reprezinta totodata un proces complex care incepe odata cu razboaiele daco-romane.

Informatii despre aceste razboaie avem mai ales de la Columna lui Traian.

Formarea poporului si a limbii romane reprezinta un process asemanator cu formarea celorlalte popoare romanice din Europa.

http://www.referatele.com/......le-com.php