anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Bună seara dragi utilizatori. Această întrebare are legătura cu alegerea unui liceu, date fiind condițiile de față, mai multe explicații voi aduce în rândurile de mai jos.

Sunt elev în clasa a 8 a la un liceu bun din Iași. În perioada de carantinare și izolare, prin prisma noului corona virus „SurS-CoV 2", cel puțin în prima perioadă de zile (martie-aprilie) credeam atât eu cât și familia, prietenii, o parte din colegi și părinți, faptul că se vor anula examenele. Am făcut o mare prostie și m-am culcat pe urechea asta. Îmi asum în totalitate greșeala făcută.

În incpitul acestui an, optam pentru un Liceu Teoretic, profil științe ale naturii, însă am observat că recent cu ajutorul broșurii informative cu privire la mediile de intrare, acestea au „explodat". În mod cert, nota la matematică nu va trece de 5, 40 / 6, 30 însă la limba româna va fi în jur de 9, 40 - 9, 50.

Acestea fiind spuse, vreau să vă întreb, dacă voi urma filierea tehnologică (Colegiul Tehnologic Gheorghe Asachi) sau un alt liceu tehnologic cu profil pentru „ecologie și protecția mediului" sau Liceul Tehnologic „Petri Poni" pe filiera chimiei industriale și a medicamentelor, atunci când voi susține examenul de bacalaureat, diploma va avea aceeași valoare?

Mă refer la faptul că, diploma obținută din urma examenului de bacalaureat de pe filiera tehnologică, îmi va oferi oportunitatea să aplic la diverse facultăți care se bazează pe nota obținută în urma examinării (exemplu: medicină sau drept).

Mulțumesc frumos! Vă urez o seară plăcută în continuare!

Răspuns Câştigător
| Nemessys a răspuns:

Singurul lucru care conteaza pentru intrarea de la facultate este NOTA pe care o obtii la bacalaureat.
Nu o sa se intample niciodata sa te duci la o facultate si sa te intrebe,, Ce profil ai terminat" si tu sa dai un raspuns ca apoi sa ti se spuna,, Nu, ne pare rau, nu primim absolventi ai profilului X". Facultatile accepta pe oricine, indiferent de profil. Selectia se face doar pe baza notei de la bac si eventual. admitere.

Daca de exemplu vrea cineva sa se duca la medicina si mai este un singur loc liber, atunci cand se prezinta 2 elevi care unul are media 9 si terminat profilul de stiinte social, iar altul are media 8.90 si a terminat stiinte ale naturii, o sa-l aleaga pe ala care a terminat stiinte sociale pentru ca are media mai mare, chiar daca nu a terminat un profil care se bazeaza pe biologie sau chimie.

Du-te la profilul la care crezi tu ca il poti termina cu nota mare in bac. Nu la unul care iti da prea multe batai de cap incat la final de an scolar sa te trezesti doar cu un 7.

Am uitat sa mentionez si faptul ca nu exista,, liceu bun". Toate liceele au exact aceeasi valoarea in ochii facultatii. Exact cum am zis si mai sus, nu o sa primesti raspunsuri de tip,, Domnule X, cererea dumneavoastra pentru inscrierea la facultate este respinsa, nu acceptam pe nimeni care a terminat liceu. Mihai Eminescu". Sau,, elevii care au terminat liceul M.E. au sanse mai mari sa intre la facultatea noastra decat cei care au terminat V.A"

Singura chestie este ca elevii care au terminat un profil asemanator cu cel al facultatii, au un mic avantaj fata de cei care nu au facut-o, pentru ca poate mai tin minte ceva din anii de liceu. Dar asta asta nu inseamna ca ceilalti nu-i pot ajunge din urma. Ca doar cine tine minte toate materia?

Repet pentru ultima data. Nu se uita la profil, nu se uita la numele liceului, se uita doar la media de la bac.

| anonim_4396 explică (pentru Nemessys):

Îți mulțumesc enorm pentru răspuns!

1 răspuns: