•UNIVERSITATEA BIOTERRA din Bucuresti este o institutie de invatamant superior privat de interes public parte a Sistemului National de Invatamant, in conformitate cu prevederile Legii de acreditare nr. 480/2002.
• Pe parcursul a 19 ani de activitate Universitatea Bioterra a reusit performanta de a-si crea propria personalitate si o solida pozitie in arealul invatamantului superior romanesc.
• Universitatea Bioterra prin structura si managementul folosit militeaza pentru un invatamant aplicativ, dinamic si programatic in concordanta cu cerintele Uniunii Europene.
• Precizam faptul ca este singura universitate din sistemul national de invatamant privat, care a avut curajul sa abordeze de la inceput, facultati si specializari in domeniul ingineriei aplicate. In acest context are in plus fata de celelalte universitati o baza materiala de exceptie cu laboratoare, spatii de cercetare si unitati de practica, dotate cu aparatura de inalta performanta la nivelul institutiilor de profil din Uniunea Europeana. Deasemenea, procesul de invatamant este mult mai complex, in care instruirea practica este elementul formativ de prima importanta.
• UNIVERSITATEA BIOTERRA este prima si singura universitate cu specializari "unicat" in domeniile managementului agroturistic, politiei fitosanitare si zooveterinare, care ulterior au fost preluate si de universitati de stat, unde se afla in stadiul de autorizare provizorie.
• Toate realizarile in plan didactic si stiintific au la baza o abordare reala si dinamica a necesarului de resurse umane cu pregatire superioara in domeniul vast al alternativelor necesare proceselor agro-alimentare, controlului si legislatiei din domeniile de competenta.
• In acest sens, pentru prima data in Romania, in cadrul Universitatii Bioterra, s-a constituit o specializare unicat si anume "Inginerie si Management Agroturistic", care a fost prima acreditata in tara in anul 2002 cu denumirea "Inginerie si Management in Alimentatie Publica si Agroturism". Raspunsul celor carora ne-am adresat a fost peste asteptari. Dovada sta faptul ca peste 85% din absolventii acestei specializari si-au constituit propria afacere in domeniul de competenta absolvit. Cu alte cuvinte, acesti absolventi sunt operatori de succes pe piata alimentatiei publice, turismului si agroturismului din Romania.
• In acest timp, pe baza unor analize de fond efectuate in mod direct, UNIVERSITATEA BIOTERRA si-a diversificat aria curiculara in sensul abordarii "unor noi specializari" capabile sa acopere nisele de pe piata muncii, create de noul sistem socio-economic. Ca atare Univeristatea Bioterra, a creat si realizat noi specializari cum sunt "Controlul si Expertiza Produselor Alimentare" precum si "Ingineria Produselor Alimentare", specializari acrediate pentru prima data in tara in cadrul institutiei noastre.
• Avand in vedere complexitatea domeniilor abordate care au, in mod firesc, si o conotatie juridica, Universitatea Bioterra Bucuresti a dezvoltat si acreditat specializarea "Drept" cu aplicabilitate in domeniile de competenta ale celorlalte specializari.
• Pe parcursul anilor de studiu, studentii facultatilor noastre abordeaza o serie de discipline, care le asigura o inalta calificare in domeniile de competenta.
• Programele analitice sunt dinamice si in deplina concordanta cu cerintele unui invatamant modern si eficient, capabil sa integreze fara modificari majore, in standardele cerute de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, astfel incat absolventii nostri sa poata face fata cu succes pe piata muncii, atat in Romania cat si in strainatate.
• Anul universitar 2009 – 2010 constituie un nou inceput pentru invatamantul superior romanesc, iar Universitatea Bioterra prin reorganizarea domeniilor de licenta, a specializarilor si a planurilor de invatamant s-a racordat la "Implementarea procesului Bologna" in universitatile romanesti in vederea recunoasterii internationale a diplomelor, in scopul integrarii absolventilor in UNIUNEA EUROPEANA.
• In acest nou secol si mileniu, Universitatea Bioterra din Bucuresti isi deschide larg portile tuturor tinerilor dornici de cunoastere, de realizare pe plan profesional si oferind garantia unei prgatiri superioare in cadrul unei scoli autentice racordate la un invatamant modern si performant.