E perfect normal sa nu stii nimic la a doua sedinta, dar na instructorii nostri sunt obisnuiti sa invete persoane care stiu deja sa conduca. Oricum la schimbatul vitezelor e bine sa te uiti in bord in stanga si cand se apropie acul de 3 in general schimbi cu o treapta mai in sus. Cand pleci de pe loc schimbi in a-ntaia tot timpul si cand esti intr-a treia sau mai mult si te apropii de o intersectie sau ceva si franezi schimbi intr-o treapta inferioara. Pozitia vitezelor trebuie sa o inveti pe de rost mai mult nu ai ce face.
Cere schimbarea instructorului.
Până înveți să conduci cât de cât, învață-te să NU îți iei ochii de pe drum, în niciun caz nu te apuci să te uiți după câte ture are motorul din 2 în 3 secunde.
Mai ales că nu o să apuci nici să mergi prea repede ca să te îngrijorezi că depășești viteza legală.
Așa, cu schimbatul vitezelor - la pornire:
bagi a-ntâia și ridici ușor piciorul de pe pedala de ambreiaj, accelerând tot la fel de ușor (dar cu urechea „ciulită", să nu ajungă să facă precum un Ferari la plecarea din pit-stop). E bine să exersezi chestia asta într-o parcare goală și mare de mai multe ori până îți iese, cu cineva cunoscut - părinți, rude mai în vârstă (nu tineri „rebeli", nu prea o să poți învăța ceva de la alți începători). Așa, după ce mașina s-a pus în mișcare, treci repede în treapta a doua (altfel, motorul se turează inutil și probabil de aia strigă fraierul ăla de instructor la tine - ține prea mult la hârbul lui... iartă-l!) cu o mișcare ceva mai rapidă (ambreiaj / schimbat viteza / debraiaj; totul cam fără să mai apeși în plus pe accelerație - talpa aia o ții cam unde era când ai început manevra. La fel faci și la 2 -» 3 etc. sau în direcția inversă.
La oprire, procedezi în ordine inversă, cu singura deosebire că nu mai bagi din treapta a doua într-antâia! după a doua, oprești și gata.
Încă odată - cere alt instructor! nu poți învăța nimic dacă ești stresată. Oricum, condusul e deja un stres destul de mare, nu ai nevoie de încă unul!
Dacă nu e posibil, mai bine caută altă școală unde au instructori mai pricepuți și omenoși.
Tipa ca asa e el invatat, dar nu trebuie sa te descurajeze.
Pana la urma e doar a doua ora. Ai timp sa inveti.
Vitezele le schimbi cand auzi ca incepe masina sa urle, sau cand vezi ca atinge 2000 de turatii pe minut. Atunci apesi ambreiajul (pedala din stanga) si misti maneta in treapta urmatoare.