AMESTECAREA CARTILOR
Fiecare jucator primeste 5 carti. Dupa ce sunt amestecate si impartite, o carte pe care jucatorii nu o vad se pune pe masa. Cartile care au ramas trebuie puse inapoi pe masa.
Jocul
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa.
Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, J, K sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negru si K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negrusi K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
Cand un jucator pune jos un 4 sau mai multi de 4, urmatorul jucator isi pierde acelasi numar de ture de joc cu numarul cartilor de 4 puse jos. Daca are si el 4, poate sa puna deasupra, dar nu este obligatoriu. Urmatorul jucator poate sa faca la fel, sau sa piarda gandul in joc – acelasi numar de tururi, cate carti de 4 sunt puse jos.
Daca un jucator pune jos un J, poate sa ceara o serie de carti de o valoare specificata, dar nu este obligatoriu. Urmatorii jucatori trebuie sad ea jos cartile cerute sau un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabila pentru un singur tur.
Cand un jucator pune jos un As, situatia este similara cu cea a lui J – poate sa ceara carti cu un anumit semn.
Daca nu mai sunt carti jos, in teancul de unde se trag carti, teancul dat jos trebuie amestecat si pus cu fata in jos pentru a se putea lua carti din el in continuare.
Cand doi, trei sau patru oameni joaca, ultimul jucator care mai are carti in mane pierde jocul. Cand cinci sau sase oameni joaca, jocul este oprit atunci cand al treilea om termina jocul.
Se amesteca pachetul, si se impart cate 5 carti la fiecare jucator.
apoi se ia prima carte din pachetul ramas si se pune jos. daca prima carte e As, 2, 3,7 sau joker, efectul nu se ia in considerare.
cel care e primul trebuie sa dea aceeasi culoare sau acelasi numar.
regulile difera de la zona la zona. o sa le spun pe care le stiu eu.
As-ul il pune pe urmatorul sa stea o tura, daca ai mai multi in mana poti sa-i dai pe toti, numa sa dai la culoare. Daca iti da cineva sa stai o tura, si tu ai As in mana poti sa il dai jos iar urmatorul va sta mai multe ture, in functie de cati Asi se aduna.
2-ul si 3-ul se da peste orice, se mai cheama umflatura si il face pe urmatorul sa ia din pachet cate umflaturi sunt, si la fel se poate da mai multe deodata sau sa continui umflatura daca iti da altul. cu 4 opresti efectul de umflatura, daca iti da cineva sa umfli si dai 4 nu mai iei carti de jos.
7 schimba culoarea cartilor. Daca jos e romb si tu nu ai, poti sa dai 7-le jos ca sa schimbi in trefla, inima rosie sau inima neagra.
jokerul negru umfla 5 carti. jokerul rosu umfla 10.
celelalte carti nu au efect si trebuie data la culoare sau la numar.
daca jos e 5 de romb tu trebuie sa dai o carte de romb, sau un 5 de alta culoare. daca ai mai multi de 5, poti sa-i dai pe toti numa sa-i dai pe toti.
cand ai dat penultima carte jos trebuie sa zici macao, ca daca vede unu ca nu ai zis macao si zice anti-macao, va trebui sa umfli 5 carti.
AMESTECAREA CARTILOR
Fiecare jucator primeste 5 carti. Dupa ce sunt amestecate si impartite, o carte pe care jucatorii nu o vad se pune pe masa. Cartile care au ramas trebuie puse inapoi pe masa.
Jocul
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa.
Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, J, K sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negru si K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu . Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negrusi K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
Cand un jucator pune jos un 4 sau mai multi de 4, urmatorul jucator isi pierde acelasi numar de ture de joc cu numarul cartilor de 4 puse jos. Daca are si el 4, poate sa puna deasupra, dar nu este obligatoriu. Urmatorul jucator poate sa faca la fel, sau sa piarda gandul in joc – acelasi numar de tururi, cate carti de 4 sunt puse jos.
Daca un jucator pune jos un J, poate sa ceara o serie de carti de o valoare specificata, dar nu este obligatoriu. Urmatorii jucatori trebuie sad ea jos cartile cerute sau un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabila pentru un singur tur.
Cand un jucator pune jos un As, situatia este similara cu cea a lui J – poate sa ceara carti cu un anumit semn.
Daca nu mai sunt carti jos, in teancul de unde se trag carti, teancul dat jos trebuie amestecat si pus cu fata in jos pentru a se putea lua carti din el in continuare.
Cand doi, trei sau patru oameni joaca, ultimul jucator care mai are carti in mane pierde jocul. Cand cinci sau sase oameni joaca, jocul este oprit atunci cand al treilea om termina jocul.
Pai. in primul rand, jos este o carte iar in mana fiecarui jucator ( respetiv si a ta) se afla cate alte 5 carti! de fiecare data, tu dai jos o carte de genul celei ramase [ e inima neagra, asta dai si tu. indiferent de numar ]. cu " A " se schimba in orice vrei tu, cu " 7 " se bareaza umflaturile, " 2, 3 " sunt umflaturi iar cu " 4 " se sta o tura!
Sper ca te.am ajutat! [ fundita!? ]
GreenBubbleLove întreabă: