anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Bună, TPU! Am şi eu nevoie de ajutor...

Sunt in clasa a 7-a. Sunt o eleva model, cu 10 pe linie la orice. Învăţ mereu, particip la concursuri si olimpiade.

Săptămâna trecută am avut o zi mai proasta. Am dat test la romana si am luat 7. Doamna nu vrea sa mărească notele, le trece in catalog. Daca imi trece acest 7, pa-pa media 10. Sunt terminată, plâng într-una acasă și nu știu cum sa o conving sa mi-o mărească măcar pana la 8. Știu, nu e corect față de restul colegilor, dar eu chiar muncesc si sunt foarte dezamăgită de mine...

Răspuns Câştigător
| MeisterSchnitzel a răspuns:

Întâmplarea asta să-ți servească drept lecție, nu neapărat să înveți mai mult (oricine mai are câte o zi proastă, iar tu scrii mai bine decât 99% dintre elevii de-a VIII-a), ci să îți asumi greșeala, atât în fața profesorilor cât și a părinților.
Îți voi spune ceva și sper să ții minte: nimănui, dar absolut nimănui, nu-i place milogeala! Profesorii o urăsc, colegii o disprețuiesc, le displace și majorității părinților. Nu este greșit că-ți pare rău că ai luat 7, e chiar foarte bine! Dar nu este un comportament demn să te pui în genunchi în fața profesoarei și să plângi pentru un punct! Este un comportament nedemn, josnic.
Fiindcă te văd un pic mai răsărită, îți recomand să citești "Apărarea lui Socrate" de Platon și să vezi cum s-a comportat marele filosof în fața juraților care-l acuzau pe nedrept. Nu s-a pus în genunchi, nu a plâns în fața lor, nu s-a căit pentru ceva ce n-a făcut, ci și-a ținut discursul cu demnitate, cu integritate.
Cum spunea profesoara mea de istorie: "Demnitatea și integritatea sunt mult mai importante decât vânătoarea de note". Să ții minte asta!

| anonim_4396 explică (pentru MeisterSchnitzel):

Îți mulțumesc! Chiar voi citi cartea, poate învăț și eu ceva, dupa tot ce s-a întâmplat...

| MeisterSchnitzel a răspuns (pentru anonim_4396):