| Nathalie18 a întrebat:

Deci la benzina schimb la 3000-3500 de ture? Ma dispera, am masina de o saptamana, eu avand diesel pana acum, si acolo era altfel stiam cum sa schimb dar aici nu. Vreau sa merg la economie cu ea, si prin oras sa merg cu a 3a..nu cu a doua ca asa consuma mult

9 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

E o turatie normala pentru un motor pe benzina. cu toate astea nu te opreste nimeni sa schimbi si sub 3000

andreia67
| andreia67 a răspuns:

Depinde si ce masina ai. Daca ai o masina cu motor cu cilindree mica (exemplu Matiz) care are cuplul si puterea destul de mica si la care turatia de cuplu maxim e ridicata turatia la care vei schimba vitezele va trebui sa fie mai ridicata altminteri s-ar putea sa "moara" motorul. Diferenta dintre benzina si diesel e ca dieselul are cuplul maxim mai mare decat un motor pe benzina echivalent si caracteristica cuplu/turatie e mai "plata" decat la benzina deci cuplul scade mai lent cu scaderea turatiei, in plus turatia de cuplu maxim este mai mica decat la benzina.
Trebuie sa stii turatia de cuplu maxim a motorului si sa incerci sa schimbi vitezele cat mai aproape de ea fara a o depasi si suficient de repede ca turatia motorului sa nu scada mult. E o chestiune de antrenament, exercitiu in primul rand.

| FoxyM a răspuns:

Salutare! La diesel 2000-2500, la diesel este mai important pentru ca injectoarele se pot înfunda si strica motorul.La benzina (Otto)este perfect 3000-3500 pentru ca nu afecteaza masina cu nimic.Indiferent in ce viteza o bagi, tureaza la fel.

| andreia67 a răspuns (pentru FoxyM):

Mersul subturat pe perioade lungi nu e benefic nici la benzina nici la diesel si desi pare paradoxal chiar creste consumul daca incerci sa accelerezi intr-o treapta superioara de viteza. Poti sa schimbi vitezele si la 3000-3500 daca ai nevoie de un demaraj rapid (de exemplu intr-o depasire) dar in exploatare normala nu e nevoie, consumul mediu depinde mult de stilul de condus, ideal e sa nu ai accelerari si franari bruste, turatia uzuala pentru mers economic e intre 2000 si 3000 de rpm.

| FoxyM a răspuns (pentru andreia67):

Depinde cum doreste fiecare, eu la diesel o turez la 2000-2500.

| andreia67 a răspuns (pentru FoxyM):

E o turatie OK pentru un diesel modern care are turatia de cuplu maxim la 2500 sau mai mult. E chiar recomandat sa nu mergi subturat si chiar sa o turezi un pic mai mult din cand in cand ca sa se curete depunerile de pe turbina.

| FoxyM a răspuns (pentru andreia67):

Am masina din 2010, nu e chiar bătrână... Unchiul pana sa mi-o dea mie gen cadou o tura si mai mult, chiar si la 3500laughing si masina nu are nimic, injectoarele sunt curate ca si cum ar fi noihappy

| andreia67 a răspuns (pentru FoxyM):

O masina din 2010 daca a fost exploatata si intretinuta corect poate fi intr-o stare de la "aproape noua" pana la "foarte buna". Mai depinde aici si numarul de km desi sunt destui care n-au facut mai mult de 10-12000 km/an la diesel asta ar face de genul 60-80.000 km.
Eu ce sa mai zic, Kia Ceed a lui taica-miu face 8 ani in octombrie si abia a trecut de 32.000 de km (benzina), din punct de vedere motor e aproape noua. Doar ca a trecut printr-o inundatie, a avut dauna totala si a stat 1 an defecta din cauza asta plus inca diverse care au picat inca vreun an dupa.

| FoxyM a răspuns (pentru andreia67):

Pai unchiul a luat-o noua atunci.Nu a avut probleme cu ea, a schimbat ce se schimba de obicei la masini dar de reparat nu.