Buna.Parerea mea despre sistemul de invatamant din Romania nu este tocmai una buna. Adica eu fac orele de dimineata, de la 8 si ma intorc la 14:00 in fiecare zi.Pe langa orele normale, am ocazia sa merg si la club (unde facem dansuri sau revista scolii, dar nu particip). Profesoara cu care fac o parte din colegii mei clubul, ne preda o materie.iar la un test le-a pus chiar si 5-6 puncte in plus doar pentru ca participa la acele activitati extra-scolare, pe cand celorlati ne-a dat 1 punct sau 2 (pentr ca aveam un portofoliu).Nu mi se pare prea drept, dar asta e.
Alt motiv ar fi ca noi avem teme multe, mai ales la materiile de baza. La matematica am chiar si 6-7 exercitii de pe o zi pe alta(de exemplu). ceea ce dureaza cam 1 ora -1 ora 1/2 sa o fac + teme la romana,engleza sau franceza + de invatat. Adica frate, poate vreau sa citesc ceva in afara de biologie si istorie, dar de unde timp? Sau poate vreau sa merg si eu la un suc cu prietenii. Oricum dupa atatea teme esti obosit si adormi instantaneu.
Sa nu mai spunem de acei profesori care ii asculta doar pe cei in pragul corigentei, acei elevi nu raspund si ori ii pun pe cei de 10, care doar tocesc, fara sa invete logic, ori dau ei raspunsul, nervosi. Si tie iti dau un 8 doar pentru ca au chef sa ai o medie care putea fi si mai mare daca te puneau atunci cand stateai cu mana ridicata ca prostu' toata ora. Sau acei profesori care nici nu stiu sa predeie ca lumea, si tot iti pun note mici. In fine... Sau orarul; e varza, am si chimie si fizica si 2 ore de mate si romana si franceza in aceeasi zi ...Iti dai seama ca e "ziua mea preferata".E prea greu, parerea mea.
Nu am fost in strainatate la alta scoala, dar oricum cred ca e mult mai simplu.
Asta e doar parerea mea, poate gresesc.
P.S Scuze daca am mai avut greseli de ortografie sau am "mancat" litere, dar tastatura mea ma uraste.
O zi buna
Ar trebui pentru ca va strica creierul cu prostii care nu va sant de folos in viitor. Am invatat afara e mai usor dar eu nu am fost conceput sa fac universitati si doctorate. Se simte diferenta oricum, unica mea facultate e permisul de conducere cu toate subcategoriile si licenta e atestatul de persoane si marfa
Un antrenor de sport ar spune așa : cu cît antrenamentele vor fi mai grele cu atît meciurile sau concursurile vor fi mai ușoare.
Dacă urmărești ceva filme despre soldații SEALT sau pușcașii marini, sau militarii din trupele de comando sau de la Legiunea Străină, ai observat că pregătirea militară este un adevărat iad.
Așa și școala ( practic o formă de instruire): cu cît este mai grea acum cu atît mai ușor va fi drumul în viață.
Deci: de ce să fie școala mai ușoară?
Începe să devină din ce în ce mai clar ( și la noi ) că urmează să prime ze criteriul selecției. Cine știe merge mai departe, muncește, cîștigă sala rii, trăiește.
Cine nu, moare. Și nu-l ajută nimeni să se ridice.
De ce cel ce a muncit ca un disperat vreme de 20 de ani să nu aibă ce mîn ca și altul care habar n-are de nimic să aibă de toate?
Ție ți-ar conveni?
Nu mi-ar placea, dar eu cred ca noi, liceeni, de exemplu suntem scarbiti de atatea materii, de c enu ne putem alege singuri ce vrem sa invatam si ne baga pe gat cu forta atatea programe inutile?
Cata informatie pe care o inveti in 12 ani de scoala + facultate sa zicem, o vom folosi de-a lungul vietii? Cuvintele care s-ar potrivi de minune programei scolare din Romania, dupa parerea mea sunt : MULT SI PROST. Poate nu am dreptate, dar asta este parerea mea.
Si nu cred ca exista copii prosti sau care nu vor sa invete, pur si simplu sunt dezinteresati. La asta ar trebui sa se lucreze in primul rand, la dezinteresul tinerilor pentru invatare.
Ce spui?
Sistemul nostru de învăţământ este unul foarte prost. Profesorii au salarii mizere, ceea ce îi face să vină cu scârbă la muncă şi să nu îşi mai dea interesul ( nu toţi, întradevăr ), iar lucrul acesta îi afectează în principal pe copii.
Materia este multă şi nefolositoare.
Peste 50 % din lucrurile învăţate nu-i sunt copilului folositoare în viaţă.
De ce să-l îndopăm cu matematică şi fizică când lui nu îi plac aceste materii şi nu sunt o prioritate pentru el?
Şcoala nu ar trebui să fie un chin pentru un copil, ci ar trebui să fie o experienţă frumoasă.
Şi ar mai fi multe, foarte multe de spus. Însă speranţa moare ultima, aşa se zice.
Să sperăm că în viitorul apropiat nu vor mai fi bisericile principala prioritate. Credinţă nu înseamnă biserici mai mari ca un palat, împodobite cu fel de fel de podoabe scumpe şi inutile. Credinţă e în bisericuţa aia mică de lemn de pe vârful dealului unde oamenii se duc să se roage, nu să admire podoabele.