Citeste cat poti de mult iautor bunii: Dostoievski, Tolstoi, Balzac etc plus de la noi Patapievici( Zbor in bataia sagetii, Omul recent), Plesu, Papahagi.Cauta pe net cuvintele care nu le intelegi.Conteaza sa ai un vocabular cat mai bogat si o perspectiva spirituala cat mai profunda asupra subictelor care ti se vor propune.
La Olimpiada asta sa dai drumul la creativitate. Nu știu ce ți-a spus profesoara, dar aici nu exista rigori.
Cât mai relaxat, cât mai creativ, exprima-te încât sa îți placa tie și sa fii tu multumita. Cel puțin la mine asta a mers. Nu ai ce sa înveți, e de cum te orientezi acolo. Nu te gândi la bareme și alte cele ca nu sunt așa rigizi la corectura.
Totuși sa respecți limita de rânduri ca aia e pe bune. Chiar nu îți ia in considerare ce e trecut de limita de rânduri. Succes!
Fiind vorba de etapa națională nici nu am mai adus aminte de aptitudini la capitolul gramatica că sunt sigură că le are . Dar exista tipuri de profesori care impun un anumit stil și din pacate restricționează elevul intr-o competiție care e cu interpretare subiectiva.
Sunt probleme de gramatică care pot fi interpretabile, care creează contradicții și între profesori.
Oricum, gramatica limbii române nu e ușoară. Nu trebuie subestimată, fie că e vorba de etapa națională.
Cât despre subiectivism, acolo poate fi o problemă. De aceea nu am fost fanul comentariilor și a altor cele. Interpretările asupra textelor trebuie să implice cititorul, iar textele create pot să fie interpretate în multe feluri. Poate fi genială ca și creativitate, dacă e cineva care nu o înțelege, s-a dus.
JoulieT întreabă: