| Georgiiiiiii a întrebat:

:* Vreau si eu propotzitii cu un verb doua care sa fie la toate diatezele va rog! :* La scoala ne da cate un verb pe care trebuie sa il punem in niste propozitii la toate diatezele asa ca va rog sa-mi dati si mie niste exemple sa inteleg si eu cv.:* va multumesc. Funda! :*

Răspuns Câştigător
floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

Ca să le pricepi, îți dau eu un exemplu, cum trebuie să le faci, in cazul in care vei fi scoasă la... tablă big grin) :

Eu laud limba română (laud= verb pred. la diateza activă cu funct. sint. pred. verbal)
El se laudă în fața clasei (se laudă= verb predicativ la diateza reflexivă cu f.s. de pred. verbal)
Eu sunt lăudat(ă) de profesor (sunt lăudat(ă)= verb predicativ la diateza pasivă, functia sint. de predicat verbal)

Obs!
Verbul la diateza reflexiva este insotit de pronumele reflexiv (mă, te, se etc)

Verbul la diateza pasivă este format din "A fi" + participiul verbului de conjugat care se termină în "t" sau "s" (cum este si in exemplu care ți l-am dat: este lăudat, este lăudată)
La diateza activă verbul e cel care face acțiunea (laud).

| Georgiiiiiii explică (pentru floresdemayo):

Multumesc mult! :* Acum chiar am inteles! :*

| floresdemayo a răspuns (pentru Georgiiiiiii):

Chiar? Dacă-ți dau un verb oarecare, de ex: "a căuta"...iar tu trebuie să-l treci prin toate diatezele, poți? Astept să văd că ai înțeles!

Eu caut mancare laughing -caut = verb la diatezaactiva, fct.sint. Predicat Verbal
El ma cauta la scoala - ma cauta = verb la diateza reflexiva cu functie sintactica de Pred.Verbal
El este cautat mereu -este cautat = verb la diateza pasiva, facut. sint. de Predicat Verbal ...am dat niste exemple mai banale sper sa fie binehappy daca nu te rog sa ma corectezi :*

| Georgiiiiiii explică (pentru Georgiiiiiii):

Functie** laughing scuze pentru greseli dar m-am grabit :*

1. Corectă!
2. Incorectă! La diateza reflexivă, pronumele si verbul trebuie să aibă aceeasi persoană si număr.