| Ema982 a întrebat:


Am o problema pe care nu stiu cum sa o mai gestionez si as vrea cateva pareri. Ideea e ca am niste parinti putin cam stricti. inca ma vad ca pe un copil de 10 ani,incapabil sa se descurce si lucrul asta ma seaca in fiecare zi.
In primul rand,mama este foarte cicalitoare atunci cand vine vorba de scoala,desi sunt o eleva buna si constienta ca anul acesta am bac-ul,ea e vesnic nemultumita de mine,comparandu-ma tot timpul cu alte persoane:"uite,x-ulescu cum a putut sa ia nota y? tu de ce nu poti?",fapt care ma enerveaza la culme,stiind ca ma straduiesc sa obtin rezultate bune.
In al doilea rand, nici cu privire la relatia mea nu are o atitudine ok, desi aceasta dureaza de 2 ani,in sensul acesta fiind influentata si de parerea tatalui meu. Ma intreaba foarte des daca mi-am inceput viata sexuala,amenintandu-ma ca daca am facut-o ma spune lui taica-miu si nu as putea recunoaste niciodata ca am facut-o,pentru ca nici n-ar concepe asa ceva.
I-am spus ca dupa admiterea la facultate as vrea sa plec la mare impreuna cu iubitul meu si alti prieteni,dar nu e de acord"lasa ca mergi cu noi,ce sa faci tu cu ala acolo?" Ala=prietenul meu.I-am explicat ca din toamna voi pleca la facultate si nu va mai putea sa ma supravegheze tot timpul si ca ar trebui sa aiba putina incredere,ca am crescut si voi fi, practic, pe picioarele mele... dar nimic.Stiu ca e normal sa-si faca griji si sa fie preocupata de mine, dar cu o limita. Vreau un sfat de la cei care au trecut prin situatii asemanatoare, cum ati procedat?

4 răspunsuri:
| AdrianVoicu a răspuns:

Nu am citit tot k imi era lene dar si pe mine ma terorizeaza da na ce sa fac tac si inghit laughing

| baddgirl a răspuns:

Buna
Si pe mine obisnuia mama sa ma compare cu n persoane, dar mi-am vazut de treaba mea.Inca de cand am intrat la liceu zcea ca eu nu termin clasa a 9-a, intr-a 10-a la fel si tot asa pana am terminat liceul, si spre "surprinderea" ei am luat si bacul, desi eu invatam bine la liceu, la modul la media generala de la sfarsitul anilor, nu am avut sub 9 niciodata.Incearca sa-i explici ca ai nevoie de liniste si ganduri limpezi daca are pretentia sa iei nota mare la bac.
In privinta relatiei tale de 2 ani, iar avem ceva in comun.Nici ai mei nu l-au suportat pe pe ALA al meu, dar ne-am vazut de viata noastra, acum avem 3 ani jumate de cand suntem impreuna.
Ai 18 ani? Daca ai, nu mai esti obligata sa ii asculti ca si cand ai avea 10. Poti pleca la mare, la munte sau oriunde altundeva vrei cu prietenul tau, fara ca ei sa te opreasca.Eu m-am mutat la al meu acasa, ca nu mai suportam sa se comenteze tot timpul in casa. Poti face si tu asta daca simti ca nu mai poti, macar pana dai bacul, pentru ca trebuie sa te concentrezi pe el, nu pe ce vorbesc ei. happy

| NextTime_Stefanutzu_1990 a răspuns:

Fa un lucru, un lucru de adult ceva, cum sa iti explic ce ei nu s`ar astepta ca tu sa faci, Ceva inedit, ceva ce necesita multa creativitate si responsabilitate, odata ce vor vedea ca te descurci vor fii mai ngaduitori!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu ai cum sa le schimbi acum modul de a gandi si de a se comporta. Gandeste'te ca mai ai putin si te vei muta de la ei si nu vor mai putea sta pe capul tau.