| klaudiu2009 a întrebat:

Care este diferenta dintre un chelner si un ospatar? Cu ce se ocupa fiecare?

Răspuns Câştigător
| VodkaCoca a răspuns:

- Ospatarul are mai multe functii :

a) Comerciala : primirea clientului, creearea contactelor cu clientela si verificarea ca clientul se simte in largul lui.
b) Tehnica : verificarea bunei randuiri a sectorului sau, sugerarea unor specialistati, luarea comenzii, servirea mancarii si a bauturii, debarasarea meselor, aducerea notei etc.

Iar chelnerul munceste mai mult in baruri, cafenele, pub, il gasesti si la restaurant dar serveste numai consumuri cafea, suc, alcool, ce se bea tongue.

5 răspunsuri:
| Madalina1455684 a răspuns:

Chelnerul nu serveste numai suc, ceai, cafea, alcool. Iar ospatarul este de la un anumit restaurant care serveste si mancare.tongue

| andreeaaa1 a răspuns:

Buna!
ospatar-Angajat din sectorul comercial care servește pe consumatori într-un restaurant sau în alt local de consumație și încasează contravaloarea consumației
chelner-Bărbat care servește consumatorii într-un local de consum;

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Sunt sinonime, singura diferenta este ca unul provine din limba germana(Kellner) si unul din limba romana de la a ospata+sufixul ar.

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Sunt sinonime, singura diferenta este ca unul provine din limba germana(Kellner) si unul din limba romana de la a ospata+sufixul ar.
Se ocupa cu servirea clientilor intr-un local si incasarea consumatiei.

| Melania_Vlad_1986 a răspuns:

Chelnerul (ospătarul) asigură servirea consumatorilor cu produsele alimentare solicitate, într-un local de alimentaţie publică.

Serveste, la cererea consumatorilor, preparate culinare, băuturi şi alte produse comestibile. Obiectivul minimal pe care-l urmăreşte este satisfacerea momentană a consumatorului, iar obiectivul maximal este să-l convingă pe acesta că, de fiecare dată când va reveni, va avea aceleaşi satisfacţii. Efectul astfel obţinut se va materializa în planul ridicat al încasărilor, în afluxul consumatorilor.

Serviciul propriu-zis constă în primirea clienţilor şi stabilirea relaţiei cu aceştia (salutul, pronunţarea numelui clientului, dacă este cunoscut, informarea lor sugestivă, verbală şi prin listă)