Credinta, evident
conteaza sa crezi, indifernt ca esti ortodox, catolic, musulman, etc etc
Toti am fost botezati, intr-un fel sau altul, la inceput de viata, toti am fost, cat de putin, initiati intr-o religie sau alta fie si numai prin semnul crucii cu care ne invata bunica sa facem, cu degetele stranse, Sfanta Treime. Dar putini pastreaza contactul cu Biserica de-a lungul vietii.
Pe cei puternici ii insoteste mereu credinta, ca un foc care arde, le da putere si incredere, fara sa se stinga niciodata. Altii, prea prinsi in vartejul vietii, descumpaniti sau pur si simplu neincrezatori, uita sa includa si latura religioasa in viata lor. Cei mai multi dintre noi abia cand ne coplesesc grijile si nevoile ne rugam mai des, altminteri, cam uitam de religie si credinta sau sa vizitam o biserica ocazional.
Este importanta credinta in viata noastra insa si religia pentru ca fiecare are sensul ei.Credinta vine din suflet si nu prea are legatura cu religia
Nu poti fi religios daca nu crezi, in schimb poti sa crezi dar ai liber arbitru daca respecti acea credinta.
Credinta. Dar, te intreb, pe ce baza crezi? Nu pe ceea ce ti-a transmis o religie anume? Asa ca ai grija, intai cu religia si apoi cu credinta...
Credinta.
Nu conteaza ce religie ai, daca esti credincios...asta-i tot ce conteaza.
Credinţa
Oamenii din ziua de azi ţin mai mult la dogme decât la Dumnezeu din păcate...
Credinta fara fapte bune este moarta, la fel si faptele bune fara credinta. Iar dreapta credinta este ortodoxia. Sigur ca fiecare este liber sa aiba credinta lui, doar si libertatea este un dar de la Dumnezeu, numai ca toti vom da socoteala la judecata. Nu este adevarat ce spune TraficantaDeSentimenteRoz, daca tu ca ortodox te rogi impreuna cu catolicii inseamna ca te-ai lepadat de credinta ta. In Biblie se spune clar: "Este un Domn, o Credinta, un Botez" (Efeseni 4, 5) Ceea ce se incearca acum si anume unirea tuturor religiilor intr-una singura se numeste ecumenism, care este o mare ratacire.
Credinta. Nu trebuie sa fi un om foarte religios, atata timp cat crezi in Dumnezeu si esti un om bun. Parerea mea.
@TraficantaDeSentimenteRoz, crezi ca Biserica Catolica nu este crestina? Este cea mai puternica biserica crestina pe glob!
@zorialbi, eu sunt romano-catolica si daca vreau sa intru intr-o biserica ortodoxa sa ma rog, o fac fara sa ma gandesc ca este ortodoxa. Intru in acea biserica pentru ca acolo il gasesc pe Isus, pe Dumnezeu... si, asta nu inseamna ca m-am lepadat de catolicism. Inseamna ca am vrut un dialog cu Isus, atunci si era prima biserica ce mi-a iesit in cale, sau singura biserica in zona. Deci nu am renuntat sa ma rog pentru ca era biserica ortodoxa. Acesta este ecumenismul, sa il cauti pe Dumnezeu atunci cand ai nevoie oriunde ar fi acest loc si, orice cladire numita biserica, gasesti. Dar tu spui ca ecumenismul este ratacire... Nu draga, ecumenismul inseamna sa iti iubesti aproapele, sa il respecti si sa il apreciezi pentru ca si el crede in acelasi Domn Isus Cristos si, in acelasi Dumnezeu creatorul, al meu si al tau! Deci suntem creati si iubiti de Dumnezeu oricum ne-am spune ortodocsi sau catolici. El nu face diferente intre noi, copiii Lui, diferentele le faceti voi si jigniti crestinii catolici pe care voi nu ii acceptati desi sunt fratii vostri intru Cristos!
Stai asa Oliana ca eu nu vreau sa jignesc pe nimeni. Eu nu am nimic cu ceilalti de alte religii ca persoana, oricum e alegerea lor. Dar ecumenismul este o mare ratacire si nu spun eu asta (cine sunt eu sa spun asta?!), o spun oamenii mai destepti ca mine si mai credinciosi: Sfintii Parinti.
Uite aici:
CUVÎNTUL SFINTILOR PÃRINTI DESPRE ECUMENISM
Înainte de a face orice judecatã în cele ale credintei, se cuvine a nu trece cu vederea peste cuvintele celor care mai înainte de noi au stiut sã poarte "lupta cea bunã" si sã biruiascã pînã la capãt. Sfintii Prooroci, Evanghelisti, Apostoli, Mãrturisitori si Cuviosi din toate timpurile si toate locurile sunt într-un cuget cînd grãiesc despre Ortodoxie si despre apãrarea ei. Este cugetul Bisericii Strãmosesti celei peste veacuri vie si nemuritoare, luminoasã si înfloritoare, este hrana din care s-au alãptat toti cei ce-au vietuit într-însa, sunt cuvintele aceluiasi izvor.
Toti Sfintii Pãrinti strigã într-un glas: de la Rãstignire Biserica s-a fãcut jertfitoare, de la Înviere Biserica este biruitoare, si de la Cincizecime Biserica este desãvîrsit-mîntuitoare. Numai Biserica Ortodoxã reuneste toate aceste harisme, cãci numai ea este Biserica cea Una, Sfîntã, Soborniceascã si Apostoleascã, de la Întemeietorul si Capul ei – Iisus Hristos. Numai Biserica Ortodoxã a biruit veacurile neatinsã, nepãtatã si neîntinatã, numai Biserica Ortodoxã a dãruit lumii sfinti, sfintenie si sfinte moaste , numai Biserica Ortodoxã va fi singura ce va purta rãzboi împotriva "bisericilor" ce vor încerca sã o uzurpe.
A mai rãmas de cercat un singur lucru: Trupul Bisericii, cel din care si noi facem parte. Iatã de ce pentru împutinarea noastrã sufleteascã, Dumnezeu a lãsat o asa întreitã ispitire acestor veacuri din urmã: încãlcarea predaniilor strãmosesti, lãsarea slujirilor sfinte si alãturarea ereticilor, sau într-un cuvînt: ECUMENISMUL.
Sfântul Preacuvios Isidor Pelusiotul (n.360)
"Acei care cuteazã sã scoatã sau sã adauge ceva la cuvintele inspirate de Dumnezeu, suferã de o boalã sau alta: ori nu cred cã Dumnezeiasca Scripturã a fost dictatã de Duhul Sfînt, ceea ce îi aratã necredinciosi, ori se cred mai întelepti decît Sfîntul Duh, si asta înseamnã cã sunt smintiti"
Sfintul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073)
"Pãzeste-te, fiule, de cei cu credintã strambã si de toate discutiile lor, cãci si pãmîntul nostru s-a umplut de ei! Numai cel ce trãieste în Credinta Ortodoxã îsi va mîntui sufletul. Fiindcã nu existã o altã credintã mai bunã, decît curata si sfînta noastrã Credintã Ortodoxã ... De asemenea, fiule, nu se cade sã lauzi o credintã strãinã. Cine laudã o credintã strãinã face la fel ca si cel care-si huleste propria credintã. Cine laudã credinta sa si pe cea strãinã e un fãtarnic si apropiat de erezie ... Dacã cineva îti spune: "Credinta noastrã si a voastrã este de la Dumnezeu", atunci, fiule, rãspunde-i asa: "Fãtarnicule! Cum pot fi amîndouã de la Dumnezeu? Nu stii ce spune Scriptura: Este un singur Domn, o singurã Credintã, un singur Botez. (Efeseni 4,5)
Pãrintele Cleopa Ilie de la M-rea Sihãstria (+1998)
"Mi-au pus întrebãri despre unitatea Bisericilor, cã ei vor sã uneascã Bisericile si sã facã, precum a zis Mântuitorul, o turmã si un pãstor. "Domnule director, i-am zis, biserica dumneavoastrã, protestantismul, este suspendat în aer. N-are temelie! -Dar de ce, pãrinte? - Unde vi-i Sfînta Traditie? Unde-s Sfintele Canoane? Unde-i practica Bisericii de 2000 de ani? Ati desfiintat totul si acum vreti sã vã apropiati de noi? Este imposibil! Noi de-abia avem puncte comune cu catolicii, darãmite cu protestantii. Ei sunt la foarte mare distantã de noi, au numai douã Taine, si acelea nu ca taine, ci numai ca simboluri: Botezul si Cina Domnului. La Cina Domnului fac o masa comemorativã cu pîine si cu vin în cinstea lui Hristos, dar nu mai cred cã se preface pîinea si vinul în Trupul si Sîngele Domnului. N-am cînd sã spun discutia de acolo cã-i mult de spus."
"-Cum vedeti unirea Bisericilor?", Pãrintele rãspunde: "-Fratilor, unirea Bisericii nu este lucru omenesc ci dumnezeiesc. Nu-i în puterea noastrã. Iatã cum vãd eu: sã punem post si rugãciune cãtre Dumnezeu si cînd va veni Duhul Sfînt sã ne gãseascã ca Sfintii Apostoli. Asta e lucrarea Duhului Sfînt. Iar dacã va veni Duhul Sfînt cînd îl cerem cu post si rugãciune, cînd va veni la toate mintile arhiereilor catolici si ortodocsi, va fi aceeasi gîndire: Hai sã ne unim cã n-au fost la început douã Biserici ci una singurã. Deci asta sã cerem de la Dumnezeu, cã El poate face unitate de vederi în toate privintele... Iar dacã este vorba sã se creadã, sã se facã unitate de credintã, atunci numai Domnul stie... Noi, nu."
"Ati vãzut la primi voievozi crestini ai românilor, de cînd sunt cele trei tãri române, Moldova, Muntenia si Ardealul, toti au fost ortodocsi... Stefan cel Mare nu a fost baptist! Mircea cel Bãtrîn nu a fost evanghelist sau adventist! Alexandru cel Bun nu a fost martorul lui Iehova; nebunii ãstia au venit acum. Nici o sectã nu exista în tara noastrã pe atunci.
Sfîntul Ioan Gurã de Aur (+ 407)
"Dacã cineva contraface mãcar o micã parte a chipului regelui pe moneda regalã, în felul acesta o falsificã; la fel si în credinta cea adevãratã, acel care va schimba chiar cît de putin în ea, o vatãmã pe toatã. Cãci dacã, pe de o parte, dogma este rãstãlmãcitã, si înger de ar fi, sã nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasã, dacã credinta nu este sãnãtoasã."
Sfîntul Fotie cel Mare, Patriarhul Constantinopolului (sec.X)
"Cea mai bunã comuniune este comuniunea în credintã si în dragostea cea adevãratã... Nu existã nimic mai minunat decît Adevãrul! Existã doar o singurã Bisericã a lui Hristos, apostoleascã si soborniceascã. Nu mai multe, nici mãcar douã. Iar celelalte sunt sinagogi ale celor ce viclenesc si sinod al rãzvrãtitilor. Noi, dreptcredinciosii crestini, acestea gîndim, asa credem, pe acestea le vestim. Este nevoie sã pãzesti toate fãrã nici o exceptie si, mai presus de toate, cele ale credintei. Pentru cã dacã ai devia cat de putin, pãcãtuiesti pãcat de moarte... Si acestea care au fost hotãrîte la Sinoadele ecumenice si de obste, trebuie ca toti sã le pãzeascã. Si toti cîti pãzesc cele pe care fie unul dintre Pãrinti le-a scris în chip particular, fie un sinod local le-a statornicit, au dreapta judecatã. Dar pentru cei care nu le primesc este înfiorãtoare neglijenta." (Epistola I cãtre papa Nicolae)
Sfîntul Grigorie Palama (+1340)
"Cei ce sunt în Biserica lui Hristos apartin adevãrului, iar cîti nu apartin adevãrului, nu sunt nici în Biserica lui Hristos."
Sfîntul Cuvios Mucenic Cosma Etolianul (+1779)
"Eu, crestinii mei, mi-am cheltuit viata studiind timp de cincizeci de ani, am citit si despre preoti si despre necredinciosi, si despre atei si despre eretici, am cercetat adîncurile întelepciunii. Toate credintele sunt mincinoase, calpe, toate sunt ale diavolului. Am înteles si acest lucru adevãrat, dumnezeiesc, ceresc, desãvârsit si pentru mine si pentru voi: numai credinta crestinilor ortodocsi bine-credinciosi e bunã si sfîntã, ca sã credem si sã ne botezãm în numele Tatãlui si al Fiului si al Sfîntului Duh. Aceasta v-o spun acum, la sfîrsit, ca sã vã bucurati si sã vã veseliti de mii de ori, cã v-ati învrednicit sã fiti crestini ortodocsi, si sã plîngeti si sã vã tînguiti pentru cei necinstitori de Dumnezeu, necredinciosi si eretici, care umblã în întuneric, în mâinile diavolului."
Sfîntul Ioan de Krnostadt (+1908)
"Care dintre ortodocsi nu ar dori unirea cu toti catolicii sau luteranii si sã fie una cu ei în Hristos, o singurã Bisericã, o singurã obste a celor credinciosi! Care însã, dintre aceste-zise biserici, mai ales dintre întîi-stãtãtorii numiti papi, patriarhi, mitropoliti, arhiepiscopi si episcopi, xiondzi (numele polonez pentru preot n.n.) sau pateri se va învoi sã se lepede de rãtãcirile sale? Nici unul. Iar noi nu putem sã ne învoim la învãtãtura lor ereticã fãrã sã aducem vãtãmare mîntuirii sufletului nostru. Oare se pot uni cele de neunit - minciuna cu adevãrul?
Iezuitii catolici în folosul papei si a propriei lor vederi si scopuri egoiste si meschine, au pervertit legea constiintei si legea Evangheliei, afirmînd cã pentru atingerea scopurilor proprii sau a scopurilor religioase, catolicii pot întrebuinta toate mijloacele nelegiuite: adicã si ca sã omoare si ca sã vicleneascã în tot felul si sã prigoneascã credinta ortodoxã, sã o numeascã schismaticã si o credintã de cîini, si sã-i ardã pe ruguri pe ortodocsi, ca pe Hus si pe altii.
Neîndoielnice sunt cuvintele Mîntuitorului nostru Iisus Hristos: Cel ce nu este cu Mine, este împotriva Mea (Matei 12,30). Catolicii, luteranii si reformatii au apostaziat de la biserica lui Hristos - ei nu sunt de un cuget cu noi, nutresc vrãjmãsie împotriva noastrã, cautã din rãsputeri sã ne omoare, ne strîmtoreazã în tot chipul pentru credinta noastrã, ne batjocoresc si ne fac toate felurile de neplãceri mai ales în asezãrile lor cele mai însemnate, ei merg în chip vãdit împotriva lui Hristos si a Bisericii Sale, nu cinstesc de viatã fãcãtoarea Cruce, sfintele icoane, sfintele moaste, nu respectã posturile, strîmbã dogmele credintei celei mîntuitoare. Ei nu sunt cu noi ci împotriva noastrã si împotriva lui Hristos. Întoarce-i Doamne la adevãrata Ta Bisericã si mîntuieste-i!
"Catolicii recunoscîndu-l drept cap al bisericii pe papa, pe adevãratul Cap al Bisericii - Hristos L-au pierdut si au rãmas lipsiti de Cap. Întreaga istorie a papismului dã mãrturie cã la catolici nu este Cap fiindcã ei fac lucruri necuvioase, luptã împotriva Bisericii Ortodoxe. Iar în învãtãtura lor dogmaticã - vai, cîte erezii, inovatii, abateri de la adevãr! O, pierzãtor sistem papist! Singurul Cap al Bisericii ceresti, pãmîntesti si din cele mai dedesubt este Hristos Dumnezeu!"
"Prin dogma despre infailibilitatea papei, papa a fost de fapt declarat drept Bisericã si el, un om, a luat locul Dumnezeului-Om. Acesta e triumful final al umanismului, dar este în acelasi timp si "moartea a doua" a papismului iar prin el si cu el, a oricãrui umanism. Totusi, înaintea Adevãratei Biserici a lui Hristos care de la arãtarea Dumnezeului-Om Hristos existã în lumea noastrã pãmînteascã ca Trup divino-uman, dogma despre infailibilitatea papei este nu numai erezie, ci o panerezie, fiindcã nici o erezie nu s-a ridicat atît de radical si atît de integral împotriva Dumnezeului-Om Hristos si a Bisericii Lui, asa cum a fãcut papismul prin dogma despre infailibilitatea papei – om. Nu existã nici o îndoialã cã dogma aceasta este erezia ereziilor, chinul chinurilor, o rãzvrãtire nemaivãzutã împotriva Dumnezeului-Om Hristos.
Pãrintele arhimandrit Arsenie Boca (+1989)
"Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor. Cãderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apusului. Numai putregaiul cade din Biserica ortodoxã, fie ei: arhierei, preoti de mir, cãlugãri sau mireni. Înapoi la Sfînta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Pãrinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereascã Dumnezeu!" (Talantii împãrãtiei, p.197)
http://www.sihastru.net/mirem/crez_orth/ecumenism_sfp.html
@zorialbi, te apreciez pentru credinta si cunostinte. Te mai intreb doar atat: apostolii lui Isus au fost ortodocsi sau catolici? Sa nu uiti: catolic inseamna universal (biserica universala); ortodox inseamna drept credincios-dreapta credinta. EXISTA OARE DIFERENTE DE DOGMA? Nu, doar de forma. Deci sa recunoastem ca suntem frati intru Cristos ca avem si noi si voi aceiasi Biblie, fara modificari cum este a protestantilor. Eu am Noul Testament de la o editura catolica dar Biblia intreaga o am de la Preasfintitul Bartolomeu Anania, la lansarea Bibliei traduse de el. Nici o deosebire!
@Oliana: Apostolii Domnului nostru Iisus Hristos au fost crestini, nu se puteau numi nici ortodocsi nici catolici pentru ca Biserica inca nu era despartita (pana in 1054). De aceea si Sfintii care au trait pana in 1054 sunt comuni ambelor Biserici, ortodoxa si catolica.
Legat de diferentele dogmatice dintre ortodocsi si catolici uite aici:
Fragment din "Ne vorbeste parintele Cleopa", vol. 3, p. 65, ed. Episcopiei Romanului, 1996
1. filioque: Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul.
2. suprematia papala: Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru!
3. infaibilitatea papala: Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Ortodoxa
4. purgatoriul: Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura.
5. azimile: Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii
6. imaculata conceptie: Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii.
7. substantialitatea: La sfintirea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice: Luati mancati… si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri
8. celibatul preotilor: Preotii catolici nu se casatoresc. Sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie
9. indulgente papale: Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune
10. mirungerea: Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc.
Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana.
(http://www.ortodoxie-catolicism.ro/diferente-ortodoxie-catolicism/)
@zorialbi, esti in ratacire in ceea ce priveste Biserica Catolica. Cele 10 puncte pe care le scrii, le-ai invatat de la "sfintii parinti" ai vostri. Ai fost tu la o liturghie catolica vreodata? Cunosti Liturgica? Stii cum se face liturghia la noi? Ma uimeste cate "stiti" voi despre religia noastra, dar va cam poticniti la a voastra si nu practicati. Asta este orgoliu curat sa pretinzi ca voi sunteti mai buni decat noi, fara macar sa cunosti direct serviciile noastre religioase. Cum ai aflat tu ca la Marea Schisma - 1054, ortodocsii s-au rupt de catolici sau invers? Chiar nu are rost sa vorbim "discutii". Macar eu nu judec ortodoxia, imi vad de religia si credinta mea, chiar daca ma intristeaza perseverenta cu care ne denigrati si ne judecati, fara sa cunoasteti adevarul, direct. Ma rog... sfintii vostri parinti se pare ca le stiu pe toate!
Oliana, spune-mi te rog ce nu este corect din cele 10 puncte ca sunt curioasa Si o s-o intreb si pe colega mea de la munca, pentru ca si ea este catolica. P. S. Eu nu judec nici o religie, nici persoanele de alta religie, fiecare e liber sa aleaga ce vrea. M-ai intrebat despre catolici si ti-am raspuns. Eu tin la credinta mea si am vrut sa-ti arata diferentele care exista intre ortodoxie si catolicism, ca sa nu mai spui ca nu exista diferente dogmatice pentru ca nu e adevarat.
CREDINTA bineinteles... incep acum sa isi dea seama si ortodocsii ca "sectantii"cum ii numiti voi(ortodocsii) au dreptate... cel putin in orasul meu preotii nu mai vor sa faca pomeni pentru ca stiu ca nu este de nici un folos, si renunta la foarte, ulte lucruri ce ii deosebesc pe neo-protestanti de ortodocsi