Eu am intrebat dar tot eu voi raspunde primul. Scoala din Romania mi se pare sub orice critica. Sunt elev in clasa a 11 la un liceu de top din orasul meu si in 11 ani de scoala am fost cuprins de greata. Din primele zile de scoala am observat diferentierea pe care profesorii o fac intre cei care le cumpara cadouri scumpe la inceput/final de an si sarbatori, cum cei fara pile sunt lasati la urma, cum cei care nu iau meditatii pot face orice si tot nu vor primii nota pe care o merita (un exemplu cert este faptul ca in clasa mea 20 de copii au avut media 5 la fizica iar in al doilea semestru cativa elevi care au luat meditatii au trecut direct la 10 - profesoara le dadea rezolvarile la test si doar le treceau pe foaie si luau 10). Nu inteleg de ce profesorii astia au o gramada de pretentii desi munca lor este aproape inexistenta, majoritatea, daca nu chiar toti, fac tot posibilul ca la scoala sa bulverseze elevul, sa nu inteleaga mare lucru ca apoi sa il cheme la meditatii. (exemplu cert, profesoara X cheama prin elevul de servici 10 elevi din timpul orelor mai putin importante, muzica, desen, TIC etc pentru a le oferi meditatii in timpul orelor de curs). Nu inteleg de ce ei simt nevoia unui salar atat de mare, dat fiind ca au un program de lucru atat de scurt... Ei ar trebui sa ne inspire, sa fie un exemplu pentru noi, un exemplu de profesionalism, de cunostinte si nu in ultimul rand de demnitate si onestitate. Si totodata ar trebui sa isi cunoasca materia! 70% din profesorii mei vin cu problemele gata rezolvate de acasa si doar le scriu pe tabla sau ne verifica folosind cartea profesorului (care are rezolvari). Asa pot fi si eu profesor! Ce sa mai spunem de noile reguli, cum ii poti spune unui parinte cu elev in clasele primare ca nu ii poate lasa copilului un telefon pentru a-l contacta in caz de ceva? Si cum poti interzice drogurile si alcool-ul in scoli? Pana acum aceste locuri au fost adevarate magazine de droguri, etnobotanice si alcool si ei le interzic? Imposi