Scuze nu accept raspunsuri luate de altundeva si copiate pentru a ma lamuri. Am spus ca nu am inteles filmul, nu vreau descrierea lui, asta am citit si eu, vreau sa stiu ce a declansat transformarea Ninei atata tot. Ms oricum ^_^
Nina (Portman) este o balerină din New York a cărei viaţă, precum a tuturor din această profesie, este complet consumată оn jurul baletului. Trăieşte оmpreună cu mama ei, Erica (Hershey), o fostă balerină extrem de obsesivă, care exercită un control sufocant asupra ei. Cвnd directorul artistic Thomas Leroy (Cassel) decide să o оnlocuiască pe prima balerină Beth Maclntyre (Ryder) pentru deschiderea producţiei noului sezon Swan Lake, Nina este prima lui alegere. Оnsă Nina are o adversară оn competiţie; o nouă dansatoare pe nume Lily (Kunis) care reuşeşte să оl impresioneze pвnă şi pe Leroy. Swan Lake are nevoie de o dansatoare care să interpreteze şi White Swan, ce reprezintă inocenţă şi graţie, precum şi Black Swan, care reprezintă viclenia şi senzualitatea. Ninei i se potriveşte de minune White Swan, dar Lily este оnsăşi оntruchiparea Black Swan. Оn timp ce cele două dansatoare оşi extind rivalitatea оntr-o neaşteptată prietenie, Nina оncepe să оşi descopere şi partea оntunecată - o nesăbuinţă care ameninţă să o distrugă.
Raspunsul la intrebarea ta il gaseai si pe google, eu l`am gasit cu un singur click :) ce`i drept ca ii cam complicat, de aia genul filmului ii si mistery :) transformarea are legatura cu personalitatea, cu psihologia fetei. Cred ca trebuie urmarit filmu de vreo 2-3 ori ca sa iti dai seama ce se intampla de fapt. "Aronofsky ne prezinta povestea Ninei, care este aleasa ca prima balerina in faimosul Lac al Lebedelor. Presiune imensa pe umerii tinerei timide care traieste impreuna cu o mama autoritara, da nastere lebedei negre, personalitatea sa duala si intunecata ce ajunge incet incet sa ii impaienjeneasca intreg universul. Si este de la sine inteles ca intunericul creeaza monstri (in cazul de aici lebede negre cu aripi gratioase).
"Black Swan" este un film despre evadarea in sine si despre dezlanturirea pasiunii in stare pura. Cel putin asta este sfatul pe care Nina trebuie sa il urmeze de la Thomas (un Vincent Cassel la fel de sarmant ca intotdeauna), regizorul baletului. Obsesia pentru perfectiune devine un rau necesar, caci nici episoadele viscerale in care Nina isi rupe o bucata de piele de pe deget, sau isi despica unghia de la picior intr-o pirueta filmata dintr-un close-up violent, nu o fac sa dea inapoi. Amintindu-mi intr-un fel de "Pianista" a lui Michael Haneke, "Black Swan" este si povestea unei sexualitati reprimate. Nina este tanara timida si aparent frigida care nu se poate desprinde din lumea exacta a pasilor de dans. Aronofsky ajunge sa te faca si pe tine sa crezi ca Nina nu danseaza ci executa pasi de dans pur si simplu mecanic. Nina nu simte. Nina nu poate. Cele cateva incercari timorate de sexualitate cu Thomas o conduc in cele din urma spre dezlantuirea completa in celebra scena de sex oral cu rivala Lily.
Finalul oscileaza intre realitate si cosmar pe acordurile halucinante ale lui Tchaikovsky. Nina reuseste in final sa se detaseze de precizia matematica a pasilor de dans si ajunge sa se piarda ea insasi in dansul cu diavolul." (http://darkjade.wordpress.com/2011/01/05/black-swan/)