Dragilor, pentru ca stim ca avem in comunitate si useri pasionati de psihologie sau anime-uri, impreuna cu prietenii de la Fundatia Calea Victoriei ne-am gandit la un concurs special pentru voi.
Puteti castiga un loc la Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului, fie un loc la Atelierul de Cultura Japoneza.
Ce aveti de facut? Trebuie doar sa ne raspundeti aici specificand atelierul la care doriti sa participati si sa va motivati alegerea facuta.
Va asteptam raspunsurile pana pe 9 mai cand vom face tragerea la sorti si vom anunta castigatorul concursului.
Succes tuturor!
Bună ziua. Eu aș vrea să particip la concursul pentru Atelierul de Cultură Japoneză.
Am fost mereu pasionată de țările asiatice, în special China, Coreea și Japonia. Mi se par niște țări foarte interesante, pline de povești și legende uluitoare, obiceiuri de care nu am mai auzit și o istorie foarte surprinzătoare. Adică, cum a reușit Japonia, fiind o țărișoară mică, să câștige atâta putere și să câștige atâtea războaie de-a lungul anilor? Nu e uimitor?
Eu as vrea la psihologie sa cunosc mai bine oameni si sa invat cum sa i ajut psihologie e intr-adevar grea dar merita fiindca te invata multe si eu unu am invatat de la o doamna doctor psiholog multe si chiar as vrea sa mai aful multe despre psihologie etc
Atelierul de Cultura Japoneza deoarece mereu am fost atrasa de culturile asiatice, preferata mea fiind cultura japoneza.
Buna! Eu as vrea sa particip la concursul pentru Atelierul de cultura japoneza. Ca sa fiu sincera pasiunea mea pentru tarile asiatice, in special japonia, a pornit de la anime-uri. In aceste animatii japoneze, prescurtate acum sub denumirea de anime-uri mi-au aratat putin cate putin din cultura japoneza si obiceiurile lor. Cultura si obiceiurile japoneze m-au captat atat de tare incat am incercat chiar sa invat limba japoneza, dar din cauza ca nu prea am avut timp liber in acel moment a trebuit sa renunt, dar asta nu inseamna ca nu am sa revin la incercarea sa o invat, chiar daca este o limba destul de greu de invatat.
Culturile si obiceiurile asiatice sunt chiar interesante, daca nu pot spune chiar minunate.
Buna ziua. As dori sa particip la concursul pentru Atelierul de Introducere in Psihologia Incostientului. De ce? Doresc sa ma cunosc mai bine pe mine, doresc sa-mi cresc cunostintele fata de Psihologie si pentru a-mi fi mai usor sa intru la Facultatea de Psihologie. As vrea de asemenea sa ajut lumea in general, cred ca mai multa compasiune nu mi-ar strica, dar ca sa fac asta, trebuie sa spun ca am nevoie de un echilibru, de un control. Poate ca prin acele cursuri o sa gasesc ceea ce am nevoie.
Cu siguranta ca raza de observare a oricui asupra ratiunii lumii ar fi imbunatatita urmand aceste cursuri.
Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului. As dori sa stiu mai multe despre psihicul si inconstientul uman. Este un domeniu care ma pasioneaza si pe care as dori sa-l aprofundez. Multumesc!
Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului. Imi place sa descopar cat mai multe legat de mintea umana, pe scurt, asta imi doresc.
Salutare . Ma intereseaza Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului deoarece doresc astfel sa aflu mai multe despre mine si despre misterele mintii umane in genere. Tin sa mentionez ca apreciez proiectele si atelierele Fundatiei Calea Victoriei, unde am urmat si alte cursuri. La inceputul anului am fost interesata de atelierul de psihanaliza, dar programul nu mi-a permis sa particip. Va multumim pentru oportunitatea de a obtine o bursa la ateliere si sper sa fiu unul dintre castigatori!
Atelierul de introducere în psihologia inconștientului.
Sunt interesata de subiect.
Buna ziua! Mi-as dori sa particip la Atelierul de Cultura Japoneza. De ce? Pentru ca imi plac cultura, literatura, limba japoneza si cam tot ce tine de spatiul nipon. Multumesc!
Doresc sa particip la Atelierul de Cultura Japoneza.
Sunt fascinat de cultura japoneza, de tot ce tine de spatiul nipon!
Konnichiwa! Mi-ar placea sa merg la Atelierul de Cultura Japonea, deoarece consider ca Japonia este unica prin modul ei de a privi lumea si de a trai viata, avand mult substrat filosofic.
Buna,
Doresc sa particip la Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului.
Un domeniu interesant, complex, despre cum poți explora si intelege universul
minții in dorinta de a te cunoaste pe tine însuți.
Multumesc
Buna ziua,
as vrea sa particip la Atelierul de cultura japoneza pentru ca eu sunt pictorita si exoticul ma inspira sa creez lucruri frumoase.
Mi-ar placea sa pot participa la Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului. In scoala nu se invata suficienta psihologie aplicata cat sa poti sa ii ajuti pe cei de langa tine si nu numai, de aceea am si renuntat la posibilitatea de a urma o facultate pe aceasta specializare.
Cred ca e mai simplu sa intelegi un om si sa te intelegi si pe tine cu ajutorul unui asemenea curs si cred ca toti ar trebui sa ne punem intrebari cu privire la ce putem face pentru ceilalti, inainte de a ne gandi la ce putem face pentru noi. Daca putem imbina cele doua modul de traire a vietii este cu atat mai bine.
Doresc sa particip la Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului deoarece am citit multe cari de psihologie si niciuna despre inconstient si puterea mintii ceea ce ma interesează cu desăvârșire. Va multumesc!
As vrea sa particip la Atelierul de Cultura Japoneza. De ce? Pentru ca sunt destul de pasionat de Japonia si de toata cultura tarii. La facultate as vrea sa invat japoneza. Sunt, de asemenea si un fan anime. Mereu mi-am dorit sa ma uit la anime fara subtitrare (incercare de gluma). In orice caz; Arigatou Gozaimasu
As dori un loc la atelierul de psihologie, deoarece mereu mi-am dorit sa ajung sa ma cunosc si sa ma dezvolt pe mine cat mai mult, ca ulterior sa ajung in a ii ajuta pe altii sa se dezvolte si sa atinga cea mai puternica versiune a lor.
Aș dori să particip la Atelierul de Introducere în Psiholohia Inconstietnului. Sunt pasionat de ființa umană, de a cunoaște cum gândește omul și studiez acest aspect deja de 3 ani, având diverse experiențe în domeniu.
Imi doresc enorm sa particip la "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului". Mereu am fost fascinata de inconstientul colectiv al lui Jung, sursa profunda a psihicului uman, universala, suprapersonala si identica la toti indivizii. Continuturile inconstientului colectiv sunt arhetipurile, uneori cred ca ele sunt vii si locuiesc in apartamentul meu.
Atelierul de introducere in Psihologia Inconstientului, pentru ca mereu ma intreb ce este inconstientul colectiv. Este lumea infinitului mic care doarme in noi?
Imi doresc "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului" pentru ca exista vise care emana din inconstientul colectiv si a caror substanta este mitologica, arhetipul.
Aleg "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului". Vreau sa aprofundez conceptul, acest termen prin care Jung defineste, intr-o conceptie proprie, sursa profunda a psihicului uman, universala, suprapersonala, identica la toti indivizii, ale carei continuturi si expresii (modalitati comportamentale) reprezinta activarea unor imagini originar eexistente in toate timpurile. inconstientul personal, desi implica elemente de functionare arhaica si mitologica, se leaga esential de achizitiile si experientele subiective, individuale; continutul inconstientului personaleste format, dupa Jung, din "complexele cu tonalitate afectiva" care constituie viata psihica intima. Continuturile inconstientului colectiv sunt arhetipurile. existenta inconstientului colectiv ar fi o dovada a pastrarii experientei arhaice a omenirii, a faptului ca nimic din structura mintala de baza nu s-a pierdut. Originea arhetipurilor scapa datelor strict stiintifice, ea trimite la ipotezele despre creearea lumii si aparitia vietii. Planul arhetipic al fiintei nu este stagnant, el evolueaza odata cu persoana, cu planul constient si Eul. Important in dinamica fiintei umane ar fi dupa aceasta conceptie, modul cum se repartizeaza libidoul- energia vitala- intre Eu si arhetipuri; de aceasta repartitie depinde adaptarea Eului la cerintele vietii. Inconstientul colectiv apare in mituri si povestiri, reprezentarile concretizate in mituri neapartinand unei experiente individuale traite de o persoana intr-o relatie particulara cu exteriorul; ele corespund unor trebuinte ale sufletului uman cu origine in cea mai profunda zona a psihismului; sunt trebuinte si reprezentari imprimate in fiinta umana prezente la toate triburile, popoarele si rasele. Aceasta zona care nu provine din experienta individuala dar se poate manifesta in experienta la diverse nivele (in vis, in alegere, in relatia interpersonala, in folclor) este numita de Jung inconstient colectiv. Purtam in noi, in structura corpului nostru si in sistemul nervos toata istoria noastra genealogica. Acelasi lucru se poate spune si despre sufletul nostru care contine urmele trecutului si devenirii sale ancestrale. In sfera psihica, inconstientul colectiv este alcatuit dintr-un ansamblu de reminescente. Natura umana ar contine si o dimensiune obscura care trimite la timpurile imemoriale, la preistoria sauriana. Dintre imaginile arhetipice, ca imagini originare ale inconstientului colectiv ar face parte dragonul in care arhetipul functioneaza ca un complex innascut, ca un centru de energie. Inconstientul colectiv contine o multime de asemenea imagini arhetipice, fiecare avand propria sa energie specifica. Zona inconstientului colectiv este mitologica si fabuloasa. Ea poate ramane o lume interioara sau poate deveni o lume superioara in masura in care fiinta umana se confrunta cu ea si o integreaza. Exista vise care emana din inconstientul colectiv si a caror substanta este mitologica. Arhetipul si prin el inconstientul colectiv apartin structurii conditiei umane.
Aleg inca o data "Atelierul de introducere in Psihologia Inconstientului", si inca odata simt nevoie unei justificari. Inconstientul colectiv este "lumea infinitului mic care doarme in noi, deschizandu-ne o poarta cosmica spre marele infinit. Este o lume secreta si presimtita in mod obscur de fiinta interioara dar o lume pe care constiinta o ignora. Visele se alcatuiesc cu materialul personal propriu celui care viseaza, se desfasoara intr-un cadru personal si in forme personale dar ele cristalizeaza experiente milenare, experiente traite in mod efential de nenumarate fiinte umane. Mitul dragonului si visele care trimit la imaginea dragonului se regasesc in arsenalul imagistic al umanitatii. exista o experienta originara a omului, retraita in forme multiple de experientele particulare ale unui individ uman. Cazul personal unic se include prin apartenenta lui la imaginea arhetipica in supra-individual (suferinta fiecaruia este o suferinta a tuturor). Exact, toti pentru unu!
In continuarea motivatiei mele pentru "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului" vreau sa adaug ca vechii preoti medici foloseau imaginile arhetipale ca mijloc de vindecare. Aceasta ar avea semnificatie tamaduitoare prin faptul ca evoca in individ legatura lui cu umanitatea, cu intregul uman, provoaca in el o vibratie care il scoate din abandon, din izolarea sa particulara.
De ce aleg "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului"?
In perioada care premerge izbucnirii unei psihoze sau a unei nevroze sau in perioada debutului pot apare vise a caror semnificatie trimite la boala pe cale sa se instaleze. Aceste vise sunt in conceptia lui Jung "o ultima tenativa a inconstientului de a face sa patrunda in constiinta subiectului simbolul care traseaza o linie de conduita in dezordinea ce tocmai se produce." Imbolnavirea psihica si mai ales psihoza provoaca o revolta a inconstientului ce se transmite ca mesaj sub forma unui vis. Este ceea ce s-ar numi un "mare vis", primitivii chiar il numeau astfel, avand intuitia semnificatiei lui colective. Un asemenea vis la primitivi era povestit intregului trib asezat in cerc in jurul celui care a visat - obicei practicat si in senatul roman. Se considera ca daca interpretareacestui vis reuseste toti cei care l-au ascultat si au dat curs interpretarii vor avea de profitat. Exista idiomuri primitive care folosesc un anume cuvant, expresie verbala, pentru visele obisnuite, curente si alt cuvant pentru "marile vise", cele cu originea in inconstientul colectiv in imaginile arhetipale. Extrapolarea conceptiilor lui Jung la orice continut delirant, orice act de cultura, nu a facut decat sa demonstreze teoria inconstientului colectiv si sa-i sublinieze limitele. De aceea, chiar si in psihanaliza, ea a gasit putini sustinatori reali.
Aleg "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului". Vreau sa aprofundez conceptul, acest termen prin care Jung defineste, intr-o conceptie proprie, sursa profunda a psihicului uman, universala, suprapersonala, identica la toti indivizii, ale carei continuturi si expresii (modalitati comportamentale) reprezinta activarea unor imagini originar eexistente in toate timpurile. inconstientul personal, desi implica elemente de functionare arhaica si mitologica, se leaga esential de achizitiile si experientele subiective, individuale; continutul inconstientului personaleste format, dupa Jung, din "complexele cu tonalitate afectiva" care constituie viata psihica intima. Continuturile inconstientului colectiv sunt arhetipurile. existenta inconstientului colectiv ar fi o dovada a pastrarii experientei arhaice a omenirii, a faptului ca nimic din structura mintala de baza nu s-a pierdut. Originea arhetipurilor scapa datelor strict stiintifice, ea trimite la ipotezele despre creearea lumii si aparitia vietii. Planul arhetipic al fiintei nu este stagnant, el evolueaza odata cu persoana, cu planul constient si Eul. Important in dinamica fiintei umane ar fi dupa aceasta conceptie, modul cum se repartizeaza libidoul- energia vitala- intre Eu si arhetipuri; de aceasta repartitie depinde adaptarea Eului la cerintele vietii. Inconstientul colectiv apare in mituri si povestiri, reprezentarile concretizate in mituri neapartinand unei experiente individuale traite de o persoana intr-o relatie particulara cu exteriorul; ele corespund unor trebuinte ale sufletului uman cu origine in cea mai profunda zona a psihismului; sunt trebuinte si reprezentari imprimate in fiinta umana prezente la toate triburile, popoarele si rasele. Aceasta zona care nu provine din experienta individuala dar se poate manifesta in experienta la diverse nivele (in vis, in alegere, in relatia interpersonala, in folclor) este numita de Jung inconstient colectiv. Purtam in noi, in structura corpului nostru si in sistemul nervos toata istoria noastra genealogica. Acelasi lucru se poate spune si despre sufletul nostru care contine urmele trecutului si devenirii sale ancestrale. In sfera psihica, inconstientul colectiv este alcatuit dintr-un ansamblu de reminescente. Natura umana ar contine si o dimensiune obscura care trimite la timpurile imemoriale, la preistoria sauriana. Dintre imaginile arhetipice, ca imagini originare ale inconstientului colectiv ar face parte dragonul in care arhetipul functioneaza ca un complex innascut, ca un centru de energie. Inconstientul colectiv contine o multime de asemenea imagini arhetipice, fiecare avand propria sa energie specifica. Zona inconstientului colectiv este mitologica si fabuloasa. Ea poate ramane o lume interioara sau poate deveni o lume superioara in masura in care fiinta umana se confrunta cu ea si o integreaza. Exista vise care emana din inconstientul colectiv si a caror substanta este mitologica. Arhetipul si prin el inconstientul colectiv apartin structurii conditiei umane.
Aleg inca o data "Atelierul de introducere in Psihologia Inconstientului", si inca odata simt nevoie unei justificari. Inconstientul colectiv este "lumea infinitului mic care doarme in noi, deschizandu-ne o poarta cosmica spre marele infinit. Este o lume secreta si presimtita in mod obscur de fiinta interioara dar o lume pe care constiinta o ignora. Visele se alcatuiesc cu materialul personal propriu celui care viseaza, se desfasoara intr-un cadru personal si in forme personale dar ele cristalizeaza experiente milenare, experiente traite in mod efential de nenumarate fiinte umane. Mitul dragonului si visele care trimit la imaginea dragonului se regasesc in arsenalul imagistic al umanitatii. exista o experienta originara a omului, retraita in forme multiple de experientele particulare ale unui individ uman. Cazul personal unic se include prin apartenenta lui la imaginea arhetipica in supra-individual (suferinta fiecaruia este o suferinta a tuturor). Exact, toti pentru unu!
In continuarea motivatiei mele pentru "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului" vreau sa adaug ca vechii preoti medici foloseau imaginile arhetipale ca mijloc de vindecare. Aceasta ar avea semnificatie tamaduitoare prin faptul ca evoca in individ legatura lui cu umanitatea, cu intregul uman, provoaca in el o vibratie care il scoate din abandon, din izolarea sa particulara.
In perioada care premerge izbucnirii unei psihoze sau a unei nevroze sau in perioada debutului pot apare vise a caror semnificatie trimite la boala pe cale sa se instaleze. Aceste vise sunt in conceptia lui Jung "o ultima tenativa a inconstientului de a face sa patrunda in constiinta subiectului simbolul care traseaza o linie de conduita in dezordinea ce tocmai se produce." Imbolnavirea psihica si mai ales psihoza provoaca o revolta a inconstientului ce se transmite ca mesaj sub forma unui vis. Este ceea ce s-ar numi un "mare vis", primitivii chiar il numeau astfel, avand intuitia semnificatiei lui colective. Un asemenea vis la primitivi era povestit intregului trib asezat in cerc in jurul celui care a visat - obicei practicat si in senatul roman. Se considera ca daca interpretareacestui vis reuseste toti cei care l-au ascultat si au dat curs interpretarii vor avea de profitat. Exista idiomuri primitive care folosesc un anume cuvant, expresie verbala, pentru visele obisnuite, curente si alt cuvant pentru "marile vise", cele cu originea in inconstientul colectiv in imaginile arhetipale. Extrapolarea conceptiilor lui Jung la orice continut delirant, orice act de cultura, nu a facut decat sa demonstreze teoria inconstientului colectiv si sa-i sublinieze limitele. De aceea, chiar si in psihanaliza, ea a gasit putini sustinatori reali
Aleg "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului".
Vreau sa aprofundez conceptul, acest termen prin care Jung defineste, intr-o conceptie proprie, sursa profunda a psihicului uman, universala, suprapersonala, identica la toti indivizii, ale carei continuturi si expresii (modalitati comportamentale) reprezinta activarea unor imagini originar existente in toate timpurile. Inconstientul personal, desi implica elemente de functionare arhaica si mitologica, se leaga esential de achizitiile si experientele subiective, individuale; continutul inconstientului personal este format, dupa Jung, din "complexele cu tonalitate afectiva" care constituie viata psihica intima. Continuturile inconstientului colectiv sunt arhetipurile. Existenta inconstientului colectiv ar fi o dovada a pastrarii experientei arhaice a omenirii, a faptului ca nimic din structura mintala de baza nu s-a pierdut. Originea arhetipurilor scapa datelor strict stiintifice, ea trimite la ipotezele despre creearea lumii si aparitia vietii. Planul arhetipic al fiintei nu este stagnant, el evolueaza odata cu persoana, cu planul constient si Eul. Important in dinamica fiintei umane ar fi dupa aceasta conceptie, modul cum se repartizeaza libidoul- energia vitala- intre Eu si arhetipuri; de aceasta repartitie depinde adaptarea Eului la cerintele vietii. Inconstientul colectiv apare in mituri si povestiri, reprezentarile concretizate in mituri neapartinand unei experiente individuale traite de o persoana intr-o relatie particulara cu exteriorul; ele corespund unor trebuinte ale sufletului uman cu origine in cea mai profunda zona a psihismului; sunt trebuinte si reprezentari imprimate in fiinta umana prezente la toate triburile, popoarele si rasele. Aceasta zona care nu provine din experienta individuala dar se poate manifesta in experienta la diverse nivele (in vis, in alegere, in relatia interpersonala, in folclor) este numita de Jung "inconstient colectiv". Purtam in noi, in structura corpului nostru si in sistemul nervos toata istoria noastra genealogica. Acelasi lucru se poate spune si despre sufletul nostru care contine urmele trecutului si devenirii sale ancestrale. In sfera psihica, inconstientul colectiv este alcatuit dintr-un ansamblu de reminescente. Natura umana ar contine si o dimensiune obscura care trimite la timpurile imemoriale, la preistoria sauriana. Dintre imaginile arhetipice, ca imagini originare ale inconstientului colectiv ar face parte dragonul in care arhetipul functioneaza ca un complex innascut, ca un centru de energie. Inconstientul colectiv contine o multime de asemenea imagini arhetipice, fiecare avand propria sa energie specifica. Zona inconstientului colectiv este mitologica si fabuloasa. Ea poate ramane o lume interioara sau poate deveni o lume superioara in masura in care fiinta umana se confrunta cu ea si o integreaza. Exista vise care emana din inconstientul colectiv si a caror substanta este mitologica. Arhetipul si prin el inconstientul colectiv apartin structurii conditiei umane.
Aleg inca o data "Atelierul de introducere in Psihologia Inconstientului", si inca odata simt nevoie unei justificari. Inconstientul colectiv este "lumea infinitului mic care doarme in noi, deschizandu-ne o poarta cosmica spre marele infinit. Este o lume secreta si presimtita in mod obscur de fiinta interioara dar o lume pe care constiinta o ignora. Visele se alcatuiesc cu materialul personal propriu celui care viseaza, se desfasoara intr-un cadru personal si in forme personale dar ele cristalizeaza experiente milenare, experiente traite in mod esential de nenumarate fiinte umane. Mitul dragonului si visele care trimit la imaginea dragonului se regasesc in arsenalul imagistic al umanitatii. Exista o experienta originara a omului, retraita in forme multiple de experientele particulare ale unui individ uman. Cazul personal unic se include prin apartenenta lui la imaginea arhetipica in supra-individual (suferinta fiecaruia este o suferinta a tuturor). Exact, toti pentru unu!
In continuarea motivatiei mele pentru "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului" vreau sa adaug ca vechii preoti medici foloseau imaginile arhetipale ca mijloc de vindecare. Aceasta ar avea semnificatie tamaduitoare prin faptul ca evoca in individ legatura lui cu umanitatea, cu intregul uman, provoaca in el o vibratie care il scoate din abandon, din izolarea sa particulara.
De ce aleg "Atelierul de Introducere in Psihologia Inconstientului"?
In perioada care premerge izbucnirii unei psihoze sau a unei nevroze sau in perioada debutului pot apare vise a caror semnificatie trimite la boala pe cale sa se instaleze. Aceste vise sunt in conceptia lui Jung "o ultima tenativa a inconstientului de a face sa patrunda in constiinta subiectului simbolul care traseaza o linie de conduita in dezordinea ce tocmai se produce." Imbolnavirea psihica si mai ales psihoza provoaca o revolta a inconstientului ce se transmite ca mesaj sub forma unui vis. Este ceea ce s-ar numi un "mare vis", primitivii chiar il numeau astfel, avand intuitia semnificatiei lui colective. Un asemenea vis la primitivi era povestit intregului trib asezat in cerc in jurul celui care a visat - obicei practicat si in senatul roman. Se considera ca daca interpretareacestui vis reuseste toti cei care l-au ascultat si au dat curs interpretarii vor avea de profitat. Exista idiomuri primitive care folosesc un anume cuvant, expresie verbala, pentru visele obisnuite, curente si alt cuvant pentru "marile vise", cele cu originea in inconstientul colectiv in imaginile arhetipale. Extrapolarea conceptiilor lui Jung la orice continut delirant, orice act de cultura, nu a facut decat sa demonstreze teoria inconstientului colectiv si sa-i sublinieze limitele. De aceea, chiar si in psihanaliza, ea a gasit putini sustinatori reali.
Felicitari! Tu esti castigatorul locului la Atelierul de Psihologie.
Diorrus întreabă: