anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum sa invat istorie si geografie mai usor? Incerc sa nu le tocesc, dar de fiecare data uit, desi le repet (inclusiv anii, numele de oameni, de locuri etc). Voi cum invatati, in general?

2 răspunsuri:
| Anonima163333 a răspuns:

Heyy!
Pai uite, eu de exemplu ca sa retin imi colorez anii sau informatiile importante, cu o culoare stridenta.Prima data invat lucrurile importante, apoi dupa ce mi le-am fixat BINE in minte, incep sa ma uit si peste celealte.
Sincer,mie cel mai greu mi se pare sa invat denumiri ciudate pentru geografie (nume de rauri,orase straine etc), dar cumva le asociez si incerc sa le invat "logic",uneori chiar cu ajutorul rimei(nu mereu functioneaza)
Atunci cand inveti nu trebuie sa fii stresat, trebuie sa fii calm si increzator, invata cu placere, gandeste-te ca poate la un moment dat, si un nume de oras din Africa de exemplu, te va ajuta. Daca iti gasesti un scop in ceea ce faci, totul devine mai placut.
Daca mai vrei sa ma intrebi ceva, sunt dispusa sa iti raspund! happy

| T0T a răspuns:

Geografia mereu mi s-a părut mai de toceală decât istoria. Însă geografia, măcar un pic, trebuie știută pentru a ști și istorie. De asemenea, cel mai bine înveți geografia călătorind, adică prin experiență. Eu am fost premiat la olimpiada de istorie și nu mă omoram cu tocitul. Cel mai ușor e să înveți totul logic. Toate cauzele evenimentelor și urmările lor pot fi înțelese logic. Lanțul evenimentelor și cronologia lor pot fi înțelese logic. Cum reții evenimentele? Ca pe o poveste. Așa cum reții un film la care te uiți, o carte pe care o citești, folosind o memorie involuntară, neforțată, așa poți reține și întâmplări istorice. Eu anii îi rețineam prin aproximare, dacă aveam de învățat pe perioade mai mari de timp. Dacă aveam de învățat câte o lecție, făceam niște legături între numere, cifre, găseam formule sau legături cu anumite lucruri imaginative. Când e vorba de perioade mari de timp, nu cred că e necesar să știi acele date cu precizie maximă. Însă dacă înțelegi lanțul evenimentelor, măcar cu aproximație le poți reține. La istorie la olimpiadă nu se prea punea accent pe memorarea unor prostii. Acolo îți dădea un text de unde deduceai întâmplări istorice. Pe mine unul la acel moment m-a impresionat modul în care era compusă lucrarea. Nu era ca la școală unde la mai orice se pune accentul pe toceală.