| marilena04 a întrebat:

Hey :*... am nevoi de putin ajutor big grin trebuie sa gasesc niste anunturi publicitare neinspirate pentru o tema chatterbox cine le da pe cele mai bune funditabatting eyelashes

1 răspuns:
| Malvina24 a răspuns:

Evoluţia limbajului publicitar românesc cunoaşte deja câteva faze: de la desprinderea lui de stilul birocratic al anunţurilor seci, trecând prin faza traducerilor stângace, până la apariţia primelor semne de autonomie (asimilarea unui registru familiar, a jocurilor de cuvinte, orientarea către destinatar şi actualitate). Cauzele sociologice şi economice ale prezenţei foarte firave a publicităţii româneşti la începutul deceniului '90 sunt destul de evidente. Coman 1990 remarca, de exemplu, o lipsă esenţială, care împiedica devoltarea unui discurs publicitar normal: numele firmei. Sloganurile generice (Gospodine! La orice masă, paste făinoase, 1961) şi aproape tautologice au reprezentat o sursă permanentă de absurd şi umor involuntar în deceniile regimului totalitar, neoferind decât modele negative. Ceea ce se putea observa la începutul anului 1990, în rarele mesaje publicitare din mass media, era tendinţa de a abandona cele câ­teva modele textuale elementare şi antifuncţionale, înlocuindu-le cu altele care, încă neasimilate, produceau o impresie confuză de stângăcie şi nefiresc. Cauza era adeseori traducerea ca atare sau imitarea unor sloganuri publicitare reprezentând un tip de text încă neimpus, lipsit de baza culturală pe care o formează, în mare măsură, obişnuinţa [3].

După o perioadă de intensă impersonalizare, apărea sloganul publicitar în care situaţia enunţiativă era bine precizată, persoana cu rol de prezentator (introdusă uneori prin imagine) folosind persoana I singular, uneori şi persoana a II-a, a adresării către virtualul cumpărător. Un astfel de mesaj ancorat formal în situaţia de comunicare era atribuit, într-o reclamă de dimensiuni modeste şi cu obişnuita lipsă de claritate a imaginii, unui personaj feminin, care spunea:



�Eşarfa de la gâtul meu nu e în aspiratorul dv! El poate curăţa (de praf) numai îmbrăcămintea groasă. Şi nu numai.


Unele anunturi publicitare nu pot fi mereu bune deoarece poate ca scrise in lima romana vor sa insemne ceva iar in alte limbi inseamna cu totul si cu totul altceva. Sper sa te-am ajutat (daca doresti mai multe explicatii ma cauti)