Dificil să spunem exact care este presiunea optimă totuși iată câteva direcții:
Pentru suprafeţele de rulare curate şi tari (ce oferă deci o aderenţă bună), alegerea presiunii ar trebui să se îndrepte tot spre limita superioară; dacă suprafeţele nu sunt foarte bune presiunea corectă ar trebui să fie cât mai scăzută (presiune mai scăzută înseamnă o capacitate mai bună a pneului de a se conforma terenului respectiv şi deci implicit o aderenţă mai bună), însă fără a induce artificial riscul de pană sau de dejantare a cauciucului.
Pentru suprafeţele pietroase, presiunea va trebui să fie ceva mai mare, pentru a minimiza riscul apariţiei penelor (mai ales la pereţi).
Pentru condiţii noroioase, am să-l citez pe Tom Ritchey "high PSI is where it’s at in mud", deci presiune cât mai mare, pentru a putea transmite cât mai mult din forţă către pământ.
La rândul ei, presiunea optimă este influenţată de câţiva factori, cei mai importanţi fiind suprafaţa de rulare, lăţimea anvelopei şi greutatea repartizată pe anvelopă.