Dosarul prin care se solicită ajutorul trebuie să conţină următoarele documente: cererea completată de elev ( o primeşte de la şcoală în momentul depunerii dosarului); adeverinţa eliberată de dirigintele clasei din care să rezulte numărul de absenţe nemotivate din anul şcolar precedent, media generală şi nota la purtare (pentru elevii de clasa a noua adeverinţa este eliberată de şcola generală de unde provin); adeverinţa de salariu pentru toţi membrii familiei majori cu venitul brut (maxim 150 lei pe membru de familie) pe ultimele trei luni; declaraţie notarială pentru toţi membrii majori care nu au realizat venituri în ultimele trei luni (declaraţia se dă în fata notarului şi se va specifica de asemenea că nu au fost plecaţi din ţară în scopul obţinerii de venituri, ca nu deţin utilaje agricole, că nu au conturi în bănci, că nu au alte proprietăţi în afara celei de domiciliu, că nu au cumpărat autoturisme în ultimul an, că nu deţin paşaport); paşaport (copie şi original); cupoanele de pensie pe ultimele trei luni; certificate de naştere pentru membrii familiei care nu au buletin (copie şi original); buletin, carte de identitate, pentru toţi membrii familiei de peste 14 ani (copie şi original); adeverinţă de elev/student pentru membrii familiei care sunt la şcoală respectiv facultate; adeverinţă de la finanţe privind impozitele; adeverinţă de la primărie din care să reiasă terenul agricol pe care îl deţine familia, veniturile agricole obţinute; hotărârea de divorţ şi de pensie alimentară (copie şi original); certificate de deces (copie şi original); ancheta socială pentru persoanele din mediu rural (realizată de primaria de domiciliu din care să rezulte numărul de persoane care locuiesc în gospodărie, numărul de camere, dacă au pământ, animale, utilaje agricole).
Termenul de depunere al dosarelor este de 1 octombrie, urmând ca listele cu cerile aprobate să fie afişate, pe 28 octombrie, pe site-ul banideliceu.edu.ro. Anul trecut, au beneficat de aceste burse, un număr de 2.314 elevi sătmăreni.
(1) Pentru obţinerea sprijinului financiar în cadrul Programului naţional de
protecţie socială "Bani de liceu", beneficiarii întocmesc o cerere tip, pe care o depun la unitatea de învăţământ la care este înscris elevul.
(2) Cererea va fi completată de elev cu autorizarea reprezentantului legal.
(3) Cererea va fi însoţită de următoarele documente:
a) copie a certificatului de naştere sau a actului de identitate al elevului;
b) copii ale certificatelor de naştere sau ale actelor de identitate, după caz, ale celorlalţi membri ai familiei;
c) acte doveditoare care să ateste statutul juridic sau medical de: orfan, urmaş al eroilor revoluţiei, bolnav de TBC si se află în evidenţa dispensarului şcolar, că suferă de: diabet, o boală malignă, sindrom de malabsorbţie gravă, insuficienţă renală cronică, astm bronşic, epilepsie, cardiopatie congenitală, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, boli imunologice, că este infestat cu virusul HIV sau este bolnav de SIDA, că suferă de poliartrită juvenilă, spondilită anchilozantă sau reumatism articular, handicap locomotor. Certificarea bolii se face de către medicul abilitat să avizeze acordarea burselor,
d) acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familiei.
(4) Documentele se vor depune în copie, cu condiţia ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte si actele în original.
(5) Persoanele din cadrul unităţii de învăţământ, desemnate să primească
dosarele, vor confrunta actele în original prevăzute la alin. (3) cu copiile, iar pe acestea din urmă vor trece menţiunea "conform cu originalul" pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât si solicitantul.
Dosarul se depune pana pe 1 octombrie.
anonim_4396 întreabă:
Lacramioara_Avram_1980 întreabă: