| mtw123 a întrebat:

Salutari.

Ce sfaturi imi sugerati pentru a lua traseul?

Funda

1 răspuns:
| Johny_George_1997 a răspuns:

Cei care pica examenul practic pentru obtinerea permisului de conducere nu o fac din nestiinta, ci mai degraba pe fondul neatentiei si al emotiilor. Cazurile cele mai frecvente pentru care examinatorii sunt nevoiti sa ii pice pe participantii la examen au legatura cu neacordarea de prioritate, nerespectarea semnelor de "STOP" si de "Cedeaza Trecerea", precum si cu nerespectarea insemnelor rutiere.
Trecerea de pietoni

Daca trecerea de pietoni nu e semaforizata, trebuie sa reduceti viteza pana la 30 km/h in oras (asta in cazul in care nu vrea nimeni sa traverseze) si pana la 50 km/h in afara orasului sau, daca pietonii se afla pe sensul vostru de mers, sa opriti neaparat si sa le dati prioritate. Mare atentie si la patrulele scolare, precum si la persoanele nevazatoare (care, de regula, traverseaza strada cu un baston de culoare alba).

Indicatoarele de "STOP" si de "Cedeaza Trecerea"

Examinatorii pun foarte mare accent pe comportamentul corect la intalnirea cu aceste doua indicatoare, motiv pentru care este esential sa le deosebiti. Daca intalniti indicatorul "STOP", atunci rotile masinii trebuie sa se opreasca pentru cel putin o secunda, de preferinta o data in dreptul indicatorului, dupa care se poate avansa pana in locul cu vizibilitate maxima fara a intra in intersectie. La intalnirea indicatorului "Cedeaza Trecerea", oprirea nu este obligatorie, insa este esential sa acordati prioritate vehiculelor de pe strada principala. Pentru a nu lasa loc de interpretari, nu opriti nejustificat in dreptul acestui indicator, tocmai pentru a nu-i da impresia examinatorului ca nu stiti diferenta.

Acordarea de prioritate

Neacordarea de prioritate este atat cel mai des invocat motiv pentru picarea probei de traseu, cat si pentru producerea a peste 5 din 10 accidente rutiere in Romania. Examinatorii vor pica fara drept de apel orice neacordare de prioritate, deci asigurati-va ca oferiti acest drept tuturor vehiculelor si pietonilor atunci cand este cazul. Pe de alta parte, acordarea de prioritate in mod repetat pietonilor si vehiculelor atunci cand nu au acest drept se sanctioneaza cu 3 puncte de penalizare cu atat mai mult cu cat examinatorii considera ca acest lucru se face pentru a se trage de timp.

Recomandari in timpul mersului

Cel mai bun sfat pe care vi-l putem da este acela de a va pastra calmul, indiferent de reactiile examinatorului. Luati proba de traseu nu ca pe un examen in sine, ci mai degraba ca pe o provocare in care nici macar nu stiti exact cand si cum sunteti testati.

Conduceti cat mai mult pe banda 1 atunci cand acest lucru este posibil si nu va avanturati in depasiri inutile (cu atat mai mult pe trecerea de pietoni) daca acest lucru nu este posibil. In mod ideal, nu e nevoie niciodata de viteza a 4-a, insa se poate schimba si in treapta a patra daca este posibil.

Semnalizati din timp si asigurati-va in fiecare intersectie, chiar daca se vede ca nu vine nici o alta masina. Cu cat examinatorul va vede mai responsabili, cu atat sansele de a obtine permisul cresc considerabil.

Daca ati gresit ceva, nu va ganditi ca ati picat automat. Daca se intampla acest lucru, examinatorul va spunea instant sa trageti pe dreapta si ca ati picat examenul, asa ca trebuie sa va vedeti de drum, caci inca mai sunt sanse. Daca va ganditi la greseala comisa, s-ar putea sa nu intelegeti indicatiile, cu atat mai putin daca ele sunt menite sa va deruteze. De exemplu, s-ar putea ca politisul sa va ceara sa virati stanga/dreapta in locuri unde sunt interzise virajele respective sau chiar sa va ceara sa intoarceti pe strazile cu sens unic. Indicatiile inselatoare sunt la ordinea zilei, asa ca e foarte important sa ramaneti concentrati, indiferent de greselile comise.