Cunosc persoana care si-a cumparat 6 autobuze (aproape casate) de la firma de transport urban public.
Fiind mecanic auto, a crezut ca le va pune la punct si le va folosi cu profit.
Au intervenit insa "mici" probleme:
- nu prea a gasit piese de schimb (masinile fiind de peste 20 ani, nu se mai fabricau)
- masinile nu erau euro-conforme, poluau puternic. Abia a reusit sa fie acceptate 2 masini pentru transport rural, restul au ramas pentru piese de schimb
- in final, dupa nici 2 ani, normativele s-au modificat, iar el a fost nevoit sa-si abandoneze "afacerea".
Rezultatul a fost ca, in cei 2 ani a reusit sa-si recupereze abia cheltuielile cu masinile, mai putin munca sa proprie zilnica pentru mentenanta.
A renuntat deceptionat.
In primii 2-3 ani nu castiga nimic, abia isi recupereaza investitia (din cumpararea masinilor).
Dupa aceea, depinde de cate masini are, daca are contracte permanente de carat marfa, sau pasageri samd.
Stii ca firma de transport e aia care are 3 microbuze si face curse intre 3 sate si aia care are 50 autocare de 5 stele si face curse in Europa. Deci la care te referi?
Depinde de eNshpe mii de factori
unde e firma
cati clienti are
cat are de transportat
etecetera
si variaza de la in Biuciuresti STB taxeaza 1.3 lei per calatorie, Metrorex 2.5 lei per intrarea in metrou, pana la Homoraciu Ghe Vale unde maxi-taxi de la gara costa 7 lei biletul din gara ca sa mergi 8-9km, si maxi-taxi-urile sunt vechi, antice, de demult, SI REPARATE LA GREU, dar zici mercic ca ajungi in 20 de minute si nu in 3 ore de mers pe jos, dar firma face profit la mimin
Chestia e relativa.
Depinde cate masini are, cate curse face si unde, cati calatori are la fiecare cursa. Apoi se scad cheltuielile cu salarii, benzina, piese, impozite, etc.