Ți-o zic eu, orășean fiind... Și la mine în cartier sunt multe magazine alimentare, buticuri și nu numai. Este un magazin non stop la 2 minute de blocul meu unde nu prea e deloc ieftin față de LIDL care e la 5 minute de bloc, sau Profi care e la 10 minute de bloc. Ce sa mai zic de kaufland unde sunt client cred ca de 10 ani chiar dacă e la 6 km de locația mea. Eu prefer magazinele în care îți poți lua singur de la raft, nu îmi plac magazinele în care sa intru și sa întreb "aveți asta, aveți cealaltă?!" și ce sa mai zic despre legume și fructe. Când am spus cuiva ca eu cumpăr legume și fructe de la Kaufland mi s-a reproșat ca eu mănânc numai chimicale și cumpărând de la kaufland sau LIDL ofer bani nemților pentru ca ăștia sunt veniți din Germania. Cică să merg la piață să cumpăr numai produse românești. Bun! Într-o zi am mers la piață. Și piața este la 7 minute de blocul meu să nu mai zic că am în zonă și un ditamai Mall-ul ( Coresi Brașov) și interiorul Mall-ul alt supermarket ( Auchan), dar nu mi se pare accesibil la preturi și gama de produse. La piață am găsit roșii cu 10 lei kg, când la kaufland, Profi și LIDL roșiile sunt 4, 50 sau 5, 00 lei kg. Și când ii vezi pe țărani ca se plâng "ca românii nu mai vin la noi, merg și cumpără legume pline cu chimicale". Când ei își vând produsele la preturi de dai pe spate. Și nu toți sunt producători, doar cumpără de la țărani cu 1 leu kg de roșii, apoi vin aici și vinde cu 10 lei kg de roșii. Cum se întâmplă și cu pepenii, s-a scris și un articol pe un site local pe acest subiect. În piață kg de pepene 2 lei ăla verde, 3, 5 lei ala galben când ei au cumpărat kg de pepene cu 0.70 lei respectiv 1 leu ăla galben.
Iar tu dacă ai redus 5 bani față de concurență asta nu înseamnă că ai produse ieftine. Iar clientul bineînțeles că merge acolo unde s-a obișnuit sa își facă cumpărăturile. Poate la concurență se mai dă și "pe caiet", unde tu poate nu accepți asta. La mine în cartier am observat ca pentru a-și păstra clienții, vânzătoarele sunt lingușitoare cu clientii și ii lasă să consume alcool în fața magazinului și bârfesc cu ei. Odată am mers pana la magazinul ăla non stop despre care am spus la început. Era un bărbat băut, iar pe lângă pâine, cașcaval și șuncă i-a cerut vânzătoarei sa ii facă și trei sandvișuri. Femeia i-a făcut cum i-a cerut. Pentru a păstra clienții am observat ca trebuie să dansezi după cum vrea clientul.
De asta nu prea îmi place sa cumpăr de la astfel de magazine, pentru ca mereu sunt numai gura cască și mai ales aici la mine în cartier dacă s-ar putea sa ții se uite și în plasă ce cumperi să îți tina cont ce mănânci. La LIDL, Profi, Kaufland doar pui în cos apoi pe bandă, îți scanează și la revedere. Iar la magazinele astea pe care tocmai le-am menționat sunt întâmpinat de fețe mai blânde, nu acreala de pe fața vânzătoarei de la parterul blocului meu de ex. Merg odată să cumpăr o pâine, zic bună ziua și nici nu răspunde. Asa ca mai bine merg la LIDL, pâinea e și mai ieftină și sunt mai respectat.
Din felul în care răspunzi se vede ce fel de persoană ești. Oamenii simt asta. Dacă tu ești aceea care vinzi, tu poți fi motivul. Pune pe altcineva să vândă.
Poate ai produse mai slabe calitativ, sau celelalte magazine au amplasare mai buna/dau "pe caiet".
Un contract cu o brutarie buna, sau un program diferit de celelalte magazine te-ar putea ajuta sa-ti castigi clienti.
1.Depinde de distanta eu de exemplu prefer sa merg la cel mai apropriat magazin de mine chiar daca are mult mai putine lucruri + preturi putin mai mari.
2.Cum au zis si ceilalti iti trebuie tigari si bautura, eventual si niste mese cu scaune afara ca sa mai stea lumea la o bere " la mine in sat sunt 2 magazine oarecum apropriate care traiesc din statu la bere".
3. Daca la tine in sat nu da lumea banii daca isi face datorie e nasol, mai ales la sat se ia mult pe datorie.
1. Clientii sunt fidelizati la celelalte magazine, vanzatorii se vor comporta cat mai frumos cu clientii pentru a se asigura ca nu cumpara de la tine
2. Reputatia, eu cand ma duc la magazin nu vreau sa dau de alcoolisti sau persoane care stau la barfa, sa fie liniste, iau ce am de luat, platesc si la revedere
3. Produsele trebuie sa fie de calitate, degeaba sunt ieftine daca nu sunt bune.
4. Oamenii de la tara isi platesc datoriile inapoi, trebuie sa fii atenta cui dai sa aiba un loc de munca sau un venit constant si sa ai un numar de telefon ca sa suni in caz de ceva, nu suntem in jungla, stiu vanzatori care daca nu vindeau pe caiet, aveau vanzari foarte reduse, dar probabil aici e piata ocupata deja, de exemplu din 3 magazine cate ai in sat e suficient sa dea unul pe caiet care acopera toti cei care vor sa cumpere asa si au bani ca sa plateasca inapoi exact la data stabilita.
Cand am vazut intrebarea am fost foarte incantata. Am zis, uite, am ocazia sa ajut si eu pe cineva gratis, sa il/o invat cum se face un plan de crestere vanzari, un marketing eficient, o analiza swot corecta, un cash flow, un plan de afaceri si mai stiu eu cate in luna si in stele, lucruri pentru care de obicei iau o caruta de bani (un carucior, asa). Dar dupa aceea am citit raspunsurile celorlalti si reactiile dumitale. O gramada de oameni si-au rupt din timpul si nervii lor si au incercat sa te ajute. Ai fost recalcitranta, aroganta, artagoasa si cu aere "de patron", probabil tipice Germaniei, ca te legi de altii ca au mentalitate de roman. Deci banuiesc ca, prin contrast, mentalitatea de roman e cea buna. Aceasta atitudine arogant-zeflemitoare dar nici macar ironica si nici inteligenta se reflecta in modul inc are te comporti cu angajatii sau, daca esti vanzatoare (cu toate ca ma indoiesc ca te-ai "cobori" la niveluld e a-ti lucra singura propriul ogor), cu clientii. Asa cum ii tratezi pe ceilalti iti vor rasplati. Fie angajatii tai sunt ca tine si cand un client vrea sa va ajute cumparand de la voi, il tratati ca pe un slujitor care va datoreaza ceva, fie angajatii tai sunt terorizatid e tine si volens nolens iti pun bete in roate dintr-o comanda din inconstient. Ce sa zic, tine-o tot asa, da-le in cap tuturor care iti intind o mana si plange-te ca numai in Romania se poate asa ceva.
Doua-trei mese afara ai pus si vinzi bere/vin/tuici? Daca nu, probabil asta e unul dintre raspunsuri... si mai e si posibilitatea ca ceilalti sa dea "pe caiet", asta ca sa nu mentionez si faptul ca sunt clienti fideli.
Sunt mai multe motive de nu aveti clieti, invidia care e f mare si relatiile, poate ca locuitorii sunt mai apropiati de ceilalti patroni, e departe magazinul de casa lor, sau nu stiu deocamdata care e oferta acolo.Trebuie sa perseverati vor veni si clientii
Total de acord cu tine, Ralena, exact acelasi lucru l-am simti si eu, citind intrebarea si comentariile postate.
Inseamna ca lumea are bani si nu sta sa se mai uite sa compare, nu mai pierd ei timpul cu asta, iau direct de unde au luat si gata, plus si prostie, ca si daca am bani tot ma uit, rocmai ca am bani, nu vreau sa imbogatesc inutil pe altul.
Ideea este in felul urmator, normal ca as lua de unde e mai ieftin daca este aceiasi marfa, ma duc, compar si iau de unde e mai bine, asa mi se pare normal. Insa la ei este altceva, au bani si nu isi mai pierd timpul sa compare, se duc acolo unde stiu ei, si iau si gata. Un om care nu are, automat compara, si ia de unde e mai ieftin. Insa si daca au bani tot prostie este, ca eu si daca as avea bani multi, de ce sa-i imbogatesc pe altii moca? Tot de unde e mai ieftin as lua asa din principiu.
Poate locatia magazinului tau sa fie putin mai incomoda pentru ei!? Daca nu e asta, este ce am zis mai sus, deci ai oameni cam batuti in cap in sat.
Poate fi si cum a zis un coleg aici, sa le fie rusine sa vina la magazinul tau, sa nu se supere celelalte magazine de unde luau inainte mereu, nu stiu ce sa zic. In general falimentul apare invers, la aia cu preturi mari, daca au aceiasi calitate ca la celalalt.
Ar intra in magazin pentru prima data tocmai ca afle ce e acolo, daca ala da mai ieftin si la fel de okey ca si ceilalti ca si conditii?! Ia sa vedem.
Nimeni nu cunoaste pe nimeni din prima, ne cunoastem dupa, intai ai contact cu omul si apoi incepi sa-l cunosti, oricine inainte era un necunoscut, dar a devenit cunoscut tocmai ca am luat contact prima data ca si necunoscuti! Nu gen "aaa nu te cunosc, nu vb cu tine", ce e aia?
Afacerea perfecta pentru tine, asa la o evaluare sumara a personalitatii, e adusul blugilor din turcia...la ocazie, cu trenul cu tirul...N.ai ce cauta in alte domenii?
anonim_4396 întreabă: