Asa se face.
Faci factura, care cupride obiectele facturate, sumele datorate pe fiecare si totalul acestora.
Daca nu se face incasarea integrala la momentul facturarii, atunci pe factura se specifica si termenul de plata (integrala).
Este bine sa precizezi si penalizarea zilnica aplicata in caz de intarziere peste termenul de achitare integrala,
De fiecare data cand faci incasare in numerar ("conform facturii xxx din data de yyy") eliberezi chitanta /bon de casa pentru sumele primite.
Daca plata se face prin ordin de plata bancar, atunci in contabilitate se va indica incasarea (conform extractului de cont bancar).
Nu stim, intreaba ti colegii ei cum fac? Si cum fac ei daca e bine fa si tu
Ai două posibilități:
1. Emiți factură de avans. În momentul în care este achitată, începi lucrarea. La final, emiți factură pe suma totală minus avansul (deci vei avea două repere, primul fiind valoarea totală a lucrării, al doilea fiind avansul, în roșu, deci cu minus).
2. Emiți factură pe întreaga sumă iar clientul achită prin OP mai întâi avansul, apoi restul.
Se poate emite și factură proformă, dar n-are rost să te complici cu asta.
Ar fi bine să ai un model de contract standard pe care să-l închei cu fiecare client în parte, stabilind în el metoda de plată, termenul și valoarea avansului.
Succes!
Dacă ai firmă, SRL sau PFA și ai contabil, cel mai bine ar fi sa îl întrebi pe acesta.
Sa zicem ca te-ai inteles 8000
Ceri avans5000 si faci factura de avans de 5000.
Scrii avans marfa si atat. avans marfa cant 1 valoare 5000
Clientul plateste, cand intra banii te apuci de treaba.
Cand mobila este gata faci factura finala.
1mobila etc cantitate 1 8000lei valoare 8000
2 storno avans cantitate -1 5000lei valoare -5000
total 3000
cand intra si astia 3000 pleci cu marfa la client.
Faci de pal sau lemn masiv?
ionut235 întreabă: