| SingleForOne a întrebat:

Cât ar costa să transform o locuință într-un spațiu comercial sau spațiu de birouri?
Care este procesul pentru acest lucru?

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Daca firma ta devine proprietara locuintei, atunci intai trebuie anuntata schimbarea de destinatie (la primarie) si inscrierea spatiului respectiv ca sediu /punct de lucru (in Statutul societatii, respectiv la Finante - te vaindruma contabilul), ceea ce va implica facturarile utilitatilor pe firma, pentru aceea locatie. Nu uita si firma expusa pe imobil!
Pentru inceput, poti sa faci apartamentul doar "in alb", iar ulterior sa faci amenajari mai costisitoare (toate pe cheltuiala firmei).
In contabilitate, poti acorda credit (fara dobanda) firmei, pentru amenajari. Firma poate sa prevada provizioane pentru cheltuielile cu apartamentul (inclus si ratele bancare de platit), iar profitul anual de va diminua. Aici trebuie sa fii bun antreprenor in a dirija banii (pentru investitii si/sau dividende). Un contabil bun, cu experienta in domeniul activitatii firmei, te poate ajuta foarte mult!

4 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Depinde ce calitate ai: proprietar, chirias sau executantul transformarii.
Execuantul are inteesul ca suma sa fie cat mai mare.
Chiriasul are interesul ca suma sa fie cat mai mica, DAR - ca firma - va avea cheltuieli mai mari.
Proprietarul are interesul sa aiba chiria catmai mare, asigurata. Daca este destept, va da mana libera chiriasului sa-si prepare spatiul dupa dorinta, dar pe cheltuiala lui. La terminarea contractului va avea de castigat.

| SingleForOne explică (pentru Bula):

Firma mea, locuință cumpărată sau în curs, print credit.

| SingleForOne explică (pentru Bula):

Ai idee de un contabil bun? Cam toate ar fi "puse pe hârtie", mai puțin acest lucru! laughing
Ar dura prea mult să caut fiecare detaliu minor la fiecare situație.

| Bula a răspuns (pentru SingleForOne):

Trebuie sa cauti!
Contabilul este cheia (in)succesului afacerii.

| Bula a răspuns (pentru SingleForOne):

Daca firma ta devine proprietara locuintei, atunci intai trebuie anuntata schimbarea de destinatie (la primarie) si inscrierea spatiului respectiv ca sediu /punct de lucru (in Statutul societatii, respectiv la Finante - te vaindruma contabilul), ceea ce va implica facturarile utilitatilor pe firma, pentru aceea locatie. Nu uita si firma expusa pe imobil!
Pentru inceput, poti sa faci apartamentul doar "in alb", iar ulterior sa faci amenajari mai costisitoare (toate pe cheltuiala firmei).
In contabilitate, poti acorda credit (fara dobanda) firmei, pentru amenajari. Firma poate sa prevada provizioane pentru cheltuielile cu apartamentul (inclus si ratele bancare de platit), iar profitul anual de va diminua. Aici trebuie sa fii bun antreprenor in a dirija banii (pentru investitii si/sau dividende). Un contabil bun, cu experienta in domeniul activitatii firmei, te poate ajuta foarte mult!