Asta e o intrebare ca fazele din trecut cand se vindeau cartele cu numar de aur cica si cereau aia o multime de bani pe niste numere care se repetau cifre din interiorul numarului de telefon gen 07xx330000, parca era mare branza.
Valoreaza cel mai mare pret pe care este cineva dispus sa ti-l plateasca pentru el.
Faptul ca are doar trei litere nu inseamna neaparat ca cineva iti va da o suta de mii de euro pe el.
Daca ai noroc sa detii domeniul cu numele unei corporatii internationale care vrea sa intre pe piata din Romania, poate ca poti lua ceva banuti. Daca detii trei litere care nu inseamna nimic pentru nimeni, valoreaza fix cat ai dat pe el.
De acord cu tine, mai putin la partea cu corporatia. Daca tu ai domeniul si nu ai facut cu el nimic, vin baietii, te dau in judecata, iti iau domeniul, si aia e. Uite, eu am de exemplu www.LNT.ro si de ceva ani se adauga continut pe el. Daca vine careva si il vrea, putem negocia omeneste, pentru ca interesul meu nu e sa fac bani pe spinarea lui pur si simplu si gata.
Da, stiu ca daca o corporatie vrea domeniul te pot da in judecata si pot si castiga.
Dar inainte sa se ajunga la proces de regula se face o oferta de cumparare, ca sa incerce sa rezolve problema amiabil. Clar nu vor oferi o caruta de bani, dar macar de un piscot si un saleu tot ar iesi.
Cum ziceam, depinde de caz. Daca tu ai luat domeniul ala si nu ai facut absolut nimic cu el si eventual pretinzi o suma ridicola, ti-o iei de nu te vezi.
Daca te referi la propriul tau domeniu, sa iti pui tu sa zicem 333.ro, costa aproximativ 15 e daca nu ma insel sa iti inregistrezi domeniul pentru 1 an. Daca iei si host web ( in funcite de firma ), cam 20 e sa zic, si apoi 5e sau cat e hostul lunar. Daca vrei sa cumperi un domeniu de 3 litere deja existent, pretul depinde strict de vanzator. Cat cere, atat se poate sa primeasca. Nu are o anumita valoare, ceri cat vrei.
In Romania pretul unui domeniu est emult mai mic decat pe international [ ex: EN - US ], e greu sa vinzi un domeniu care nu e legat de ceva. EX: oho.ro a fost la vanzare ani buni, acum il tine proprietarul si a facut ceva pe el. In timp daca numele se transforma in brand, pretul creste enorm.
Am si eu http://tulcea.info/ ideam pentru site informatii din Tulcea. Nu da nimeni bani pe el, deci clientul poate fi mereu cel care pune pretul, in rest el poate valoreaza dar nu e nimeni dispus sa sa plateasca, pret = utilitate la un moment = pretul maxim oferit
cryyyssssssss întreabă:
Tudoricu_Denisa_1997 întreabă: