Asa cum am spus,in baza actelor de livrare a marfii, tu faci Nota Intrare Receptie(NIR), cu adaos comercial, adica adaugi, sa spunem 50%, la pretul de livrare).Ai pretul pe kg+5o%=pret vanzare produs la kg.Se cantareste fiecare produs si se pune pretul, se inmulteste cu pretul de vanzare la kilogram si-ti da pretul de vanzare.De exemplu:
-pret livrare la kg=24 roni
-24 roni x 50%(adica 12 roni)=36 roni, pret vanzare pe kg
-un produs are 0, 100 kg x 36 roni=3, 60 roni.Pentru aceasta valoare, trebuie sa dai bon fiscal.
Daca nu ma uitam, asa din obisnuinta la raspunsurile mele, nu vedeam ceea ce ai scris.Sa fii atent, cui ii dai explicatia.
In primul rand,trebuie sa ai un spatiu,ori luat cu chirie,ori sa fie al tau,dar cu vad,unde sa poti vinde acele produse.
Apoi totul tine de hartogaraie si bani/taxe, dati peste tot.
Trebuie sa te decizi ce forma juridica vrei sa infiinteziersoana Fizica Autorizata, Intreprindere Familiala, Societate Comerciala(SNC, SRL).Dar, sfatul meu ar fi mai bine sa-ti faci un PFA.Este mai simpla contabilitatea.La Camera de Comert,dar chiar si de pe Google,poti afla ce acte iti trebuiesc,pentru infiintarea firmei.
In ceea ce priveste marfa,pe care o iei din depozite,la kg,iti trebuie o factura emisa de acel depozit si impreuna cu chitanta, care dovedeste plata produselor, le inregistrezi in contabilitate. Apoi trebuie sa faci actele de intrare in firma, cu adaos comercial(NIR), adica pretul de vanzare.Iti trebuie si casa de marcaj, pentru a da bon clientilor ce cumpara marfa.De obicei,marfa en detail(la bucata)se vinde la kilogram in magazin,dar am vazut si pret pus pe fiecare bucata.
In final, iti trebuiesc multe hartii si cam multi bani, doar pentru infiintare. Daca ai avea spatiul tau, ca sa nu mai platesti chirie, ar fi in avantajul tau.Restul,curent,gaz,autorizatii anuale pe la Primarie,le pui la "alte"chltuieli, pe langa cele necesare aprovizionarii.
Mai greu la inceput cu hartiile, pana iti faci un vad, niste clienti si daca este putere de cumparare, unde vrei sa deschizi magazinul.
Am spatiul, am PFA...ce nu am inteles eu este treaba cu marfa luata ( achizitionata) la KG pe care eu vreau sa o vand in magazin la bucata...aici ma pierd eu
Asa cum am spus,in baza actelor de livrare a marfii, tu faci Nota Intrare Receptie(NIR), cu adaos comercial, adica adaugi, sa spunem 50%, la pretul de livrare).Ai pretul pe kg+5o%=pret vanzare produs la kg.Se cantareste fiecare produs si se pune pretul, se inmulteste cu pretul de vanzare la kilogram si-ti da pretul de vanzare.De exemplu:
-pret livrare la kg=24 roni
-24 roni x 50%(adica 12 roni)=36 roni, pret vanzare pe kg
-un produs are 0, 100 kg x 36 roni=3, 60 roni.Pentru aceasta valoare, trebuie sa dai bon fiscal.
Daca nu ma uitam, asa din obisnuinta la raspunsurile mele, nu vedeam ceea ce ai scris.Sa fii atent, cui ii dai explicatia.
Din cate am mai inteles si eu de pe la altii merge si sa cumperi la KG si sa iti numeri produsele si sa iti faci pret la fiecare articol in parte.Mi se pare putin mai complicata treaba ( la inceput ).Mai sunt cate unii care astazi au produsele la 10 lei...maine le lasa la 5 lei..si tot asa pana scapa de marfa.