Bună.
Lista completa pentru a solicita ajutorul de somaj
Foarte multe persoane sunt in situatia de a solicita ajutorul de somaj.este important sa stim cine beneficiaza de ajutorul de somaj si ce acte sunt necesare cand solicitam acest serviciu.
1. Actul de identitate, in original si copie;
2. Actele de studii si de calificare, in original si copie;
3. Certificatul de nastere, in original si copie;
4. Certificatul de casatorie, in original si copie;
5. Adeverinta medicala, din care sa rezulte ca este apta de munca sau ca are eventuale restrictii medicale;
6. Actele eliberate de organele financiare teritoriale, din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decit indemnizatia de somaj;
7. Declaratia pe proprie raspundere din care sa rezulte ca nu are loc de munca, nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii mai mici decit indemnizatia de somaj.
In afara actelor si documentelor enumerate mai sus care trebuiesc prezentate de toate categoriile de solicitanti de indemnizatie de somaj, cererea pentru acordarea indemnizatiei de somaj va fi insotita, dupa caz, si de :
A. In cazul persoanelor provenite din munca :
a) Carnetul de munca, in original si in copie, sau, in cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajatori si vizata de inspectoratul teritorial de munca, din care sa rezulte perioadele in care s-a prestat activitatea, precum si data si motivul incetarii raporturilor de munca sau de serviciu de la ultimul angajator.
b) Copie de pe hotarirea definitiva de reintegrare in munca, atunci cind reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata anterior din cauza incetarii definitive a activitatii sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia.
c) Dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, respectiv adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana a fost incadrata anterior, din care sa rezulte desfiintarea postului.
d) Declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de munca, in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului, urmind ca agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sa verifice la organele competente veridicitatea.
e) Adeverinta prevazuta la art.18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
B. In cazul pensionarilor de invaliditate care isi redobindesc capacitatea de munca :
a) Carnetul de munca, in original si in copie, sau, in cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajatori si vizata de inspectoratul teritorial de munca, din care sa rezulte perioadele in care s-a prestat activitatea, precum si data si motivul incetarii raporturilor de munca sau de serviciu de la ultimul angajator.
b) Decizia de revizuire medicala, in original si in copie, emisa de medicul expert al asigurarilor sociale, din care sa rezulte redobindirea capacitatii de munca.
c) Adeverinta de la ultima unitate sau dovada de la organele competente, din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior, respectiv din cauza incetarii definitive a activitatii angajatorului.
C. In cazul persoanelor ale caror raporturi de munca sau de serviciu au incetat in perioada de suspendare a acestora :
a) Carnetul de munca, in original si in copie, sau, in cazul in care nu s-a intocmit carnetul de munca, adeverinta eliberata de angajatori si vizata de inspectoratul teritorial de munca, din care sa rezulte perioadele in care s-a prestat activitatea, precum si data si motivul incetarii raporturilor de munca sau de serviciu de la ultimul angajator.
b) Dovada din care sa rezulte ca nu mai este posibila reluarea activitatii la angajator.
c) Declaratie pe propria raspundere a persoanei in cautarea unui loc de munca, in cazul in care aceasta nu poate obtine dovada din care sa rezulte ca reluarea activitatii nu mai este posibila la angajator, urmand ca agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sa verifice la organele competente veridicitatea declaratiei.
d) Act din care sa rezulte data incetarii motivului pentru care au fost suspendate raporturile de munca sau de serviciu.
D. In cazul persoanelor care au incheiat contract de asigurare pentru somaj :
a) Copie a contractului de asigurare pentru somaj, incheiat cu agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza isi au domiciliul sau resedinta.
E. In cazul absolventilor institutiilor de invatamant, in varsta de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale :
a) Actul de absolvire a formei respective de invatamant, in original si in copie.
b) Declaratie pe propria raspundere a absolventilor ca nu urmeaza o forma de invatamant la data solicitarii dreptului.
F. In cazul absolventilor scolilor speciale pentru persoane cu handicap in varsta de minimum 16 ani, care nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale :
a) Actul de absolvire a scolii speciale pentru persoane cu handicap, in original si in copie.
b) Declaratia absolventilor ca nu urmeaza o forma de invatamant la data solicitarii dreptului.
G. In cazul persoanelor care au efectuat stagiul militar :
a) Livretul militar sau adeverinta de lasare la vatra, in original si copie.
b) Declaratie pe proprie raspundere ca inainte de efectuarea stagiului militar persoana nu a fost incadrata in munca.
c) Adeverinta eliberata de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, prin care se certifica data inregistrarii persoanei in evidentele proprii, in cazul in care persoana s-a inregistrat in vederea medierii pentru incadrare in munca la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditat conform legii.
Sursa: http://www.informatiiprofesionale.ro/......-de-somaj/
Pa, pa.
Buletinul, toate contractele obtinute in ultimul post de munca, datele de muncitor (orele lucrate si firma respectiva) si sa completezi un formular care il primesti la biroul de somaj.
N prezent, indemnizaţia de şomaj reprezintă 75% din salariul de bază minim brut pe ţară, respectiv 405 lei. La această sumă se adaugă cote procentuale, în funcţie de vechime şi de salariu.
Pentru a primi indemnizaţia de şomaj trebuie să vă depuneţi dosarul la Agenţiile Teritoriale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Iată ce acte trebuie să conţină dosarul:
√ cerere pentru obţinerea indemnizaţiei;
√ carte de identitate (original şi copie);
√ acte de studii şi de calificare (original şi copie);
√ certificat de naştere (original şi copie);
√ certificat de căsătorie (original şi copie);
√ adeverinţă medicală din care să reiasă că sunteţi apt de muncă;
√ acte eliberate de organele financiare teritoriale din care să rezulte că nu aveţi alte venituri;
√ declaraţie pe propria răspundere că nu aveţi loc de muncă;
√ alte acte (după caz).
Trebuie să ştiţi că persoanele care au cotizat la stat minimum un an, la fel ca absolvenţii şi militarii, vor primi şomaj doar 6 luni. Persoanele care au cotizat cel puţin 5 ani la stat vor primi şomaj 9 luni, iar cele care au cotizat peste 10 ani vor primi ajutorul timp de un an.
Mai mult: Acte necesare pentru obţinerea şomajului | Libertatea.ro
Dacă vreţi să primiţi ajutorul de şomaj, cereţi informaţii la Agenţiile pentru Ocuparea Forţei de Muncă sau accesaţi site-ul www.anofm.ro
Mai mult: Acte necesare pentru obţinerea şomajului | Libertatea.ro
Dosarul se depune la Agenţia Teritorială pentru ocuparea Forţei de Muncă.
Mai mult: Acte necesare pentru obţinerea şomajului | Libertatea.ro
1. Actul de identitate, in original si copie;
2. Actele de studii si de calificare, in original si copie;
3. Adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii medicale;
4. Actele eliberate de organele financiar teritoriale, din care sa rezulte ca persoana nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.
Depinde de la caz la caz. Vezi aici http://www.somaj.info/acte-necesare-somaj mai multe detalii referitor la acte somaj.
Actul de indentitate in original si copie
acte de studii si de calificare in original si copie
certificatul de nastere in original si copie
certificatul de casatorie al parintilor in original si copie
adeverinta medicala din care sa rezulte ca esti apta de munca sau ca ai eventuale restrictii medicale
actul de absolvire a formei de invatamant in original si copie
declaratie pe propria raspundere (adica la notar)
adeverinta eliberata de la finate
astea sunt actele pentru cautarea unui loc e munca.asta te pune sa faci prima data.si dupa aceea te mai pune sa faci inca un dosar cu acelasi acte
sper ca ti.am fost de ajutor:X
anonim_4396 întreabă: