Iti spun cum as proceda eu.
Semnat contract de inchiriere, care va fi innregistrat la ANAF. Altfel e nul.
In ziua in care intru in chirie, impreuna cu Proprietarul facem si semnam un "Proces de predare-primire" in care sa apara urmatoarele:
- index-urile pentru toate contoarele din casa: gaz, curent, apa.
- valorea si situatia ultimelor facturi: gaz, curent, cablu tv/internet
- situatia la zi in scris oferita de taxele comune, sa nu fie datorii.
de asemenea se vor nota toate problemele sau statusul fiecarui obiect mai important din casa. de exemplu: usa frigider zgariata, maner lipsa dulap hol, vas wc fisurat. ca sa nu ma trezesc ca trebuie sa le platesc eu ca si cand le-am stricat eu.
De asemenea se va specifica ca vizita Proprietarului la apartamentul inchiriat, poate fi facuta doar in prezenta chiriasului.
PS: multe din ce-am scris poate ti se par firesti si nu ar trebui sa le specifici. viata reala insa mi-a oferit ocazia sa spun ca Trebuie totul specificat si scris. Apoi semnat. In doua exemplare.