În cazul persoanelor juridice, au eliberat ordine de plată ori cecuri (ori alte instrumente de plată) pentru sume pe care de fapt nu le aveau în cont. În situația asta, normal că banca nu poate aproba plata, nu validează transferul dintr-un cont în altul dacă nu există suma respectivă.
Refuzare la plata se intampla cand... nu sunt bani!
Asta se poate intampla cand:
- depasesti limita de credit (la cartele de credit) sau
- suma minima in cont (la cartile de debit) sau...
- banca pur si simplu n-are bani sa te plateasca (bancomatul este gol sau banca este in incapacitate de plata).
Cineva a cumpărat ceva cu cardul. Mai exact a inițiat procedura de plată online, cu cardul.
Produsul cumpărat valora 101, 50 lei.
Clientul care a dorit să cumpere, avea în contul lui bancar 99.80 lei.
Ordinul lui de cumpărare a ajuns online la contul lui bancar.
Acolo robotul, softul a constatat, când a încercat să extragă suma de 101, 50 din cont să rezultatul era, 99.80 - 101.50 = - 1.7 lei, deci clientului îi lipseau 1.7 ca să se poată face plata.
Pentru aceasta, robotul a transmis online către client mesajul.
Refuz la plată. Motivul, fonduri insuficiente.