Buna.
Las aici info pentru cine nu stie ce este.
,, Acest stil alternativ de publicitate se bazează într-o mare măsură pe o strategie de marketing neconvențională, cu un grad înalt de energie și imaginație. Guerilla Marketing este despre a lua consumatorul prin surprindere, despre a face o impresie memorabilă și a crea un subiect demn de discutat în societatea în care a fost implementată.''
O metoda faina care mi-a intrat in minte e schimbul de replici sau glumele intre firme concurente. A fost si la noi in Romania o astfel de reclama pentru McDonald's si KFC, un fel de frenemies (friend+enemy). :))
-> Exemplu https://www.economica.net/......1971.html.
Mai poti vedea aici exemplu asemanator la numarul 2. https://thecon.ro/top-5-exemple-de-guerilla-marketing/
Mai sunt si alte metode pentru online dar nu stiu cat de bine functioneaza.Pentru mine cea de sus e geniala si memorabila.
-O alta strategie e cea de a-ti asocia firma sau brandul cu influenceri sau micro-influenceri. Oamenii percep o afacere mult mai uman si mai de incredere, sunt mai predispusi sa cumpere etc daca asociaza acea afacere cu o vedeta sau un chip cunoscut.
->Exemplu : Jamilla Cuisine care s-a asociat cu foarte multe branduri de la tigai si alte cele pentru bucatarie, pana la alimente. Cei care o urmaresc pe Jamila pe Youtube vor fi mai inclinati sa cumpere de la acele branduri.
-Marketingul prin identitate națională - crează un sentiment emoțional desemnat de apartenență naționala, permițând utilizatorului să interacționeze cu caracteristicile și beneficiile unui anumit produs sau serviciu bine poziționat în context. Sentimentul de identitate națională este intim fiecărei persoane și depinde de felul în care are loc în cazul fiecărei persoane.
->exemplu la nr.5 https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/despre-guerilla-marketing
-Grupuri si forumuri online - cum scrie la nr 5. aici http://onlineincometeacher.com/......s-website/
->Imi amintesc ca pe Facebook, am dat peste un brand de dulciuri facute in Romania, Sweeteria cred ca ii spunea si m-a surprins ca aveau inclusiv grup Facebook dedicat pentru oameni care faceau retete cu produsele lor. Aveau reguli fixe, pozele de prezentare puteau fi facute oricum, indiferent de calitatea pozei, dar trebuiau sa includa produsele lor, sa se vada clar ambalajul.
Ultima metoda e cea de a crea o sarbatoare proprie pentru tipul de produs pe care il vinzi, incurajand oamenii sa posteze poze pe pagina ta cu taguri specifice. Exemple: acum exista Sarbatoarea nationala a cafelei, a mancarii fast food etc toate propuse de afaceri din domeniu.
Orice duce la un cliseu sau aduce factorul wow. Mai nou vad pe Tiktok oglindiri ale vietii balcanice sau ale vietii din Romania cu exagerari.
Vlad2457 întreabă:
andreiscripcaru întreabă: