Un taximetrist isi castiga existenta in functie de incasarile din comenzi, din care plateste toate "darile" la firma, service, combustibil, impozite si taxe etc.
Depinde de cum te intelegi cu angajatorul. Unii prefera sa ofere masina pe care se lucreaza in locatie pentru o anumita suma, de exemplu 100 de lei. Asta inseamna ca tu ca sofer de taxi trebuie sa ii dai angajatorului la sfarsitul zilei 100 de lei, va rebuii sa suporti combustibilul consumat + plata comenzilor pe care le-ai luat prin statie. Ce iti ramane peste este al tau. Mai este o varianta in care poti lucra ca sofer de taxi la kilometru si la sfarsitul lunii vei primii salariu in functie de cati kilometrii ai facut. Unii angajatori pot impune un minim de kilometrii pe care sa ii faci in fiecare zii, 70-100, depinde de la caz la caz. Insa cand lucrezi la kilometru ai avantajul ca nu mai platesti comenzile si nici benzina, insa esti in dezavantaj daca nu cunosti strazile orasului in care practici taximetria si te plimbi in gol pana cand gasesti comanda pe care trebuie sa o iei, iar kiloetrii facuti vor trebuii sa fie platiti din buzunarul tau. Sper ca te-am lamurit.
dygas întreabă: