Supermarketurile se aprovizioneaza direct de la producator.Pentru a fi siguri de produsele ce urmeaza sa ajunga in magazin, se întocmesc niste contracte in care se stipuleaza conditiile si termenii de livrare a marfurilor si obligatiile ce le revin ambelor parti.
Unele au contracte cu producatorii, altele, mai mici, tip mega image, sa zicem, se aprovizioneaza din metro, en gros. Pot sa aiba contracte direct cu o parte din producatori, iar alte produse sa le ia din hipermarket. Stiu ca se intra foarte greu cu produse pe rafturile din supermarket. Costa mult raftul, trebuie data spaga, exista un monopol, intermediari, care iti faciliteaza accesul, contra unui "comision".
Horea, nu ma refeream la marcile mega image; era doar un exemplu, nu am verificat daca mega image chiar se aprovizioneaza la metro, de-asta am scris "sa zicem". Ma refeream la dimensiuni. Cat despre spaga, exista. Nu stiu daca lucrezi in domeniu, pari sa da, dupa calitatea informatiilor pe care le oferi; eu am stat de vorba cu cateva persoane, producatori autohtoni, printre care o tanti care are o sera de flori pe langa mihailesti, si un nene cu o cultura de muri in prahova. Amandoi mi-au spus acelasi lucru: ca pe supermarket exista monopol detinut de producatorii mari care subinchiriaza rafturile (pentru un anumit comision). Stiu, te gandesti ca o tanti cu sera nu poate avea prea multe ghivece cu flori de vanzare. Cand am fost eu sa ii iau un interviu avea peste 1000 de ghivece si jardiniere cu petunii, ce plecau la (surpriza!) un alt producator, ce le vindea (la mana a doua, deci mai scumpe) la bricostore.
Supermarket-urile se aprovizionaeaza direct de la producator. Pt. Psiholoaga: hai ca ma faci sa rad cu mega image si metro. Daca chiar esti curioasa, marcile proprii mega image sunt aprovizionate din Belgia (Delhaize Group).
Si nu e vorba de spaga sau intermediari. Supermarket-urile achizitioneaza direct de la producatori. Datorita conditiilor pe care le ofera, percep taxe de intrare, taxa de discount logistic (daca e cazul de asa ceva), taxa de capat de raft, etc. Reprezinta o modalitate de distributie pentru producatori. Exista multe avantaje si dezavantaje pentru producatori.
Avantaje:
- vand volume foarte mari
- sunt prezenti pe tot teritoriul tarii cu minim de cheltuieli
- centralizeaza riscul de neincasare
- opereaza cu minim de personal
Dezavantaje:
- taxe care trebuiesc platite pentru produse
- termene mai lungi de plata
- mai sunt cateva, neinteresante pentru voi.
Daca ai fi producator, ce ar fi mai interesant pentru tine:
- sa angajezi zeci de oameni pentru distributie, sa cumperi atat masini de 20 to (pentru transportul marfurilor intre orase) si cele de max 3, 5 to, care sa livreze pe magazine, sa cumperi frigidere, rafturi, suporturi pentru fiecare magazin, etc, sau sa livrezi marfa la depozitul unui retailer care se ocupa apoi de toate?
Pentru Sensei.BRO: Nu e tipic pentru romani. Este o practica comerciala clar stabilita de catre piata.
Iar intermediarii: nu e vorba de intermediari. Este vorba de specialisti in vanzarea catre supermarket-uri. Este un tip special de vanzare, diferita de toate celelalte. Este o vanzare de precizie, deoarece gresirea unui singur procent de pret poate duce la faliment.
Stiu ce vorbesc, chiar eu ma ocup de vanzarea prin supermarket.
Pentru
De la firmele producatoare! Daca ar cumpara engros nu ar avea prea mult de castigat.Pretul este mult mai mic direct de la producator...
William întreabă:
Bipolaru21 întreabă: