Facturile sunt o parte din documentele contabile si sunt emise atat de firma, cat si de furnizorii de marfuri si de servicii.
Asemanator, cum poti tine si tu pentru tine evidenta banilor primiti (salar, banii de buzunar etc.) si ale cheltuielilor facute (cumparaturi, facturile de utilitati etc.).
Contabilul tine evidenta tuturor incasarilor si platilor facute de firma, in totalitate si pe categorii, pe baza de acte (facturi, chitante, dispozitii de plata, extrase de conturi etc.).
NU toate firmele au contabil!
" PringAloe : facturi de la ce?
- de la produsele pe care le vinde firma respectiva" (corect!)
și
- de la produsele/serviciile pe care le cumpără firma respectiva
Toate firmele au un contabil. Acesta poate fi angajatul firmei, daca firma are miscare de mijloace materiale si banesti mari sau angajat doar sa tina contabilitatea - firme mici, de familie etc.
Daca cel ce are firma se pricepe la contabilitate, o poate tinea el sau cineva din personal. In acest caz isi angajeaza un contabil expert, care trebuie sa intocmeasca si sa semneze documentele contabile care se depun lunar la ITM. Acesta lucreaza cateva zile pe luna: verifica documentele si le contrasemneaza.
Nu ai inteles.
Se poate ca firma sa nu aiba contabil angajat, dar este obligatoriu sa aiba un contabil cu drept de expertiza contabila, care primeste documentele de la cel care a tinut contabilitatea primara, le verifica, le baga in evidenta firmei pe coduri si depune bilantul contabil la ITM. Sunt firme care intocmesc toate documentele de contabilitate - avand contabil de meserie angajat, dar care nu poate semna documentele care se depun la ITM, din care un exemplar ramane la arhiva firmei, deoarece nu are acordat dreptul de expertiza de catre CECCAR.
Si aceea este tot contabilitate si este tinuta de o persoana, care este contabil sau face contabilitatea prin cumul.
Indiferent ca este contabilitate in partida simpla sau dubla, bilantul contabil trebuie depus la ITM sub semnatura unui contabil de specialitate. La acesti contabili ma refeream.
Nene, pare că vorbim degeaba! te mai citez odată că acolo ai zis bine și te-am saluat, că ești pe lângă temă (și tu nici nu-ți dai seama de asta)
"mi25: Se poate ca firma sa nu aiba contabil angajat"
deci NU toate firmele trebuie să aibă contabil. Noroc și mai citește inainte de a te inflama degeaba
Tu nu intelegi cum se tine contabilitatea in functie de firma, societate economica, etc.
Eu am spus: "Toate firrmele au contabil", nu am zis ca "Toate firmele au contabil angajat"
Sa-ti explic babeste. Contabilul angajat este cuprins in organigrama firme. Firmele mici nu au asa ceva, dar au contract de prestari servicii cu un contabil expert, care le tine evidenta contabila, lor si altora. Acestia nu au salariu la firma, ci sunt platiti pentru prestarea serviciului. Ei nu raspund disciplinar in fata firmelor cu care au contract, ci numai civilmente sau penal pentru greselile pe care le fac.
Iti recomand sa analizezi, daca poti, diferenta dintre cele doua aspecte, in care, in ambele exista contabil.
Mai omule, tu nu intelegi ce inseamna acea expresie "a avea contabil" Am vazut si la alta intrebare ca-ti lipseste logica. Ti-am mai spus: nu vinde castraveti la gradinar.
Nici o firma nu poate sa lucreze fara contabil, indiferent in ce postura lucreaza: angajat la firma sau prin contract de prestari servicii. Dar el este tot contabilul firmei. Cand mergi la ITM esti intrebat: cine este contabilul firmei.
Si cu asta basta. Nu te blochez, dar nu mai raspund pe acesta tema.
De la toate operațile comerciale, facturi emise de firmă, sau facturi primite de la altefirme dela care a cumpărat ceva, sau de la furnizorii de servicii, apă, canal, electricitate, pază.
Toate documentele: facturi, bonuri fiscale, procese verbale fiscale (de scadere sau inregistrare) care justifica primirea sau instrainarea bunurilor materiale si banesti trebuie sa ajunga la persoana care tine contabiitatea firmei.
Intr-o firma nu se poate misca nici un produs sau ban - de la o persoana fizica sau juridica la alta - fara documentele prevazute de lege. Altfel este evaziune fiscala.
In mod normal ORICE MUTARE face o firma, primeste o hartie de 2 lei care, se numente ''bon fiscal sau factura'' si astea trebuie in mod normal sa ajunga la contabil, da e bine sa le faci INAINTE o poza pentru arhiva personala de jpg-uri, caci contabiliii mai pierd din ele, destinu e devina, dar preventia e mai buna.
Esti elev la liceul economic?
Facturi la... orice. Incepand cu produsele cumparate, cu cele la utilitati, continuand cu cele la produsele vandute, tot. Ba chiar si chitantele, nu numai facturile. Tot ce inseamna ban cheltuit sau incasat.
Facturile de la utilitati, bonurile fiscale chiar si de la papetarie, facturi emise, facturi incasate, totul trebuie inregistrat in contabilitate.
Boby întreabă: