In primul rand ai nevoie de o firma: Infiintare SRL
SOCIETATE CU RASPUNDERE LIMITATA - este o forma legala de societate, care are o raspundere limitata fața de asociatii acesteia si fața de legislatia din Romania, recomandabila cu asociat unic sau un numar mic de asociati.
Documente necesare pentru procedura de inregistrare:
– Fotocopii carte de identitate/ pasaport asociati;
– Dovezile privind sediul social/ secundar al societatii;
– Acordul Asociatiei de Proprietari (unde este cazul);
– Specimenul de semnatura pentru administrator;
Etapele de urmat:
Verificarea disponibilitatii si rezevarea denumirii societatii.
Stabilirea sediului social al societatii. In cazul in care sediul social va fi intr-un imobil aflat la bloc, va trebui luat Acordul Asociatiei de Proprietari si al veciniilor comuni.
Specimen de semnatura dat de administrator in fata unui notar public.
Redactarea Actul Constituitiv al societatii;
Declaratii pe proprie raspundere in care se va mentiona ca indeplinesc conditiile prevazute de legislatia in vigoare, pentru asociati/administrator.
Dovada depunerii capitalului social se va obtine de la banca dorita.
Depunerea documentelor la Oficiul Registrului Comertului.
Ridicarea documentelor aferente inmatricularii.
Termenul de imatriculare: 4 zile din momentul in care avem toate actele de la dumneavoastra.
Infiintare SRL
Infiintare SRL – Informatii detaliate
Pentru infiintarea unui SRL, va trebui sa aveti in vedere asociatii care vor reprezenta si administra societatea, si participarea fiecaruia la capitalul social al societatii. Acesta, la momentul infiintarii unui SRL, va trebui sa fie de minim 200 lei, conform prevederilor Legii societatilor comerciale nr. 31/1990.
Documentele pentru infiintare SRL, se depun la Registrul Comertului unde va fi sediul social al firmei, inregistrarea fiind finalizata intr-un termen de 3 zile lucratoare de la data depunerii.
Verificarea si rezervarea denumirii este esentiala pentru a demara procedura de infiintare a unui SRL. In momentul in care v-ati decis sa infiintati un SRL va trebui sa aveti pregatita o lista cu cel putin 3 denumiri, in ordinea preferintelor.
Stabilirea sediului social este urmatorul pas pe care va trebui sa il faceti pentru a infiinta un SRL. Acesta poate fi gazduit la dumneavoastra acasa sau la o alta adresa ( nu are importanta daca sunteti sau nu proprietarul spatiului). Pentru stabilirea sediului social intr-un bloc/locuinta alcatuita din mai multe apartamente, va fi nevoie de acordul asociatiei de proprietari si acordul veciniilor.
In situatia in care nu gasiti nici un spatiu pentru gazduirea sediului social, va putem ajuta noi, prin gazduirea temporara a sediului social la un cabinet de avocat – va oferim gazduirea sediului pentru 6 luni – onorariu de 650 lei, iar pentru o perioada de 1 an- onorariul este de 900 lei.
Un alt aspect important, la infiintarea SRL-ului, este alegerea obiectului de activitate al societatii, un obiect principal si restul obiectelor secundare, care va trebui sa corespunda cu activitatea economica pe care o veti desfasura si cu Codificarea CAEN Rev. 2 conform legislatiei in vigoare la ONRC.
Dupa ce v-ati hotarat cu privire la aspectele enumerate anterior, persoanele care vor fi asociati/administrator, va trebui sa se prezinte in fata unui notar public pentru a da declaratile de asociati/administratori si specimen de semnatura (acesta se da doar de catre persoanele care vor detine calitatea de administrator in firma). Costul acestora variaza, in functie de notar, intre 30 lei-80 lei.
Avand pregatite aceste aspecte, se poate redacta actului constitutiv, pentru a putea efectua depunerea si varsarea capitalului social intr-un cont de capital social pe care il puteti deschide la orice banca.
Depunerea documentelor pentru infiintarea SRL-ului, se va realiza dupa ce acestea sunt pregatite si semnate de catre toti asociatii. Termenul de eliberare al documentelor de la Registrul Comertului este de 3 zile lucratoare.
Taxele percepute de ONRC pentru infiintarea SRL-ului sunt de aproximativ 550 lei, la care se adauga capitalul social de minim 200 lei si onorariul notarului pentru declaratiile de asociati/administrator si specimen semnatura. Acum trecem la actele magazinului: Va sunt necesare:
1. disponibilitate denumire;
2. contract pentru sediul social;
3. contract pentru punctul de lucru;
4. act consitutiv;
5. dovada capital social-minim 200 lei;
6. specimen de semnatura;
7. declaratii asociat administrator;
8. cazier fiscal;
9. cerere tip;
10. taxe registru
11. autorizatii obtinue de la ORC in baza declaratiilor tip date de dvs.