Eu am lucrat la birou in trecut pentru varianta asta : firmă de construcții care efectuează lucrări de construcții și întreținere a imobilelor rezidențiale și nerezidențiale (industriale și civile) si aveam asa : TESA (aici intra anumiti ingineri ca si diploma dar care fac munca de birou, contabil/economist, director tehnic,director general, inspector SSM, inspector resurse umane, secretara, eu stiu dupa caz arhitect, inginer sef etc), apoi avem muncitorii: muncitori necalificati (care si ei sunt de mai multe tipuri in constructii - vezi COR), dulgheri, tamplari, electricieni (neaparat atestati ANRE!), dupa caz sofer pentru masini mici ale societatii, sofer profesionist, manevrant buldoescavator, manevrant nacela (unde este cazul, ca daca nu am asa ceva in dotare...) si multi altii dupa caz.
Inca o chestie de exemplu daca am lucrari de mare anvergura pot incheia contracte cu subcontractori de ex. daca eu am 15 necalificati si ca sa termin o lucrare conform contractului care ajunge la termen in 7 luni, mai "inchiriez" de la societatea cu care fac contract inca 20 de necalificati pe o perioada de x zile/luni. valabil prin aceste subcontractari sa iau de la o terta societate si alte forme de muncitori (electricieni de ex.) sau chiar utilaje, poate imi trebuiesc 2 macarale si nu am asa ceva asa ca le inchiriez cu sau fara macaragiu. Totul depinde de obiectul firmei cat si de natura serviciilor prestate.
Valy9999 întreabă: