Depinde de produs. Ideea e ca poti sa iei frumos datele oamenilor, sa iti faci o baza de date cu telefoane, produse, termen de garantie, si sa le oferi extra garantia si in viitor, inainte sa expire garantia initiala. Eu de exemplu mi-am luat o masina de spalat de curand (bine, nu din magazin, ci direct de la Samsung Romania) si are 2 ani garantie standard. Daca o sa am probleme cu ea in perioada de garantie, atunci cel mai probabil o sa ii cumpar si extensie de 2-3 ani. Daca nu, cel mai probabil nu o sa fac asta, sau o sa o fac doar daca voi sta foarte bine cu banii. Extensia de garantie la achizitia initiala a unui electrocasnic e un efort financiar pe care multi nu il considera fezabil. Uite, ca sa iti zic si o poveste, am luat un grill de prin Altex/Media Galaxy/Flanco (nu mai stiu exact de unde), si i-am luat si extensie de garantie. La doar cateva saptamini de la achizitie, a cazut pe jos (era pe masina de spalat, am pus rufe la spalat, nu eram acolo, a vibrat urit masina si a cazut grillul) si s-a spart urit intr-un colt. Prostia mea, vina mea 100%, si modul in care e spart practic invalideaza orice posibilitate de a beneficia de garantie in viitor.
Nu stim, poate ei fac ilegalitati si daca vor fi prinsi vor fi dati afara sau dosar penal, garantia extinsa nu o acorzi tu unui produs ci magazinul, deci trebuie sa fie oferta magazinului nu a ta, ar trebui sa vorbesti cu seful de raion din magazinul unde lucrezi si sa sa i spui ceea ce fac colegii tai altfel devii complice daca vei avea reclamatii de la clienti referitor la produsele vindute si termenele de garantie.
Baga in seama oamenii. Lasa-i printre rafturi 1-2 minute, fa-ti de lucru in zona, dar nu ii studia, nu te uita fix la ei. Apoi intreaba-i daca le poti fi de ajutor.
99.9% dintre oamenii care cumpara, au iesit din casa cu scopul asta. Deci nu ai cum sa ii convingi pe cei care doar se uita. Lucrezi doar cu cei veniti pregatiti sa cumpere. De multe ori ii recunosti prin formula: vin mai multi membri ai familiei, si stau pe la un singur raion, la obiectele ce ii intereseaza.
Ca sa le vinzi un serviciu inutil precum garantia extinsa, trebuie sa ai pe limba avantajele. Ofera-le amical, impartial. Nu incerca sa le impui.
Eu mereu am facut afaceri cu atitudinea impartiala. Am pus in fata beneficiile pe care eram sigur, si am lasat persoanele sa se hotarasca singure.
Fii atent la exprimare, nu pierde timp cu oamenii care au multe intrebari generale despre produse, mai ales daca sunt barbati trecuti de 50 de ani, neinsotiti de familie
Aia n-au bani nici de o bere, sunt doar curiosi. Urmareste familiile.
Tinerii care cumpara, vor intra in magazin cu tema facuta (specificatii si review-uri vazute pe net), vor merge direct la raftul cu pricina si vor zice "asta e". Stai pe aproape, sa le aduci produsul, si sa le raspunzi la eventualele intrebari.
Ii spui omului ca si cand ar fi normal
Hai sa va dau o garanție de 4 ani in plus pentru x lei
Ca si când vreți si garanție
Pai costâ
Ca si cand nu ar avea deloc de nici un fel garantie produsul respectiv
Si doar garantia aceea extinsa este folositoare si bună si serioasa
Celalanta este un gunoi neserioasa
Pe langa analiza perfecta a lui NoTurbinaNoGood,
1) Ai grija sa cunosti toate detaliile tehnice, si de utilizare-montaj ale produselor vandute, si sa le expui clientilor fara minciuni, exagerari, abureli...
2)... Cu garantiile extra insista in special la brandurile mai proaste.
Insa nu la cumparatorii amarati care abia au bani sa cumpere produsul (tot cum a zis colegul, trebuie sa urmaresti potentialii cumparatori de pe margine, si sa observi cat de hotarat e sa cumpere un anumit produs, sau daca e interesat de o anumita categorie. )
Cei care cumpara produse de la brandurile de top, o fac tocmai ca sa nu ajunga in garantie. Deci in majoritatea cazurilor, nu au chef de garantie extra.
Si sa ii spui omului ca produsul cutare, care e cel mai cel, si costa o caruta de bani, se poate defecta oricand, iarasi nu e de dorit.
3) unde vezi ca omul se uita la cel mai ieftin produs, si apoi de10 ori in portofel, nu insista.