| alexdrugs a întrebat:

Salutare tuturor, nu de mult timp mi-am pus ambitia sa ma apuc sa fac o firma de organizari/prestari servicii in evenimente(foto/video, fum la dansul mirilor, cabine foto, mascote samd.) si nu am cateva informatii utile, inca nu am deschis si nu am sa o fac pana nu imi elimin acele semne de intrebare.Ce este de precizat este faptul ca, nu am mai deloc cunostinte economice in ciuda faptului ca am terminat facultatea de Contabilitatea... sarim peste si incep sa insir acele intrebari:
1. Dările catre stat, cum se platesc? ( lunar, trimestrial dau anual?)
2.Ce dări trebuie platite?
3. Daca intr-o luna nu am niciun eveniment, eu ce platesc catre stat?
4.Trebuie sa am casa de marcat obligatoriu si scos bon pentru fiecare contract pe care il inchei?
5. Daca invat cat de cat demersul contabilitatii(repet nu am habar, mi-a placut doar informatica de gestiune )as putea ca pe viitor sa tin eu contabilitatea?
6. Daca imi cumpar sa zicem un aparat foto (pur si simplu un exemplu) trebuie neaparat sa il iau pe firma?
7.Care sunt taxele ce le platesc statului?
8.Sunt obligat sa am un angajat in firma respectiva? Daca da, as putea spre exemplu sa imi pun prietena sau mama pe un program de 6h si sa ii platesc dările pentru salariul minim pe acel program?
8.Atunci cand fac un contract cu cineva pentru o cabina foto la nunta de exemplu ce trebuie sa ii ofer(ca hartogaraie ma refer)?
9.Ce acte trebuie sa ii duc contabilului lunar sau la cat timp se duce?
10.Anaful ma poate intreba, de exemplu, de unde am camera foto respectiva sau orice alt echipament?
11.Mai spuneti-mi voi, ce ar mai trebui luat in calcul la o astfel de firma.
MULTUMESC ANTICIPAT! Dau fundita.

5 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Vei avea nevoie de un manager si de un contabil bun (nu unul care a terminat ca tine "facultatea de Contabilitatea". big grin
Daca pe acestia doi le-ai angajat cu contract, te poti apuca de firma. Toate detaliile referitoare la intrebarile puse de tine le poti discuta /optimiza cu cei doi angajati de baza.

| sonya a răspuns:

Buna,

Prea multe intrebari pentru o persoana care vrea sa isi deschida o afacere. Daca nu ai suficiente informatii, indicat ar fi sa platesti pe cineva care sa te ajute. Aceste informatii nu le gasesti asa usor si nu cred ca cineva si-ar pierde timpul. Pana la urma tu vrei o consultanta.

Cauti o persoana si mergi la intalnire. Acolo ii spui exact ce vrei, el iti va spune ce optiuni ai. Doar asa poti afla raspunsuri concrete pentru ca lucrurile pot fi diferite in functie de ceea ce iti doresti.

Vad ca cineva te-a sfatuit sa iti faci pfa. Atat pfaul cat si SRL-ul au avantajele si dezavantajele lor si poti afla asta doar de la un specialist.

Sfatul meu este sa il cauti, sa mergi sa discuti si apoi te deizi ce vrei sa faci mai departe.

Succes!

| sierra1 a răspuns:

Aici poți beneficia de asistență și îndrumare de specliatate în domeniul fiscal:
https://www.anaf.ro/......prin_email

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Au. Pai cum ai luat tot, ai deschis firma, dar nu stii ce taxe platesti?
Eu recomand un pfa, si sa te uiti dupa codu caen care corespunde cu ceea ce vrei tu sa faci. Si da, daca cumperi pe firma, ce ai de luat, sa zicem o camera foto, te scazi la sfarsit de luna, la impozit. Nu mai stau sa iti explic, da iti dau un exemplu. Este foar un exemplu cu sume fictive :Ai un eveniment, si incasezi 3000 ron. Pentru astia 3000 ron platesti taxe. Dar poti sa te scazi cu benzina spre exemplu, sau daca iei o camera de 2000 ron in luna aia, si o iei pe firma, platesti taxe doar pe 1000 ron. 3000 ron incasari minus 2000 camera luata pe firma. Si nici nu iti trebuie angajati. Faci cu colaboratori happy

| ChristianKalman a răspuns:

Bună! Nu îți voi răspunde la toate întrebările pentru că, dacă vrei să prestezi toate aceste servicii, ar fi de preferat să începi cu un SRL (societate cu răspunere limitată). Din această cauză, contabilitatea nu o poți ține tu decât dacă ești contabil autorizat. Altfel, ai nevoie de unul care îți va răspunde la toate întrebările de mai sus. happy