Umbrele se fac cu estompă, apoi poți folosi un bețișor de șters in ureche din acela cu vată in capăt, și dacă vrei să faci umbre mai mari poți folosi o bucată de hărtie, nu contează de care hărtie e. Poate să fie și hărtie de la batiste nazale, acuma depinde cu care te descurci tu cel mai bine, de exemplu eu folosesc hartia de la batistele nazale! Cam astea sunt metodele care le știu eu! Ideea este că prima dată trebuie să faci conturul la un desen, faci conturul cu un b3, nu trebuie să apești, trebuie să fie linie discretă! După ce ai făcut conturl, adica o schiță, dar să fie o schița cu dimensiunile exact ca in realitate, căci altfel o să-ți iasă desenul aiurea. La un desen, dacă vrei să iți iasă căt de căt ceva super mișto, trebuie să faci prima dată schița, conturul ăsta care este cel mai important!
De ce să te chinui să nu apeşi cu un creion 3B când poţi să apeşi cu un H sau F?
Nu prea te ințeleg! Cum adica "de ce să te chinui să nu apeși " cu un creion 3B. Eu consider că 3B este suficient de tare și suficient de moale pentru inceputul unui desen! Nu am să stau in viața mea să fac inceputul unui desen cu creion de esență extraordinar de dură! Acestea le pot folosi la urmă, in acele locuri unde chiar am nevoie, acolo unde lucrez cu lupa pentru a face detalii desenului căt mai perfecte și realiste! Folosesc lupa in locurile unde nu pot vedea chiar așa de bine! Ori sunt eu mai perfecționist, habar nu am! Creionul de obicei trebuie folosit dupa cum simți tu, după cum iți spune intuiția dacă iți trebuie 4B atunci mergi pe 4b, dacă simți că trebuie ceva din gama H, atunci mergi pe ele. Sincer să fiu, din căt am văzut eu, lumea a cam inceput să folosească și creioanele albe, argintii si aurii! Nu am incercat creioane de genu, dar presuspun că au un efect super.
Spuneam şi eu. Personal, folosesc creionul cu mina cea mai tare pe care-l am la dispoziţie, pentru ca schiţa să fie fină şi uşor se şters, fără ca şi grafitul să se întindă sau să lase urme.
Da, arată realist să desenezi ceva pe o coală cu tentă gri sau pământie şi să adaugi puţin alb, ici colo, în zonele cu lumină.
Fiind dur vărful creionului, oare nu vei avea tendința să apeși tare, și fiind o mina de esență tare oare nu va lăsa urme adănci pe coală? Na, zic și eu! Ori cum, pănă la urmă face fiecare cum dorește și cum simte!
Nope, păi asta e ideea, ca schiţa să nu se vadă, ca apoi după ce o conturez/colorez sau ce-i fac, să nu rămână liniile, să le pot şterge complet.
Ok, deci tu vrei o schiță care să nu se vadă! Ok, am ințeles. Păi hai că de acum am să fac si eu la fel!
Vorba vine să nu se vadă... Ştii ce am vrut să spun. Şi nu eşti obligat să faci la fel, eu doar spuneam cum procedez atunci când fac o schiţă, aşa cum ai spus şi tu.
Umbrele le poţi haşura sau le poţi întinde cu ajutorul unui baton de hârtie presată (estompă) care arată astfel:
http://store.bureau-center.net/......fusain.jpg
Pentru un efect frumos şi realist, poţi adăuga mici accente de alb (creion alb) în zonele cu lumină.
Exemplu:
http://apxpression.files.wordpress.com/2013/02/img_2347.jpg
Ştii, există creioane speciale din hârtie presată pentru asta...
Poti sa hasurezi cu creionul, poti folosi vata, betisorul de ureche sau hartia igienica (freaca).
Pentru un efect extraordinar la umbre, trebuie neapărat să folosești guma plastică, se mai numește și radiera care nu lasă urme, este ca plastilina dar șterge extraordinar de bine și o poți modela cum dorești tu pentru a face o umbră extraordinar de mișto!
Cu bucatele de vata, betisoare de urechi cau bucati de hartie/burete pentru pictat. NU PUNE DEGETUL PE DESEN! Ca sa nu se ia pe mana sau pe foaie creionul pui o foaie pe locul unde momentan nu ai de lucru. Sper ca ti-am fost de ajutor.
Cu un creion în nuanţă mai închisa sau cu creion negru. Mai poţi face cu Crayola, mai pe scurt cu creioane cerate. Merg ambele variante. Ştiu sigur deoarece sunt pasionată de desen.
InnocentSίn întreabă:
Duduc întreabă: