| siminafive5 a întrebat:

Este greu la facultate? Adica sunt grele materiile, este mult de invatat sau iei greu note mari?

Răspuns Câştigător
| SmokeyEye a răspuns:

E foarte greu. Unii intra dupa 2 ani de meditatii cu profesori universitari, in urma unei admiteri, unde se bat 5 pe un loc la buget. Apoi lupti sa ai note peste 8, sa ramai la buget, sau sa ai o bursa. In sesiune ai 5 examene de exemplu, daca esti la politehnica. Ai interval de 3-6 zile intre examene, timp in care mai ai de facut si proiecte. Asa sa te gandesti ca un examen e echivalentul cu bacul, putin mai greu. ( Bacul la matematica m1).Fiecare materie inseamna o carte minim, ce trebuie invatata in cele 14 saptamani de scoala, cat are un semestru. Sunt profesori care au un target, trec doar un anumit procent din studenti, si trebuie sa mergi la cursuri ca sa te tina minte, sa fii activ la laboratoare...altfel inveti si toata vara, sa te duci la restante in toamna, unde mai si platesti. Cine are note mari in facultate, nu are viata sociala, sau copiaza.Desi la facultatile de stat din Romania,daca te prinde cu fituici, te exmatriculeaza, nu mai merge cu scaderea notei la purtarehappy Nu am auzit persoana care sa zica" e usor".Din cauza ca, fiecare se duce acolo unde considera ca e capabil sa faca fata. Nicio persoana care se considera capabila nu va alege o facultate usoara gen turism, management, opc, agronomie...fiecare vrea ce-i mai bun pentru el. Ce zici de medicina generala, arhitectura sau cibernetica?

7 răspunsuri:
| TheAce a răspuns:

Ma amuza cei care spun ca e mai greu decat la liceu. Nici vorba. In comparatie cu liceu, facultatea e floare la ureche. De ce? In primul rand pentru ca prezentele nu sunt tocmai obligatorii. Daca mergi de 2 ori pe saptamana deja esti un student care merge foarte des (eu n-am reusit niciodata sa merg asa deslaughing ). Apoi materiile sunt mult mai bine concentrate si daca esti la o facultate buna cu o logistica decenta (adica studiouri decente in functie de specializare) atunci vei avea si multe seminarii practice, nu doar teoretice. Apoi nu trebuie sa inveti decat 6 saptamani pe an (cele 2 sesiuni). E drept ca in sesiune totul se schimba cu 180 de grade si daca iti doresti sa fii la buget sau ca mine de exemplu sa ai 10 atunci va trebui sa tragi tare si in sesiune sa inveti minim 10-12 ore pe zi. Dar e un pret mic. Eu de exemplu am fost la facultate la zi dar n-am prea mers decat in sesiune pentru ca nu mi se cereau prezente. In general 90% din studentii romani lucreaza si drept urmare nu prea se pune accentul pe prezente (excludem aici facultati ca cea de medicina sau politie unde e altceva). Se pune accentul pe ce stii propriu zis in sesiune (examene, proiecte, colocvii). Un examen inseamna in general echivalentul unei carti. Pentru unii pare mai greu, pentru altii mai usor. Mie nu-mi pare prea greu, in 3 zile iti citesc acea carte de 4 ori si deja sunt sigur ca am retinut tot fara prea mult stres. In plus eu sunt dovada vie a faptului ca nu exista propriu zis discriminare fata de cei care..hai sa zicem trag chiulul. E drept ca eu pe vremea cand am intrat la facultatea de jurnalism eram deja angajat la o televiziune si practic profesam in domeniu. Oricum, am preferat sa merg in general doar la seminarii (cine dracu' mai merge si la cursuri, pe bune?) si cu toate astea n-am avut sub 9, 50 in vreo sesiune (si aia era o medie proasta pentru mine). Concluzie: perioada facultatii inseamna 3-5 ani (mai punem si masterul) de distractie si nebunie. O sa legi prietenii noi, o sa petreci ca nciiodata in viata ta pana atunci, o sa si inveti destule chestii si te vei maturiza. Nu ai de ce sa fii panicata si nu te lua acum dupa fiecare soricel de biblioteca suparat pe viata. O sa vezi ca se poate imbina foarte bine utilul cu placutul si ca mediile mari nu-s asa greu de luat daca iti formezi o disciplina in sesiune. In afara sesiunii e oricum o distractie continua (daca nu lucrezi: d )

| Pufoshenia a răspuns:

Buna.E foarte greu.Pa,pa

| pci27 a răspuns:

Http://www.studentie.ro/......2-a-128822 Câteva răspunsuri... ca să-ți faci o idee.

| Nymeria a răspuns:

laughing diriginta mea ne spune ca odata terminat liceul, daca vei lua bacul facultatea e cevea foarte usorhappy liceul e cel mai greu, facultatea e o joaca, poti face una sau doua daca ai bani destuilaughing deci nu, nu e greawinking

| TuguiMihai1 a răspuns:

Dapide de facultate
daca te duci la spiru haret daca te duci decateva ori pe semestru in vizita si te prezinti la examen e simplu


La o facultate buna de stat e foarte greu

| Mellyssa a răspuns:

Cum sa-ti spun.....Vara mea e anul 2 si mereu imi zice ca nu prea are timp liber din cauza temelor. Da cred ca din spusele ei pot concluziona ca e cam greu, dar daca tare iti doresti, reusesti totul.

| samamoan a răspuns:

Daca ai invatat si ai fost atenta la temele noi in cei 12 ani,atunci la universitate iti va fi foarte usor,materiile sunt grele si putine,note mari ei foarte greu,ba ceea nu e corec, ba ceea e gresit, nu le place, nu le convine, da-mi funda!