In primul rind, nu inveti sa mergi pe ea intr-o zi. Poti invata eventual sa iti tii echilibrul pe ea. Dar de la a iti tine echilibrul pana la a merge corect, de exemplu, sa poti merge pe o linie dreapta, sau la a merge incit sa fii sigur in trafic, e cale lunga. Pentru ca de asta ai nevoie. Tu ai de dat un examen in care nici nu trebuie sa te gindesti cum sa controlezi motocicleta, ori, in primele saptamini doar la asta iti va sta gandul.
Eu am invatat sa merg cu bicicleta tirziu, la 18 ani. Pentru ca la 6, cand sa invat, am cazut si m-am speriat, si nu am mai vrut de atunci. In doua zile am invatat sa imi tin echilibrul. In doua saptamini am mers cu ea pe o platforma de beton a unei fabrici unde lucra tatal meu ca paznic, deci puteam sta ore, si cam doua ore stateam pe zi. Abia dupa aceea m-am incumetat sa ies in trafic, primele dati doar duminica, dar ce trafic era in 1988! Era zi de zi cum e acum la lasarea noptii (orele 21-22). Si abia dupa doua-trei luni am putut spune ca stiu sa merg pe bicicleta. Deci, pana in vara nu cred ca vei reusi nimic. Mai ales ca la motociclete e si mai si treaba, acolo ai si ceva viteza in plus, greutate sub tine, si niste caluti putere de stapinit. Eu nu am avut curajul sa ma urc pe una, mi se pare cel mai periculos mijloc de transport, si, statistic chiar este.
Eu cred ca, daca e sa fii rezonabil, si sa incepi chiar de miine sa inveti mai intii pe bicicleta, iar din vara pe motocicleta, abia la anul vei putea da pentru permis. Sau, poti sa o faci cu spaga, cum se mai face pe la noi, dar, pe motocicleta, iti scrii tu cu mina ta biletul spre mormint.
E o prostie ceea ce vrei tu.
Fara sa stii sa mergi pe bicicleta, nu ai ce cauta pe motocicleta.
Bag seama nici macar nu intrebi de AM, ci direct de A2
Mergi cu bicicleta CEL PUTIN O LUNA, PRIN TRAFIC.
Daca supravietuiesti, din partea mea ai tot dreptul sa conduci motociclete.
Echilibrul pe bicicleta nu se invata intr-o zi, ai nevoie de experienta in mai multe situatii. Trebuie sa inveti sa iei curbe, sa vezi cum e cu franarea, pierderea aderentei in momentul franarii puternice.
Pe motocicleta te joci cu viteze mai mari si greutate serioasa, daca nu stii sa previi derapajul la franare, esti victima sigura.
Sunt pline cimitirele de motociclisti experimentati, cu mii de kilometri pe doua roti, competitii samd, care nu si-au calculat bine un viraj sau o depasire, intr-un moment de neatentie, iar tu vrei sa te arunci ca soricelul de pe bloc, direct pe A2