| skydriver a întrebat:

A vazut careva frana pe spate cu disc si tambur? la ce masini se foloseste, de ce e folosita? nu era de ajuns doar discul sau doar tamburul?

18 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Anonimul @adolf are dreptate. Frana de mana cu disc si tambur se foloseste intr-adevar la Omega B in felul descris de el, adica disc pentru frana de serviciu, tambur pentru frana de mana. Si pot spune cu mana pe inima ca e sistemul functioneaza foarte bine.
In privinta calitatilor de pilot si a vitezei cu care circulam pe autostrada, nu cred ca acestea raspund in vreun fel intrebarii lui skydriver. Imi place insa sa ii urmaresc pe cei care se pretind mari priceputi, dau un raspuns total pe langa si in loc sa iti tina gura deviaza ulterior discutia spre alte subiecte, aruncand cu noroi in ceilalti si distragand astfel atentia de la gafa lor.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
identitate
| identitate a răspuns:

@anonim,
Nu ti-a fost sters raspunsul pentru ca ai postat ca anonim ci pentru ca ai suparat pe cineva si ti-au raportat raspunsul.Se prea poate sa reapara.De fapt ti-a reaparut daca esti "adolf". Mai e si varianta in care raspunsurile anonime nu sunt vizibile decat utilizatorilor logati, pana sunt vazute de 20 de utilizatori logati sau aprobate de 3 utilizatori care pot sa faca asta.

Daca ei iubesc masinile mai mult decat femeile (+bunicii+parintii+copiii la un loc) s-au gandit ca e la fel, ca franele trebuie infierbantate ca sa functioneze bine.
In momentul in care franele se incalzesc sunt la un pas extrem de mic de supraincalzire si de dezastru.De asta se recomanda folosirea franei de motor la coborari prelungite, dar nu numai.Al doilea motiv e faptul ca masina nu mai este influentata de inertie (mai exact, inertia este anulata de turatiile motorului) si nu risti sa pierzi controlul.Mai ales ca unde sunt pante, sunt inevitabil si foarte multe curbe. Iar in curbe NU SE FRANEAZA!(exceptand situatiile extreme si neprevazute). Se franeaza inainte de curba si se accelereaza la iesirea din curba pentru ca rotile trebuie sa aiba aderenta maxima si sa fie influentate de motor, nu de frane. Daca folosesti frana de motor la intrare in curba si accelerezi la iesire, sigur nu o sa ai probleme, niciodata.Frana de motor ar fi bine sa fie folosita mereu, nu doar la coborari.Reduce considerabil distanta de franare, evita incalzirea franelor, ofera aderenta maxima (deci, siguranta) si nici nu se consuma aiurea discurile si placutele. Dar privind mereu in oginda in spate, prea multi nu stiu ce e aia frana de motor si intra in tine. M-am "fript" de doua ori si de atunci imi pazesc mereu spatele.big grin

identitate
| identitate a răspuns:

@tipu,
Tocmai aia e, noi conducem masini, nu "pilotam avioane" facute pentru cei care nu stiu sa conduca!winking
Doar nu vrei sa aiba masinile de curse aceleasi sisteme, inclusiv de franare, ca masinile normale.In caz ca nu te-ai uitat prea des la tv, la cursele de formula 1, pneurile se schimba cel putin o data in timpul unei curse.Totul e diferit, aia nu e masina, de asta se poarta casca si echipament de protectie. Daca ati fi asa de buni, nu ati purta asa ceva, ci doar centura de siguranta, ca noi, muritorii de rand. Vrei sa-ti dau nume de piloti "celebri" implicati in accidente rutiere din cauza lor?!
Conduc o "banala" masina la 190km/h pe o ceata deasa de o tai cu cutitul, tu te-ai opri in loc. Te tine sa vii pe (auto)strada?! Nu te tine.Nu ma lua iar cu iresponsabilitatea pentru ca am trecut in nenumarate randuri pe langa politia din Italia zburand pe langa ei, ca foarte multi altii. Ei te opresc cand mergi "prea" regulamentar, devii suspect. Ei au alte strategii, incluzand filtrele exact la iesirea din discoteci unde salta permisele daca bei. Ei chiar stiu ce e aia circulatie si strategie de prevenire a accidentelor, nu sunt fixati pe viteza. Extrem de rare sunt filtrele cu radar.Au mai montat si ceva camere fixe, dar se stiu si asta e de cand s-a intors Berlusca si vrea sa "produca".
Iti spun eu un producator de sisteme de franare:Bosch.Tot ei au inventat A. B. S.-UL, cu multe decenii inainte de a fi folosit pe scara larga.
Oricum, daca tot ne-ai pus poza cu cupele "castigate" de tine, da-ne si noua numele tau si categoria la care concurezi.Asa ca sa te gasim cu un "sarci pe gugal" sa ne convingem.Inteleg italiana, nu-ti face probleme, mai ales daca e scrisa asa cum tu nu o faci:corect!winking
In plus, pozele nu inseamna mai nimic, mai ales ca, cel din prima ta poza, cea in care erai fara casca, nu prea seamana cu asta.Sau asta e din copilarie, cand concurai la "copii" si de atunci...pauza.big grin
Asa pot sa-mi pun si eu poze cu Al Pacino sau Messi. M-ai crede ca sunt eu?!

identitate
| identitate a răspuns:

@anonim "adolf",
Stiu despre ce e vorba si sunt multi care posteaza anonimi. Dar nu e prea bine, asa sunt incurajate specimenele astea sa continue cu nesimtire.Asa ca sus pe baricade, nesimtirea trebuie contacarata cu "nesimtire"!winking Si nu m-am enervat deloc, altfel ii raspundeam "frumos".happy

@tipu,
De fapt intentionam sa fac un fan-club si sa fiu membru fondator.Cum "Fan club tipu" ar fi sunat naspa, aveam nevoie de numele tau.In plus, doream sa incep demersurile pentru ca tu sa devii cetatean de onoare al acestei tari, mai rar campioni ca tine.
"Pilotule", lasa vrajeala, nu ma aburesti tu pe mine.Am intalnit mii de oameni, in realitate, nu reusesti tu sa te joci cu mintea mea si sa ma faci sa pun botu'. Au incercat multi, printre care si un doctor in psihologie, in zadar insa.
Nu mai vorbi de "avioane" atat timp cat nu stii ce e aia o masina. Te-as fi lasat in pace (deocamdata) daca nu debitai asemenea prostii, periculoase pentru cei care ar putea sa te creada.
In plus, mi-am adus azi aminte de o intrebare a unei fete care sta in Italia si care a cunoscut pe net pe unul si "soarta" i-a impiedicat sa se intalneasca pana acum. Ultima oara el era la o COMPETITIE?!?(cati romani "competitori" sunt in Italia?!?) si alta data nu s-au intalnit pentru ca el a avut un accident banal de circulatie.In Italia un accident banal se rezolva in maxim 10 minute, pe cale amiabila, mai nou si in Romania e la fel. Povestea ei m-a facut sa ma gandesc la tine.big grin
Pe langa celelalte abureli, lucruri care nu stau in picioare (o parte ti le-am spus deja), HABAR NU AI SA VORBESTI ITALIANA! Asa ca restul vrajelilor tale sunt inutile! E evident atat din ce ai scris public, cat si din injuraturile tale pe care mi le-ai adresat in privat.Primul lucru pe care il invata un strain in Italia e sa injure. Ti-am aruncat momeala si ai muscat-o! Nu imi place sa pescuiesc dar pescuiesc "rechini" cu mare placere, mai ales ca sunteti mult mai periculosi, sunteti "rechini umani", liberi, cu vrajeala.Sunteti foarte usor de depistat "live" pentru ca va simt, va "citesc" si va tradeaza gesturile. Aveti impresia ca pe net e mai usor, dar tocmai de asta e mai usor sa va "miros", pentru ca faceti mai multe greseli, foarte multe greseli, fiind convinsi ca sunteti imposibil de depistat.Nu o sa-ti dau prea multe detalii pentru ca mai am cativa in atentie, e plin pe aici.Si nu as vrea sa-mi ingreunez "munca" inutil.

identitate
| identitate a răspuns:

@tipu,
L-am ajutat pe @skydriver sustinand raspunsurile lui @anonim(adolf).
Tu nu doar ca nu ai ajutat dar raspunsul tau (primul care se dorea "inteligent") e stupid rau si demonstreaza din nou ca esti total pe dinafara. Apropo, eu nu ti l-am votat ca fiind stupid.
Sunt prost daca inca nu m-ai enervat?!laughing Sa-ti controlezi nervii, e un semn de inteligenta maxima!winkingDar de unde sa stii tu?!
In plus, am fost nevoit sa fac asta.Pentru ca la asemenea cuvinte rostite de tine, simteam mai demult nevoia sa il omor pe cel care mi le adresa, dar cum a fost cat pe ce sa reusesc o data, ma abtin, cat de mult pot.Si era doar intentia, ma opream cand nu mai respira.Altii insa erau in stare sa-i omoare daca se comportau ca tine cu mine si imi adresau asemenea cuvinte(mult mai putine, nu ai fi apucat "live" sa-mi spui mai mult de 2-3) si nu s-ar fi oprit.Asa ca am invatat, mai mult fortat sa-mi stapanesc nervii pentru ca trebuia sa-i opresc pe cei care nu reuseau si nu aveam nici o dorinta sa faca prostii pentru mine.
Nu am cunoscut oamenii de care spui prin Sicilia, dar am cunoscut cativa. Tu faci pe smecherul si ii desconsideri dar habar nu ai ce vorbesti. Unul e din Bergamo si l-am cunoscut in Romania. El e primul din lumea asta care s-a gandit sa jefuiasca posta, realizand ca poate sa "castige" mai multi bani decat jefuind o banca.Era prin '78 si il cheama Gaetano. Pune pe cineva care intelege italiana sa caute!winking
Si am mai cunoscut unul, in Italia insa si e din Napoli, nu din Sicilia. El era cel mai nervos, nu putea sa se stapaneasca. Dincolo de faptele lor comise, cu un scop si nu asa aiurea, sunt "cei mai buni" oameni din lume.Au ceea ce habar tu nu ai ce inseamna:ONOARE si inima, sunt prieteni adevarati, merg cu tine pana in iad daca e cazul.In acelasi timp nu suporta tradarea si jignirile gratuite ca ale tale.Eu am invatat sa o fac, in plus am mai invatat ceva de la ei:Viata inseamna 5 minute cu onoare si demnitate, nu "o viata" in care doar sa respiri si sa accepti orice.
Despre circulatie stiu foarte multe, mai multe decat o sa poti tu vreodata.Am schimbat chiar toata circulatia intr-un orasel, asta pentru ca imi petreceam weekend-urile cu un sef de politie rutiera.Nu ca el nu ar fi stiut dar ii lasa in pace, pana m-au suparat pe mine si automat pe el. Ce stii tu ce e aia circulatie in Romania?! Stii tu ce sunt alea linii continue "infinite" trasate la comanda, sensuri unice pe singurele strazi pe care se poate circula in ambele sensuri,"motorola"?! Lista e mult prea lunga...
Muculici, a ajuns la dirijat circulatia in intersectie un "smecher" care s-a legat de mine, cu tot cu unchiul sau colonel la SPP datorita caruia era "cine" era.Si asta cu toate ca ii stricam toate duminicile celui care l-a trimis acolo, batandu-l mereu la table pana nu mai putea de nervi si arunca zarurile la vecinul peste gard. Apoi cand se calma trimetea pe cineva sa le aduca.De fapt tocmai de asta, pentru ca eram singurul care nu il lasa sa castige, la nimic, asa cum faceau toti ca sa nu-l supere.Asta pentru ca era inteligent si ii placea sa fie motivat si nu ii placeau oamenii pupincuristi.De altfel, cei care nu il cunosc tremura cu tot cu chiloti numai cand ii aud numele.
Pot sa pun in pozitie de drepti pe multi, din multe judete si am facut-o de cateva ori dar numai atunci cand era de nesuportat si ma impiedicau pe nedrept sa obtin ceea ce imi era garantat prin lege.Sa deschizi toate usile e foarte usor, dar nu-mi place, prefer sa fie deschise pentru toata lumea, de asta si sunt in orasul in care sunt, cu toate ca aici primesc amenzi astronomice la comanda concurentei. Dar nu-i problema, toate se platesc, legal, faptele lor, nu amenzile. Le stiu numele "organelor statului" si ale concurentilor josnici.
Dar e bine pentru ca ma simt bine.Am incasat bani de la "nume" pe care tu nici nu ai curaj sa le rostesti, si asta fara "pile" sau sa stie cine sunt ci numai datorita muncii mele.
Baiatule, habar nu ai cine sunt si vorbesti numai ca sa te afli in treaba.Nu am nimic cu oamenii, am doar cu neoamenii ca tine.
Vorbesti numai aiurea si nu ai nici un argument.Mai "devreme", in a 2 a poza "erai" intr-o masina de curse din aia cu bare de protectie, acum "esti" intr-o masina de formula 1.Vai da tare esti, ce schimbare!laughing
As putea foarte bine sa te gasesc, extrem de usor dar esti mai putin deranjant decat o musca beata. Iar cel pe care l-ai pus in prima poza, era intr-o masina cu volanul pe dreapta nene, ala e in Anglia nu in Italia!winking
Ti-as da titlul de campion mondial la categoria "mancatori de rahat"... turcesc, dar te mai concureaza serios cel putin unul, asa ca nu am decis inca cine merita titlul...


| DanielJackson a răspuns:

Nu am auzit de asa ceva. cu disc e buna pentru ca are franare prompta. cu tambur e sora ABS-ului actual. erau masini in trecut doar cu frane pe tambur, puneai frana si mai mergea un piclaughing de aceea s-a inventat frana pe disc, e sigura. dar amandoua la un loc, nu am vazut si nici nu am auzit.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Underline / ai inteles gresit! Omega B are tamburi spate pentru frina de mina, discuri pentru frina de serviciu!
Un asemenea sistem de frina de serviciu ar fi redundant! ( adolf)

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu inteleg politica de a sterge raspunsurile anonime. Daca ati lasat aceasta optiune este normal sa ne folosim de ea.
Raspunsul lui -tipu - este total pe linga subiect dovedeste necunoasterea sistemelor de frinare si mai mult, induce idei gresite si periculoase.
Frinele nu trebuie incalzite ( doamne fereste ). Frinele trebuie sa fie cit mai reci ( pentru asta s-au inventat discurile ventilate sau chiar prizele de aer ce racesc discurile )pentru o functionare optima.
Dadusem cel mai comun exemplu, la munte pe drumurile in serpetine exista si acum inscriptii cu -folositi frina de motor - ca o avertizare pentru cei ce coboara numai cu frina de serviciu.
Simteam nevoia sa aduc aceste lamuriri deoarece a lasa ideea ca" frinele trebuie incalzite " este o prostie care poate insemna o crima. ( adolf )
In raspunsul anterior anonim raspunsesem la ce folosesc frinele cu disc si tambur strict si la obiect.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Identitate / Nu va enervati! Cred ca raspunsurile primite v-au lamurit pentru ce am ales sa postez anonim. M-am saturat de asemenea atitudini de atoate stiutori.
Probabil ca la aproape doua decenii de condus si la citeva masini personale pe care le am acum, am invatat sa conduc! dar... uite ca primesc lectii de la un " PILOT " ( tipu )
tipu / daca te intereseaza! In anii 70 la scoala de soferi exista si un curs post obtinerea permisului, curs de perfectionare in arta condusului. Practic se facea PILOTAJ, se invata, pentru cine dorea, cum sa " se joace " cu o masina si cum sa o stapineasca. Ti-ar trebui si tie...( adolf )

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Probabil pe o parte e tambur si pe alta disc dar in general masinile noi pe spate au tambur asa economiseste fabricantul bani la crearea masinii dar mai bine e sa scoti tamburul si sa pui disc ca e mai performant, sunt si autoturisme care au disc pe spate pentru ca asa lea schimbat la service din nevoile CLIENTULUI

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Postasem un raspuns in care ceream moderatorilor sa faca ceva cu acest -tipu - avind in vedere postarile lui. ( a disparut )Chiar nu le citeste nimeni? sau le place exprimarea? ( adolf )

| underline_7590 a răspuns:

Salut, am inteles ca Opel Omega B foloseste un astfel de sistem de franare. Pentru a miscora presiunea cu, care actioneaza placuta pe disc, tamburul vine in ajutor. Si cred ca si siguranta lor este mai sporita, placutele se infierbanta, mai si scartie.