Nu iti spune nimeni ca "nu ai voie". Dar din ce stiu eu nu este bine pentru ca asta ar insemna sa folosesti doar frana de serviciu. Din ce mi s-a spus mie, este bine atat cat se poate, in panta sa folosesti si frana de motor.
Ideal e sa cobori in frana de motor, deci nu ai avea de ce sa tii ambreiajul apasat
Nu sunt sofer dar cred ca a cobora o panta cu ambreiajul apasat este tot una cu a cobora pe liber. E cam si cum pinionul nu ar fi cuplat, nu?
La scoala de soferi nu ai voie, dar in rest daca vrei o poti apasa.dar nu vad de ce sa apesi in panta.
Da,in ambele cazuri motorul este decuplat de cutie, doar ca pe liber, tot ramane o parte din cutie cuplata de motor...Si sa stai cu ambreiajul calcat mult timp, este o prostie...
Merci.Am spus, nu sunt sofer dar din vazute am spus asta.Chestia e ca daca e in treapta intai de exemplu si cobori panta cu ampreiajul apasat si la vale prinde viteza treptei a 3-a de exemplu, cand dai drmul ambreiajului, nu se intampla nimic? Nu ai ocazia sa sari pe arbriz, odata cea foost cuplat in treapta intai la viteza de treapta 3-a? Intreb. Stiu ca e o prostie sa cobori cu abreiajul apasat.
O sa se tureze motorul in functie de viteza, de ex daca accelerezi in prima treapta pana la 6000 ture si ai 50Km/h, mergand cu 50 Km/h si bagand treapta 1, o sa se tureze motorul tot la 6000 ture, evident ca masina o sa incetineasca...
George18011993 întreabă: