| djdjdj a întrebat:

Am alimentat 1 litru de benzina in loc de motorina, mi-am dat seama imediat si nu am apucat sa bag mai mult de un litru, se poate intampla ceva?

11 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca ai macar 20 de litri de motorina in ea, probabil nu vei intampina probleme.
E grav cand e mai multa benzina.

| JicaContra a răspuns:

Poti sa suflii in iaurt si sa scoti tot din rezervor si sa il arunci
cine greseste plateste tongue

| Panamax a răspuns:

Eu am bagat 20 de litri de benzina si dupa aceea am facut plinul cu motorina.Nu s-a intamplat nimic.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu

| Ovidiu_Boboc_1967 a răspuns:

Fa plinul cu motorina de calitate si nu se va intampla nimic!

| Aadaris a răspuns:

Nu. E ok. Grav era daca era invers. Motoarele diesel duc si motorina si benzina

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Aadaris):

Motoarele pe benzina se opresc cand dau de motorina, cele diesel iau foc, sau sparg elemente de injectie, cand dau de benzina.
Cum e mai grav, dupa creierasul tau?

| Andresso a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu se întâmplă nimic, acum probabil depinde de masina. Aveam un Hyundai Santa fe din 2010 si i-am pus benzina jumate de rezervor(36 litri aproximativ) si a mers ok fara probleme ulterioare. (Jumate de rezervor era motorina, jumate benzina).
Ce sa mai zic de 1 litru, cum a pățit baiatul acesta, o nimic toata.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Andresso):

Depinde de mașină, și noroc. În oraș la mine alimentase un italian cu benzina într-un 206 hdi, după 1 km ieșeau flăcări de sub capotă.
Majoritatea dieselurilor se opresc atunci când dau de benzină, nu mi-e clar de ce. Am avut câteva vw-uri la "spalaturi gastrice", pe tema asta. Fie au mers prost pana s-au oprit, fie le-au oprit proprietarii, când și-au dat seama de greșeală.
Oricum, daune nu am văzut de la benzină în diesel, însă riscurile sunt. Benzina e foarte subțire, degresanta și extrem de inflamabila. Motorina e grasă, lubrifianta și slab inflamabila.
Pompa de înalte poate roade pereții interiori de la frecarea mai puternică, injectoarele se pot bloca.
La motorină în motor pe benzină, beleaua pică pe catalizator. Motorul va merge prost, motorina logic nu se va aprinde din scânteie, așa că vă trece în stare lichidă prin galeria de evacuare, și se va așeza pe catalizator, care în timpul funcționarii atinge câteva sute de grade, punct în care motorina se aprinde ca benzina, instant; problema este că se vor atinge temperaturi foarte mari, peste punctul de topire a materialelor din catalizator, deci se pierde catalizatorul. El este făcut să ardă gaze și particule foarte mici de materie (funingine). Când îi picuri motorina constant, depășește temperatura normală.

| Aadaris a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Auzi domn mecanic de meserie, ne limitam strica la situatia de fata nu mai mult

| Aadaris a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Strict****